Kide on ollut minulla vasta pari kuukautta ja se on ensimmäinen lintuni, joten en vielä valtavasti osaa sanoa käytöksen vaihtelusta.

Se kuitenkin on oma reipas itsensä, ja tekee normaaleja askareitaan: syö, sukii, leikkii, ottaa kontaktia, opettelee temppuja. Kidellä on kyllä hieman omaperäisiä käytösmalleja: se, mitä pidin aluksi aggressiivisuutena tai uhitteluna, tuntuu olevan Kidelle villittelyä ja leikkiä. Se saattaa yksin häkin päällä tepastellessaan yhtäkkiä levittää siipensä, keikkua pää alaspäin ja sähistä päätä heilutellen. Kohdetta tälle toiminnalle ei tunnu olevan, mutta Kide lopettaa sen melko pian ja näyttää jotenkin hyvin tyytyväiseltä riekkumisensa jälkeen.

Se saattaa myös tiputtautua alaspäin roikkuessaan lentoon, lentää luokse ja pyytää rapsutuksia.
Rapsutellessani Kideä niskasta olen huomannut, että se voi joskus sähähtää ja ravistaa päätään, mitä se ei tehnyt ennen sulkasatoa. Uskon, että tässä on kyse vain aristavista sulkatupeista. Olen hyvin varovainen rapsutteluissa ja vältän pienimpiä piikkejä. Näin rapsuttelusta nautitaan yhä pitkiä toveja.

En kyllä ole varma onko tämä todella sitä sulkasatoa vai jotain muuta - Kidellä tosiaan sulkien uusiutuminen keskittyy yläselkä-niska-pää akselille. Yhtäkään pitkää sulkaa ei ole pudonnut, vaan kaikkia tippuneita voisi kuvailla lähinnä höyheniksi.