papukaijat • suoranokat • kaijuli.fi

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

miten teidän lintunne asuvat ?.
« : 06.07.15 - klo:20:06:19 »
miten teidän lintunne asuvat ?. itselläni on roosalla kultaposki amazonilla koko makuuhuone käytettävissään.häkkinä sillä on vlila atrhur , jossa on kokoajan ovi auki. puolet huoneesta vie häkki ja kiipeilypuu systeemi.työkaverit ja tuttavat pitävät mua kahelina kun olen antanut linulle koko makuuhuoneen , ja itse nukun olohuoneen nurkassa. ;)

rs63

Vs: miten teidän lintunne asuvat ?.
« Vastaus #1 : 07.07.15 - klo:01:03:05 »
Tämä on kiva aihe  :)
Minulla lentelee mun ruusukaijaset tässä  olohuoneessa, samalla kun esim
katselen telkkaria  ;D Sopu tilaa antaa ja en mä haluu teljetä mun lintuja toisen huoneeseen.
Mitäs iloa niistä sit muka on  ;)
Tietty öisin linnut on häkissä.

« Vastaus #2 : 07.07.15 - klo:10:44:14 »
roosalla on sen takia oma huone ,  kun itse teen kolmivuoro työtä , etten häiritse sitä kun se nukkuu.

Aatami

« Vastaus #3 : 09.07.15 - klo:11:16:33 »
Meillä oli ennen makuuhuone lintuhuoneena, mutta sattuneista syistä se kävi pieneksi. Siispä makuuhuone muuttui tv-huoneeksi ja olohuone lintuhuoneeksi.  ;D
Nyt olohuone on siis täysin lintujen käytössä ja sisustettu vain tähän tarkoitukseen, mutta jätin sinne kuitenkin vanhan sohvan, niin saan makoilla ja lueskella siellä.  :)

« Vastaus #4 : 27.09.16 - klo:11:02:11 »
Meillä on siitä kiva tilanne että talossa on aina joku paikalla, joten linnut voivat myös olla melkein aina vapaina  :) Makuuhuoneessa sijaitsevien häkkien ovet ovat auki joten siipiveikot voivat tulla ja mennä miten lystäävät. Yllättävän nopeasti oppivat menemään itse "kotipesään" eli häkkeihinsä rauhallisemmille yöunille ja ruokailemaan.

Sisustuksen ovat linnut sanelleet pitkästi, meillä on makkarissa melkoinen metsä harvennushakkuiden jäljiltä jääneistä jättioksista ja leluja kaikkialla. Koita siinä sitten selittää vieraille, miksi katosta roikkuu kulkusia.  ;D
Haukkalevän Talli — hevosia ja hevostaidetta

« Vastaus #5 : 27.09.16 - klo:17:30:32 »
Minun linnuillani on iso häkki (siitä enemmän häkin tilaus Saksasta- ketjun loppupäässä) joka nököttää olohuoneessa. Parina päivänä viikossa teen kaksi vuoroa töitä joten linnuilla on putkapäivä, muulloin ne pääsevät lentelemään puolenpäivän jälkeen ja ne osaavat palata häkkiin illan edellä ilman mitään kommervenkkejä. Lentelytilana on iso olohuone ja keittiö, makuu- ja työhuoneeseen en päästä niitä, makuuhuoneeseen hygieniasyistä ja työhuoneessani on tietokone piuhoineen ja oheislaitteineen, kirjahylly sekä myrkyllisimmät huonekasvit.
Häkin päällä on ständi ja leluja sekä keittiön ja olohuoneen välillä hylly jonka päältä linnut tiirailevat, siitä on lyhyt matka häkkiin ja keittiön pöydälle ja telkkari näkyy hyvin. Linnut koikkelehtivat paljon lattialla, keittiöstä etsitään murusia ja olohuoneen värikäs matto hapsuineen on niiden mielestä kiinnostava, toisinaan pihistetään tai pudotellaan pikkuesineitä olohuoneen pöydältä, kaukosäätimet ovat joutuneet useammankin murhayrityksen uhreiksi. Linnut eivät halua/tarvitse huomiota vapaana ollessaan, ne hengaavat keskenään mutta pyörivät usein lattialla kun kokkaan tai kömpivät lahjetta pitkin syliin katsomaan telkkaria. Ihan kivoja kämppiksiä siis.

« Vastaus #6 : 05.11.16 - klo:17:51:09 »
Mä tilasin häkin zooplussasta.Se on semmoinenkaksi ortinen ja siinä on peili.Tarviiko häkissä olla enemmän leluja   ???

« Vastaus #7 : 05.11.16 - klo:19:49:54 »
Mä tilasin häkin zooplussasta.Se on semmoinenkaksi ortinen ja siinä on peili.Tarviiko häkissä olla enemmän leluja   ???

Laita peili heti roskiin, kun häkki saapuu. :) Peili on linnuille haitallinen ja vaarallinen lelu.

Leluja voi ostaa tai tehdä itse, vältä kulkusia ja peilejä, ja käytä itse askartelussa oksia, risuja ja vaikkapa pahvia. :)