papukaijat • suoranokat • kaijuli.fi

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Gallerian lyhyt oppimäärä.
« : 05.01.05 - klo:20:30:01 »
Ensimmäinen kriteeri on että jäsenmaksu on maksettu, siitä myöhemmin lisää  ;D

Sitten kun jäsen status on vaihtunut -> "Jäsen (Kaijuli)" on galleriassa uusi valikko. Klikkaamalla "Ylläpitotila" saat uuden valikon (vähän alemmas ruudulla). Uudessa valikossa löytyy kohta "Luo / muokkaa albumeita". Siitä pääset albumien teko ruutuun jossa voit -> tehdä uuden/poistaa vanhan/vaihtaa järjestystä ja lopuksi "Hyväksy muutokset". "Muokkaa omaa albumia" -> voit lisätä tietoja jne omaan albumiisi. Nyt omistat albumin ja linkillä "Lisää kuva" voit siirtää sinne kuvia. Teknisistä syistä vain JPG kuvat on mahdollista siirtää. Ja kuvien määrää ei ole rajoitettu mutta niiden kokonaistila on. Jokaisella on 1024KB tilaa, sen voi käyttäää miten tahtoo  ;). Tilan kokoo tarkastellaa jatkossa, miten se riittää tai pikemminkin miten se ei riitä. Arvio on 12 kpl 640x480 kuvia.

Kun kuva on siirto vaiheessa, siihen voi lisätä otsikon, kuvaksen ja hakusanat. Lopuksi tulee teksti "Se tulee näkyviin ylläpidon hyväksynnän jälkeen. "  ;D

Homma on helppoa, kaikki kohdat on suomeksi. Perussääntö on että albumi pitää tehdä ensin, kuvat sen jälkeen.

« Viimeksi muokattu: 26.07.06 - klo:12:30:30 kirjoittanut Sabinefeh »

Re: Gallerian lyhyt oppimäärä.
« Vastaus #1 : 06.01.05 - klo:14:45:35 »
No niin, gallerian olen minäkin sitten testannut ja pitää ihan sanoa että kun lukaisee ohjeet kunnolla niin kuvien lataaminen omaan galleriaan on kuulkaa helppoa!  :D Kuvat kannattaa tosiaan sitten pienentää, koska tosiaan ihan järjettömän isoja ei montaa sinne mahdu - hyvä esimerkki on 640x480 oleva kuva  ;)
There is a very fine line between "hobby" and "mental illness."

« Vastaus #2 : 24.01.05 - klo:13:44:29 »
Eikä kuvan tarvitse olla missään jo julkaistulla nettisivulla?

« Vastaus #3 : 24.01.05 - klo:14:17:20 »
Anja, tarkotatko sitä että laitetaanko sinne kuv an osoite vai siirretään suoraan koneelta?

Mun käsitykseni mukaan ne siirretään koneelta, eli ei tartte olla netissä ennestään :)
Neitokakaduaiheiset kotisivuni: http://neitsikka.arkku.net - nykyään uudessa osoitteessa!

« Vastaus #4 : 24.01.05 - klo:16:34:08 »
Eikä kuvan tarvitse olla missään jo julkaistulla nettisivulla?

Ei tarvitse...

loriboy

« Vastaus #5 : 07.04.05 - klo:21:22:36 »
Heips

Ei ole mun kohdalla tapahtunut muutoksia että vois heittää pari kuvaa tonne galleriaan, vai tökkiikö taas tää mun tajunnan ahtaus? ::)

« Vastaus #6 : 08.04.05 - klo:10:23:38 »
Heips

Ei ole mun kohdalla tapahtunut muutoksia että vois heittää pari kuvaa tonne galleriaan, vai tökkiikö taas tää mun tajunnan ahtaus? ::)

vaikeeta mennä sanomaan sun tajunnasta  ;) mutta laitapa jakelle viestiä, että oot maksanut jäsenmaksusi, (+oma nimi + jäsennumero) eipä noita päivityksiä oikein voi muuten tehdä, kun jäsenrekisterissä ei mainita noita nicejä...

tinttu
The early bird may get the worm, but the second mouse gets the cheese.

« Vastaus #7 : 08.04.05 - klo:14:13:59 »
En saa laitettua lisää kuvia galleriaan, mikä tökkii?
Kun kuviin laittaa tekstejä niin ennemmin tai myöhemmin se lyö tekstin "The server encountered an internal error or misconfiguration and was unable to complete your request" ja jotain siihen perään.
Taloudessa töyhtöpäät Nelli ja Alpo!

« Vastaus #8 : 08.04.05 - klo:14:30:02 »
Jakelta:
"Jokaisella on 1024KB tilaa, sen voi käyttäää miten tahtoo ;)"
Eli kuvia ei voi laittaa loputtomiin, sulla on varmaan tila lopussa.

Tosta tekstistä en osaa sanoo mitään..
Neitokakaduaiheiset kotisivuni: http://neitsikka.arkku.net - nykyään uudessa osoitteessa!

« Vastaus #9 : 08.04.05 - klo:14:31:23 »
En saa laitettua lisää kuvia galleriaan, mikä tökkii?
Kun kuviin laittaa tekstejä niin ennemmin tai myöhemmin se lyö tekstin "The server encountered an internal error or misconfiguration and was unable to complete your request" ja jotain siihen perään.

Toi on vähän huono ilmotitus mutta 1024kB on ylitetty....
« Viimeksi muokattu: 08.04.05 - klo:14:33:20 kirjoittanut Jake »

« Vastaus #10 : 08.04.05 - klo:14:38:40 »
Nyt onnistui, kiitos.  :)
Vähän entisiä poistelin ja uusia pienentelin.
« Viimeksi muokattu: 08.04.05 - klo:14:54:53 kirjoittanut Nellikka »
Taloudessa töyhtöpäät Nelli ja Alpo!

« Vastaus #11 : 11.04.05 - klo:11:08:00 »
Minulla taas tulee aina kuvan lisäämisen jälkeen jotain, että kuvan lisääminen onnistui, ja "se tulee esille ylläpidon hyväksymisen jälkeen". Onko tämä tarkoituksellista? Eli toisin sanoen tuo kyllä näyttää, että olen lisännyt kuvat, mutta ei näytä niitä julkisesti.

« Vastaus #12 : 11.04.05 - klo:11:58:16 »
Minulla taas tulee aina kuvan lisäämisen jälkeen jotain, että kuvan lisääminen onnistui, ja "se tulee esille ylläpidon hyväksymisen jälkeen". Onko tämä tarkoituksellista? Eli toisin sanoen tuo kyllä näyttää, että olen lisännyt kuvat, mutta ei näytä niitä julkisesti.

Toimii kuten on suunniteltu... ;)

« Vastaus #13 : 11.04.05 - klo:19:20:55 »
Aaaa. Selvä. Suurkiitos.
Ihan hyväkin systeemi oikeastaan, niin kukaan ei voi lipsauttaa mitään järjetöntä. :)

« Vastaus #14 : 20.05.05 - klo:11:52:35 »
Heips! Mulla ei näy tuolla galleriassa mahdollisuutta omaan albumiin vaikka olen jäsenmaksun maksanut... Voisitteko korjata tilanteen? Saisin sitten kuvia tännekin linnuistani! Tuhat kiitosta!!!

Paula
Paula