papukaijat • suoranokat • kaijuli.fi

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Re: Lajitoveri harmaalle?
« Vastaus #15 : 02.04.14 - klo:12:31:47 »
Mulla on vähän oma lehmä ojassa, mutta tartuin tuohon sukupuoleen. Meillä on DNA-kimppa tulossa toukokuussa. http://forum.papukaijat.net/index.php?topic=35021.120
Harkitse :)

« Vastaus #16 : 02.04.14 - klo:12:51:15 »
Katselin kyllä tuota kimppatestausta, mutta mitetityttää saanko ketään nyppimään Väpältä tarvittavat höyhenet. Eläinlääkäri kun tekisi sen inhimillisesti sedaatiossa (sirutuksen yhteydessä). Mutta mikäli Tampereen seudulta löytyy vapaaehtoisia ja rohkeasormisia, niin ilmoittautukoot ennen ensi tiistaita. Opiskelijabudjettia ajatellen kimppatilaus olisi tietenkin ykkösvaihtoehto, mutta itse en millään kykene Väinöä kynimään  :-\

Vähän ehkä OT, mutta laitetaan korvaukseksi toinenkin (yhtä upealaatuinen) kuva meidän "pojasta":

« Vastaus #17 : 02.04.14 - klo:12:55:13 »
Lainaus
Vähän ehkä OT, mutta laitetaan korvaukseksi toinenkin (yhtä upealaatuinen) kuva meidän "pojasta":

Vinkkinä, aloita Väinölle vaikka oma ketju tuonne Elämänkaareen, niin silloin kuvat ja kuulumiset ovat toivottujakin eivätkä OT:tä. ;)

« Vastaus #18 : 03.04.14 - klo:15:10:23 »
Jatkankin nyt sitten aiheesta :) Eli mitä mieltä olette hankittavan kaverin alkuperästä? Silloin tällöin näkee ilmoituksia, joissa haetaan uutta kotia jo suht nuorille harmaille syystä tai toisesta. Nämä linnut ovat kuitenkin jo kotiutuneet ja sopeutuneet tähän perheeseensä, joten kodinvaihdos joka tapauksessa stressaisi lintua suuresti. Kasvattajalta lähtevät linnun muuttavat ensi kertaa ja ovat kuitenkin olleet muiden lintujen seurassa koko elämänsä. Mahtaako näiden sopeutumisessa uuteen kotiin ja lajitoveriin olla eroa? Kannattaako suhteellisen kokemattoman hankkia toinen lintu kasvattajalta vai kenties ottaa olosuhteiden pakosta myytävä lintu?

Käsittääkseni kodinvaihtajat stressaavat muutosta enemmän ja saattavat helpommin kehittää ongelmakäyttäytymistä, mikäli edellisestä kodista jääneet rutiinit eivät uudessa kodissa toistu. Korjatkaa jos olen väärässä! Kasvattajalta hankittu poikanen puolestaan olisi tässä suhteessa helpommin sopeutuva. Mitä mieltä kokeneemmat ovat asetelmasta kodinvaihtaja vs. kasvattajalta? 

Ja jos otetaan tähän taas tämä linnunomistajan tunteellisempi puoli, niin henkilökohtaisesti tuntuisi pahalta hakea upouusi poikanen kasvattajalta, jos/kun netti pursuaa ilmoituksia uutta kotia etsivistä linnuista  :-\ 

« Vastaus #19 : 28.06.14 - klo:23:59:52 »
Mulla on koiras ja naaras jakot.
Voin kertoa 6 vuoden edestä niiden yhteiselosta, jos kiinnostaa.

Koiras on villi ja vanhempiensa kasvattama. Ikää on, ainakin yli 20 vuotias. Todennäköisesti paljon vanhempi.
Naaras on käsinruokittu, nyt 6 vuotias.

Lyhyesti sanottuna HYVIN MENEE.

Olen erittäin huono kirjoittelemaan palstoille..

« Vastaus #20 : 29.06.14 - klo:14:12:07 »
Minua ainakin kiinnostaisi kuulla. Olen pitkään miettinyt meidän harmaapapukaija Pirrelle kaveria. Pirre on nyt 9-vuotias ja käsinkasvatettu, joten vähän arveluttaa miten se tulee toimeen muiden lintujen kanssa  :)