Toki valjaat vaikuttaa. Mitään fyysisiä temppuja ei suostu niissä tekemään (kieppi, ympäri yms) kun naru menee sekaisin. Nuo perusjutut tekee kyllä.
En ole tuota koulutusta opiskellut varsinaisesti mistään. Ihan siitä se tulee, että pitää tajuta mitä Ekku milloinkin haluaa, ja osata ennakoida mitä se kohta tekee. Silloin kun osaa sanoa pyynnön oikeaan paikkaan ja palkita tarpeeksi hyvin, niin hyvin nopsaan oppii syy-seuraus-suhteen

Kannattaa opettaa temppuja, minun mielestä. Siinä oppii samalla itse kouluttamaan lintua positiivisesti, ja siitä on varmasti hyötyä tulevaisuudessa vaikka tempuista ei olisikaan varsinaista hyötyä.
Ekulle on kyllä tuosta perustemputuksestakin tullut yksi mieleinen hetki, joka kuuluu melkein jokaiseen päivään. Tulee itse yleensä viereen hokemaan "sano päivää", "näytä kotka", "VILKUTA!"

silloin kun haluaa tehdä temppuja. Mukavaa läheisyyttä ja yhdessä toimimista

Niin muuten, aiheeseen palatakseni, Ekku tunnistaa sanallisesti ainakin yhden esineen!

Pitkään aikaan ei ole nähnyt palloa (kaikki taas hukassa tai rikki). Eilen sai uuden pallon helistettäväksi ja tokaisi välittömästi "hieno PALLO!", mitä ei ole sanonut pitkään aikaan (viimeksi ennen edellisen pallon häviämistä).
Milla