papukaijat • suoranokat • kaijuli.fi

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Re: Kakaduista
« Vastaus #30 : 19.06.05 - klo:08:26:02 »
Olen itsekin suunnitellut hankkivani valkokakadun..

Jostain muistan lukeneeni, että ara saattaa saada hengitysoireita kakadun kanssa eläessä...? Kakadut kun ovat kovasti pöllyäviä... Onko kenelläkään kokemusta tällaisesta rinnakkaiselosta?

Milla

« Vastaus #31 : 19.06.05 - klo:08:59:56 »
Näin minäkin olen kuullut. Mutta tekstissä, jonka minä luin, sanottiin että niitä ei kannata pitää pienessä huoneessa yhdessä, vaan mielummin eri huoneissa tai sit iso huone jossa on hyvä ilmastointi.. Eli yhtä aikaa pystyy kyllä pitämään irrallaan jos vain lintujen kemiat tekevät sen mahdolliseksi ja ei täys päiväisesti ole samoissa tiloissa.  :)
ara ararauna, amazona albifrons, nymphicus hollandicus

« Vastaus #32 : 19.06.05 - klo:11:21:09 »
Minulla ehti olla valkokakadu Coco, arani kanssa vierekkäisissä häkeissä ja päivisin samassa tilassa vapaana ½ vuotta eikä tuona aikana ollut arallani minkäänlaisia hengitysongelmia.
Ara vielä hoiti kakadun höyhenystäkin mikäli toinen vain sen salli.

( Ronja ei ole enää tuon näköinen)
« Viimeksi muokattu: 19.06.05 - klo:11:25:31 kirjoittanut -Pepe- »

« Vastaus #33 : 19.06.05 - klo:13:47:07 »
Onkohan sitten aran ja siniotsan kokoero tuohon hommaan liian suuri..  ::) Jos linnut ystävystyisivät nopeasti, niin uskaltaako siltikään koittaa noin läheistä yhdessä oloa?
ara ararauna, amazona albifrons, nymphicus hollandicus

« Vastaus #34 : 19.06.05 - klo:20:23:49 »
Veikkaan että, se on kovin yksilöllistä, mitä lintuja voi keskenään yhdistää  ;)

Re:kakadut
« Vastaus #35 : 13.07.05 - klo:01:09:14 »
 ...Ja toisekseen harvat tuntuvat haaveilevan kakadusta

Kyllä sitä kakadusta haaveillaan ,ovat mahdottoman upean näköisiä.
Lintua hankkiessa jos olisi ollut sopivasti kakaduja saatavilla olisi se ollut varmaan ykköslaji.
Melua tuskin olisi ollut enempää kuin nykyisellään (aika ajoin) kultaposki "haukkuu" ja siniotsa mökästää heti mukana jos vain kuulee isompaa puhetta tai musiikkia.
Kyllähän nämäkin leikkii,mutta ei samassa määrin kuin kakadut ( nähty videopätkiä )
Olisikin tosi hauskaa lukea enemmän näistä komeista linnuista ja niiden metkuista. ;)
Mirja

« Vastaus #36 : 21.07.05 - klo:18:47:16 »
mulla on kans reilu 4vee valkokakadupoju coco. se ulkoilee vaan valjaissa. :)

Re:kakadut
« Vastaus #37 : 21.07.05 - klo:20:39:02 »
...Ja toisekseen harvat tuntuvat haaveilevan kakadusta
Olisikin tosi hauskaa lukea enemmän näistä komeista linnuista ja niiden metkuista. ;)
Mirja

www.kakadunetti.info  ;)

« Vastaus #38 : 04.07.08 - klo:20:48:44 »
Meikälaisellä on 8-9w celebesinkakadu naaras Keiju. :)

Jaa muita  ;D?
*ja nokan naksutukset*

« Vastaus #39 : 09.07.08 - klo:16:58:24 »
Youtubesta kattelin jonkin verran kakadu videoita (toivoen löytäväni videon, jossa näytetään minkälaista tuhoa kakadu saa aikaan ja paljonko ääntä lähtee), muutamassa videossa kakadulla oli jokin höyhensairaus(?), ettei höyheniä ollut, mutta silti ne jaksoi tanssia ja lauleskella. Jotenkin tuli semmonen fiilis, et nuo ovat semmoisia lintuja, jotka ottaa pienimmästäkin ilosta kaiken irti?
Harmaapapukaija, senegalinkaija, 4 undulaattia ja 5 neitokakadua.

« Vastaus #40 : 09.07.08 - klo:17:47:56 »
Jos mielit ääntä kuulla, niin katso tämä linkki

sanne
höyhenmäistä elämää...

« Vastaus #41 : 09.07.08 - klo:18:14:27 »
Jos mielit ääntä kuulla, niin katso tämä linkki

sanne

Ihan aitoa kakaduääntähän siellä. Ja mitä tuhoamisviettiin tulee, niin kaikki terästä pehmeänpi silputaan käsittämättömällä nopeudella.
kakadun omistajalla on syytä olla reilu nippu varaorsia valmiina, että lintu pääsee orrelle nukkumaan ;)
Tuoreet orret, ja muutenkin tuore puu on niille suurinta jyrsintä nautintoa.Tosin ei jää huonekalut, eikä muutkaan merkkaamatta.

« Vastaus #42 : 10.07.08 - klo:22:20:07 »
Ja kuulemani perusteella taitaa olla munalukotkin kovassa huudossa näiden lintujen häkeissä ;D

sanne
höyhenmäistä elämää...

« Vastaus #43 : 10.07.08 - klo:22:37:47 »
Myin joskus 90-luvulla käyttämättömäksi jääneen tukevan papparihäkin kakaduperheeseen.Se meni tosi tarpeeseen,kaija kun oli isäntäväen lomaillessa(ei kai ollut päässyt mielestään tarpeeksi vapaalle jalalle :D) vääntänyt oman häkkinsä kalterit "kiharalle". Voimaa löytyy nokasta...

Eeva

« Vastaus #44 : 11.07.08 - klo:12:21:46 »
Jösses  :o Minä kun luulin mein jacoa ja senegalia kovaäänisiksi ;D
Harmaapapukaija, senegalinkaija, 4 undulaattia ja 5 neitokakadua.