Nyt tuli varmaan oikeaan, uusi yritys.
Päivitystä kehiin. Arki menee jo aivan rutiinilla ja tuntuu kuin talous ei koskaan olisi linnuton ollutkaan. Hieman pakko nyt hehkuttaa tapahtumaa joka sattui hiljattain. Muru antoi rapsuttaa itseään kun olimme ihan tavallisesti sohvalla telkkua katsomassa!

Yllättäen kesken sukimisen Muru pörrötti niskasulkansa ja pysähtyi, kuin odottaen minun rapsuttavan. Ja niinhän se olikin.
Voi tätä onnea. Tämän jälkeen onkin sitten rapsutukset kelvanneet joka päivä.

Murulla on siis tapana kököttää sohvan käsinojalla ja sukia itseään, kun iltaisin rauhoitumme telkun ääreen(tai siis minä rauhoitun =D ). Olen jo paljon aiemmin aloitttanut käyttämään tilaisuuden hyväkseni tarkoituksena opettaa Murua luottamaan paremmin käteen. Se puoli kun ei mikään vahvin ole ollu, ei tosin mikään mahdotonkaan. Olen siis lintua lukien sen ehdoilla pitänyt kättäni lähellä. Nimenomaan vain pittänyt, useita tunteja. Etäisyys oli aluksi yli 30 cm niin että Muru oli rento. Hiljalleen edetty lopulta siihen että käteni saa olla aivan vieressä ja saan heilutella sormia, kuin leikitellen ja samalla kysyen haluatko rapsutusta. Eikä Muru ole moksiskaan. Päinvastoin välillä sukii kättäni. Ja nyt saan sitten rapsuttaa.

Kädelle noususta. Typykkä lentää jopa kutsusta kädelle jos on superherkku tai jos kovasti haluaa jonnekkin ja huomaa että käden kautta pääsee helpommin. Muru meni tänään jopa vieraan ihmisen kädelle herkun perässä. Ei turhia kainostele. Edistys on huima kun miettii että aluksi ei olisi edes minun kädelleni halunnut hevillä astua vaan ennemmin lähti karkuun vaikka käsi olisi ollut kaukana linnusta. Lähdettiin sitte ihan siitä että kädelle päin kävelystä jo palkkio, yksi jalka kädellä jne. kyllähän te tiedätte.
Voisi kai luulla että olen jotain pakostikin oikein tehnyt kun tähän on päästy.

Tietysti asiaan varmasti vaikuttaa se että asun yksin eli olen Murun ainoa seura(jos koiria ei lasketa), sekä se että minulla on paljon aikaa olla linnun kanssa.
Tämänhetkiset top-herkut: rusina on aivan ykkönen, sitten kuivatut kookospalat ja kuivatut karpalot.
Video,rapsutusta.
https://www.youtube.com/watch?v=6s5-jYC-w5w Kuvakulma surkea kun valo paistaa vastaan ja näyttää kuin olisi pimeää, vaan eipä tuossa tilanteessa kuvakulmia kerennyt miettiä.