papukaijat • suoranokat • kaijuli.fi

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Rääkyminen
« : 07.07.07 - klo:23:01:25 »
Heippp, mulla ois sellasta kun mun kauluskaija, joka tuli meille n. 20 v sitten ja ei ole ikinä ollut mitenkään hirveän käsikesty.
No ainakun anna sille ruuan, se saa hirveen hepulin ja alkaa huutaan ihan tolkuttomasti!
mistä tää johtuu? ???

Re: Rääkyminen
« Vastaus #1 : 08.07.07 - klo:00:03:23 »
Heippp, mulla ois sellasta kun mun kauluskaija, joka tuli meille n. 20 v sitten ja ei ole ikinä ollut mitenkään hirveän käsikesty.
No ainakun anna sille ruuan, se saa hirveen hepulin ja alkaa huutaan ihan tolkuttomasti!
mistä tää johtuu? ???

sä taidat mennä sen reviirille, siitä hepulit.

« Vastaus #2 : 08.07.07 - klo:10:02:11 »
 ::) Heippa mullakin on ollu poika kauluksen kanssa vähän samoja ongelmia,mutta tyttö kaulis ei kyllä inahakkaan.Nyt poika on välillä hiljempaa mutta välillä rääkyy.Ei mullakaan kesyjä ole eikä näitä varmaan saakkaan aikuisena enään käsikesyksi? :-\

« Vastaus #3 : 08.07.07 - klo:18:49:19 »
::) Heippa mullakin on ollu poika kauluksen kanssa vähän samoja ongelmia,mutta tyttö kaulis ei kyllä inahakkaan.Nyt poika on välillä hiljempaa mutta välillä rääkyy.Ei mullakaan kesyjä ole eikä näitä varmaan saakkaan aikuisena enään käsikesyksi? :-\

ei oikeen taida onnistua :/ vanha lintu ei opi enään uusia temppuja
 :-\ [yleensä]

« Vastaus #4 : 08.07.07 - klo:19:20:28 »

ei oikeen taida onnistua :/ vanha lintu ei opi enään uusia temppuja
 :-\ [yleensä]

Kärsivällisyyttä! Varmasti vanhakin lintu kesiintyy, jollei ihan käsikesyksi, mutta kesyyntyy kuitenkin. Kunhan kaikki tapahtuu pienin askelin ja LINNUN ehdoilla.

« Vastaus #5 : 08.07.07 - klo:21:52:11 »
Toivotaan niin  :D

« Vastaus #6 : 08.07.07 - klo:22:04:26 »

mistä tää johtuu? ???

Lintu ilmeisesti vain pelkää. Ruuanlaitto kannattaa tehdä rauhallisesti aran linnun kanssa ja vaikka jutella hiljaa linnulle kun tulee sen tekemään sekä ruokien laiton aikana.

sanne
höyhenmäistä elämää...

« Vastaus #7 : 09.07.07 - klo:10:52:07 »
kiitos neuvosta, kokeilen [:

« Vastaus #8 : 16.07.07 - klo:17:37:59 »
Ja jos haluat lintua kesyttää, vietä aikaa sen lähettyvillä. Kannattaa lähteä semmoisesta etäisyydestä liikkeelle, ettei lintu pelkää ja istuskelet siinä rauhassa vaikka lukien kirjaa. Tästä sitten pikkuhiljaa lähemmäksi, kun toinen alkaa tottua. Mutta tosiaan linnun ehdoilla ilman, että turhaan lintua stressataan.