papukaijat • suoranokat • kaijuli.fi

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Vs: Neuvoja poikasen pelastamiseen
« Vastaus #30 : 14.06.16 - klo:13:21:07 »
Heippa!
On se lutino. :)

Pieni painaa nyt 21g, mutta vanhempi ei ole kasvanut, vaan se on pikemminkin menettänyt pari grammaa painostaan. Paino on nyt 64g. Se on kyllä alkanut lentelemään aika paljon, että voisiko se jotenkin liittyä painon laskuun? Muuten se kyllä vaikuttaa ihan terveeltä, en tiedä miten painoa saisi lisättyä? Sillä on nyt ollut erilaisia ruokia tarjolla ja kyllä se niitä välillä vähän näpertelee, mutta tuskin kauheasti saa alas. Olen ruokkinut sitä vielä 4 kertaa päivässä 10% sen painosta ja se kerjää kyllä lähes jatkuvasti ruokaa. Laitan taas kuvia molemmista.

« Vastaus #31 : 14.06.16 - klo:17:17:10 »
Minusta pieninkin on jo pirteämmän näköinen :)
Ihania vauveleita <3 täytyy vain toivoa, että niillä sujuu kaikki hyvin.

« Vastaus #32 : 14.06.16 - klo:19:31:49 »
Lentämisen opettelu tosiaan aiheuttaa painossa pienen notkahduksen. Jos lintu kehittyy muuten normaalisti ja esimerkiksi sulkien kasvu on havaittavissa, ei tuosta pienestä notkahduksesta tarvitse stressata liiaksi. :)
Neitokakadujen kasvatusta vuodesta 2005 ja undulaattien vuodesta 2014. :)

« Vastaus #33 : 17.06.16 - klo:12:35:17 »
Mitä poikasille kuuluu  :)

« Vastaus #34 : 21.06.16 - klo:15:44:16 »
Heippa!
Nyt on taas uusi ongelma pikkuisen kanssa, sen kupu toimii todella hitaasti. Se on tässä parin päivän sisällä ilmennyt. Esim. 4 tunnin jälkeen ruokinnasta sen kupu on pienentynyt ehkä noin puolella. Mutta aamulla kun menin katsomaan, niin huomasin, että kuvun pohjalle oli jäänyt ruokaa. Ei paljon, mutta kuitenkin koko yön siellä ollut. Oisko jollakin jotain vinkkejä? Olen lukenut omenasoseista ja joistain mausteseoksista.. kannattaako kokeilla? (Joku selkeä resepti olisi kiva.) Pikkuinen painaa nyt 27g ja aavistuksen kasvanutkin, en haluaisi, että koko homma nyt tyssää tähän. :(

« Vastaus #35 : 22.06.16 - klo:09:52:23 »
Tänä aamuna oli taas sama juttu. Minulle tuli mieleen, että voisiko se kuitenkin olla, että kupu olisi venynyt liikaa jolloin pohjalle jää ruokaa? Koitin ottaa pari kuvaa jos joku niistä näkisi jotain. :)

« Vastaus #36 : 22.06.16 - klo:13:14:00 »
Kysäise neuvoa eläinlääkäri Reijo Nenoselta, hän vastaa puhelimitse 040 - 057 5609. Tietää paljon linnuista.

« Vastaus #37 : 27.06.16 - klo:12:20:54 »
Mikä on nyt tianne, mitenkä poikanen voi?

Mitä kuuluu isommlle poikaselle?

« Vastaus #38 : 03.07.16 - klo:10:12:22 »
Pieni poikanen meni eilen todella huonoon kuntoon ja nukkui yöllä pois. :( Nämä viimeiset päivät olivatkin aika huonoja hänen osaltaan, niin ehkä parempi näin. Melkein 2kk ikäinen ja painoi lopulta vain 27g. Kyllä sitä ihmeen paljon vaan kiintyy noinkin pieneen otukseen, vaikka yritti olla kiintymättä, kun ei tiedä mitä tapahtuu. <3

Vanhempi poikanen voi ihan hyvin. Se syö jo melko hyvin itse, eniten kylläkin vaan jyviä, salaattia ja herneenversoja. En oikein tiedä osaako se oikeasti vielä juoda itse, ei se oikein tunnu tajuavan veden päälle. Oisko jotain vinkkejä tähän? Musta tulee varmaan nyt ihan ylihuolehtiva sen suhteen, kun on ainut jäljelle jäänyt poikanen. :D Toivottavasti se oppisi nyt mahdollisimman pian syömään ja juomaan itse, koska mulla on tullut jo jonkin asteen kammo tota käsiruokintaa kohtaan tai pelkään, että teen vielä jonkun virheen vanhemman poikasen kanssa. Ruokin sitä vielä aamulla ja illalla, ja tällä hetkellä vähennän koko ajan keskimmäistä ruokintaa. Se painaa nyt 86g, painoa tulee ehkä noin gramma päivässä lisää. Miltä paino vaikuttaa?

Ja tahdon vielä kiittää suuresti kaikkia niitä, ketkä ovat meitä täällä auttaneet ja tukeneet! <3

« Vastaus #39 : 03.07.16 - klo:10:38:26 »
Voi pientä kultaa, kauan hän jaksoi taistella. Totta kai niihin kiintyy ja rakastuu ihan mielettömästi. Lämpimin osanottoni teille sinne. Kaikkesi sinä yritit. Onneksi isompi poikanen näyttää noin hyvältä.

« Vastaus #40 : 03.07.16 - klo:12:25:12 »
Osanotot pienemmän poikasen puolesta. Minusta ei ole mitään väärää kiintyä, vaikka selviytymismahdollisuudet eivät olisikaan varmat. Nämä aivan varmasti vievät paikan omasta sydämestä, ja sen ne ansaitsevatkin <3 Isompi poikanenhan näyttää oikein terhakalta. :) Tsemppiä sille syömisen ja juomisen opetteluun sekä kasvamiseen!

« Vastaus #41 : 03.07.16 - klo:14:33:33 »
Lämmin osanottoni <3

« Vastaus #42 : 04.07.16 - klo:15:52:53 »
Osanottoni menetyksesi johdosta! Luontoäiti on tiukka täti.

« Vastaus #43 : 22.07.16 - klo:12:43:02 »
Kiitos osanotoista. Ajattelin  kysästä täältä vielä vähän neuvoa, jos joku näkee tämän ajoissa. Eli vanhin poikanen on parina päivänä nyt aivastellut enkä tiedä kannattaako jo soittaa eläinlääkärille vai voiko linnuilla olla jotain itsestään ohimenevää flunssaa?
Muuten se on ihan kunnossa, syö ja juo ja käyttäytyy ihan normaalisti, mutta kun se aivastaa, sen sieraimista lentää vähän jotain kirkasta nestettä. Muuten nenän alue näyttää terveeltä ja hengittää normaalisti, mutta aivastelu ja tuo neste huolestuttaa?

« Vastaus #44 : 22.07.16 - klo:14:18:42 »
Minä veisin lääkärille kiireesti tai ainakin soittaisin. Linnut kun ei kauaa sairasta ennen kuin on jo liian myöhäistä.