papukaijat • suoranokat • kaijuli.fi

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Kakaduista
« : 14.03.02 - klo:00:32:33 »
Olikos ketään kakadun omistajia??? Itselläni on alpakakadu "cacatua alba" joka on kolme-vuotias poju.
Hankin sen pari kuukautta sitten. Kotiutuminen on mennyt loistavasti. Syö kädestä ja antaa jo vähän koskeakkin. Ennestään minulla on myös senegalin käkikaija  "poicephalus senegalus" . Olisi kiva vaihtaa kuulumisia. Kyselisin myös onko kukaan tehnyt parvekkeelle verkkoa? jotta voisi kesällä päästää tiput partsille ulkoilmaa haistelemaan. Minkälainen  metalliverkko  olisi paras isolle ja vahvalle nokalle?

-Pia
« Viimeksi muokattu: 03.02.05 - klo:22:37:47 kirjoittanut -Pepe- »

Re:kakadut
« Vastaus #1 : 15.03.02 - klo:20:22:50 »
Itselläni on myös alba kakadu, ja on neljävuotias riiviö...
Olen itsekkin harkinnut tuota parveke verkkoa, ja kyllä sen paksuus täytyy olla vähintään 2mm paksua verkkoa.
Ja luultavasti ruostumatonta terästä. Olen kuullut että alle 2mm verkko on mennyt poikki kovassa käytössä, joten siitä nuo mitat. Minkäslaisen häkin muuten omistat? Itse tarvitsisin kohta uuden, joten olisiko hyviä ehdotuksia mistä hyviä häkkejä voisi löytyä?

« Vastaus #2 : 15.03.02 - klo:21:28:48 »
Kiva, olinkin jo tuskaisena odotellut vastauksia...  :-\ katsos kun kesä lähestyy ja ulkoilma tekee vain hyvää. Jaa, että vähintään 2mm:stä, eipä muuta kuin kyselemään... Ongelmana on sitten enää se rakennuspuoli, kun pitäis olla sellanen pois otettava malli. Ja siitä Kimi-pojun häkistä se on kyllä aika hankala. Mitat n. L 130cm K 100cm S 100cm. Siinä ainoana plussana on suuri oviaukko. Olen myös harkinnut uutta, suurempaa häkkiä, mutta ovat vain niin kovin hintavia. Taitaa olla kuitenkin parempi odotella vielä kun ei ole poju vielä ulos uskaltautunut, vaikka kiinnostusta siihen löytyisikin. Täällä päässä taitaa olla hieman arempi versio VIELÄ!!! Niin kysellyt olen vain näistä Turun liikkeistä, hinnat ovat kovia "muutaman" sata-eurosen siihen vähintäänkin tarvii!!!
Mistäpäin olet? Ja Mikä on riiviösi suurinta herkkua? :P  Appelsiini on täällä kova sana, sitä syödään silmät kierossa, eikä muusta maailmasta ole tietoakaan. Ottaisin vastaan myös noita lelu-vinkkejä. ;D
« Viimeksi muokattu: 15.03.02 - klo:21:35:49 kirjoittanut Pia »

« Vastaus #3 : 17.03.02 - klo:14:13:20 »
Olen Helsingistä, ja Viivin suurin intohimo on vähän outo...eli se on ihan hulluna hot rod:hin eli sipsi osastolle mennään (ei saa niitä yleensä minulta, mutta varastamallahan tuokin hoituu, kunhan vaan saa herkut), hedelmiä kohtaan aika nirso, mutta mehut ja rypäleet maistuvat, sekä peruna, leipä, makaroni jne..    ;D  Lelut onkin vähän hankala juttu, kun ei tunnu löytyvän tarpeeksi kestäviä/mielenkiintoisia leluja.. tietysti jotain puuta esim.koivua , siitäkin on melko helppo rakentaa keinu, mutta täytyy olla varovainen että keinun "ketjut" eivät ole liian löysiä ja siten takerru kaulan ympärille, ja sitten olen joskus annellut jotain vitamiini purkkeja mitä on mukava tuhota, ja jonkinlaisia "hyrriä" sillä on, mutta ne on kohtuullisen nopeasti entisiä...

« Vastaus #4 : 18.03.02 - klo:10:44:37 »
Hih. Vai varastelemaan.... ;D   Kaipa tuo Kimi-boy näyttä pian senkin puolensa, mitä sitä nyt ei herkkunsa puolesta tekisi.

Olen kyllä samaa mieltä niistä leluista, kun ei meinaa millään löytää tarpeeksi vahvaa ja sopuhintaista. ja kun liikkeestä kysyy, tilaisivatko, saa vain vastauksen, ettei ole tarpeeksi kysyntää. Mikä on kyllä varmasti totta!! Sitten sitä vaan täytyy yrittää itse keksiä jotain. Olen esim. käynyt varkaissa vanhempieni puuvajassa,  :-X ja tuonut kasan puupökkelöitä, joita on kiva sitten Kimin silputa. Ja muutenkin kaikki mikä on turvallista antaa, menee....

