Minulla on ollut 6 vuotta oranssisiipi. Tullessaan se oli 7-vuotias. Nyt on pinna todella tiukalla. Ei huvittaisi edes mennä kotiin kun huuto alkaa samantien! Huuto on aina ollut ongelma ja nyt on taas menossa todella paha kausi. Amazonilla on jako kaverina ja ne tulevat todella hyvin toimeen.Häkki on kolmion muotoinen, pisin sivu on yli 3 m. Leluja on sinne ripusteltu, tosi ne eivät kauheasti niillä pelaile. Kaikenlaisia on tullut kokeiltua.
Monesti aamuisin tuntia ennen heräämistäni alkaa äää-ä huuto. Käyn lisäämässä hedelmiä ja mahdollisesti edellisenä iltana valmiiksi pilkkomiani hedelmiä juuri tätä tilannetta varten. Eipä auta.
Pahimmillaan samaa huutoa on töihin lähtöön asti.
Heti, kun tulen kotiin, rumba alkaa taas. Mikäään ei ole hyvin linnun mielestä. Jos poistun toiseen huoneeseen, alkaa tiheä ää ää ää-huuto.
Suihkuttamalla amazonin saa joskus hetkeksi hiljaiseksi.
Ja illalla taas huudetaan vähän väliä.
Huuto pahenee, jos pidän sitä olkapäällä tai vapaana. Siis ei sillä hetkellä, mutta sen jälkeen huuto on jatkuvaa. Ilmeisesti se haluaisi olla olkapäälläni jatkuvasti, mutta eihän se ole mahdollista!
Olen yrittänyt olla huomioimatta huutoa, mutta sitä ei voi kauan harrastaa jo naapureiden vuoksi. On ihme ettemme ole saaneet vielä häätöä.
Välillä olen huitonut sinne päin pyyhkeellä, mutta ei sekään auta.
Mikä voisi auttaa? Olen kyllästynyt tähän terroriin

Monesti päivä menee pieleen kun aamusta asti saa kuunnella huutoa.
Lintu saa minut niin raivoihini, ettei kukaan toinen eläin ole siihen elinaikanani kyennyt, vaikka olen työkseni eläinten kanssa. Toisaalta haluaisin jopa luopua siitä, mutta toisaalta rakstan sitä ja en halua sen päätyvän kiertolaiseksi eri omistajille.
Ja vapaana ollessaan minun pitäisi kuskata sitä päivästä toiseen. Rouva on niin laiska ettei jaksa lentää. Jos se ei pääse kävelemällä kohteeseensa, alkaa huuto.
Auttakaa meitä molempia parantamaan elämänlaatuamme!