Niin olen yrittänyt etsiä myös netistä, jos jostain vois tilata niitä leluja ja ruokaakin isompia määriä, mutta toistaiseksi mitään ei ole vielä löytynyt. Voiskos joku ystävällinen auttaa minua tässä asiassa???    ???

Joo, olisin kysellyt sulta vielä siitä sun häkistä, Minkälainen/ kokoinen? ja oletko leikkipuuta väsäilly? Ajattelin tehdä. Mikä puu on paras, koivu?

-pia

Re:mitä kakaduja löytyy?
« Vastaus #5 : 25.04.04 - klo:13:34:27 »
Nostetaanpas tätä keskustelua. Täällä Kuopiossa asustaa myös 3-v valkokakadukoiras Iita.  

Olisi mukava tietää, mitä kakaduja täältä nykyisin löytyy? :)

leluja
« Vastaus #6 : 26.04.04 - klo:08:32:08 »
katsoppa linkeistä&yhteistyökumppaneista
espooneläinkeskus
omistajalla itsellaan on Kakaduja ja liikkeessä myös
"kakadun kestäviä" leluja yms  ::)
Ystävät ovat suklaahippuja elämän keksissä.

« Vastaus #7 : 26.04.04 - klo:14:53:27 »
Juu toki heidät tiedän  ;) kelta- ja valkotöyhtösiä tuntuu olevan forumissa, tanimbari ja ruusukin, onko muitakin lajeja? :)
« Viimeksi muokattu: 26.04.04 - klo:15:14:04 kirjoittanut Jelukka »

« Vastaus #8 : 15.11.04 - klo:19:51:53 »
Meillä on kultatöyhtö kakadu, Cacatua galerita eleonora
joka täyttää tammikuussa 9-vuotta.
Tuli meille neljän kuukauden ikäisenä ja on meidän ihana pelle ja riiviö.

« Vastaus #9 : 15.11.04 - klo:21:13:55 »
Löytyyhän täältä yksi kakadu enemmän! ;D

Itse olen jo kerennyt kummastella miksi kakaduista ei synny keskustelua?

Onhan niitä varmaan vähemmän täällä kuin vaikka amatsoneja mutta silti.. Hyvin harvoin herää kysymyksiä tai mitään muutakaan keskustelun aihetta kakaduista. Ja toisekseen harvat tuntuvat haaveilevan kakadusta lemmikkinä tai sitten haaveet teilataan täysin vaikeuden takia, onhan noita kakadujakin helpompia ja vaikeampia lajeja, hieman samaan tyyliin kuin amatsonien "hot three", tosin saatavuus melko köyhä :-\ Vai onko kakaduista kiinnostuneet vain laiskoja kirjoittamaan..

« Vastaus #10 : 15.11.04 - klo:22:08:12 »
Ei kait me olla laiskoja kirjoitteleen,mutta itse uskaltauduin vasta tänään kirjoittamaan tänne,kun poika opetti miten toimitaan,olen aivan onneton näitten koneitten kanssa.
Meillä tehdään leikkikalut Pimulle itse,tehdään puupalikoihin reiät ja pujotetaan naruun olen värjännyt niitä elintarvike värillä ja hyvin on käynyt kaupaksi.
Toisinaan olen ommellut nappeja kankaaseen,mutta
ne ei kelpaa,napit pitää olla mamman puserossa mitä on hauska pureksia.
Leikkikaluissa vaihtelua pitää olla paljon.

« Vastaus #11 : 15.11.04 - klo:23:01:24 »
Täällä kanssa yksi Alba kakadu. Carlos. Kuuluu jo "ikämiehiin" 16v. On ollut mulla kohta puolisen vuotta. Enpä olisi varma, että meilläkään tuota otusta olis, jos en olis sitä nähny ja olisin arvannu´kuinka mahdottoman kova ääni voi otuksesta lähtee, heh. Vaan on se niiiin ihana, että en enää luopus mistään hinnasta.
Tellu

« Vastaus #12 : 16.11.04 - klo:10:21:19 »
Täälltä löytyy 13-vuotias alba koiras Coco.
Vaahtopallon ja Tasmanian paholaisen risteymä  ;)

« Vastaus #13 : 16.11.04 - klo:11:08:24 »
Tasmanian paholaisen risteymä  ;)
<tosikko>
pussipiru;Tasmanian devil; Sarcophilus harrisii
 </tosikko>  ;)
Jännä risteymä sulla!
 ;D
« Viimeksi muokattu: 16.11.04 - klo:11:10:35 kirjoittanut Timo »
Timo

"Pain decreases as nerve damage accumulates" Anonymous physiologist

« Vastaus #14 : 16.11.04 - klo:22:01:48 »
Hehee...Kyllä niissä jotain yhteisiä piirteitä löytyy...Kun suunsa/nokkansa avaavat niin korvat soi ;D