Amilla taas vaihteeksi nyppiminen kiihtyy

Asian kanssa on taisteltu nyt 1 1/2 vuotta ja ajoittain näyttää olevan huonoja ja parempia aikoja. Eilen kävimme taas eläin lääkärillä, tällä kertaa Toijalassa Anan luona, kun aikaisemmin olemme käyneet Linnunmäessä. Muutama uusi vinkkikin taas saatiin. Niistä päällimmäisenä jokapäiväinen suihkuttelu. Tämä saattaa tosin olla helpommin sanottu kuin tehty, Amikun jaksaa innostua kylpemisestä iltapäivällä, kun taas me olemme siihen aikaan töissä viitenä päivänä viikossa. Eikä innostu kylpemään kahtena päivänä peräkkäin. Olen kumminkin nyt aikonut ottaa asiakseni joka ilta hänet suihkepullolla sumutella vaikka sitten vaan pintapuolisesti jos ei ihan kylpemään asti innostu. Mukava oli kuitenkin taas kuulla että mitään muuta terveydellistä ongelmaa ei ole. Lihakset on hyvässä kunnossa ja silmät kirkkaat

. Otettiin samalla sitten DNA testikin, joten nyt sitten seuraavat kaksi viikkoa jännitetään kummaksi Ami osoittautuu. Itse veikkaan vahvasti poikaa hormonaalisen käyttäytymisen perusteella, siihen malliin joskus lempi vinkulelulle kujertelee ja nostaa jalkaa. (Juu, kaverin hankkimista aletaan miettimään tosissaan).
Tähän mennessä olemme Amin tänne tulon jälkeen ehtineet korjata seuraavia asioita.
12 h yöunet, Ami laitetaan ajoissa nukkumaan ja häkki peitellään yöksi.
Ruokavalio; ollaan opeteltu syömään monipuolisemmin tuoreita. Mm herne-maissi-paprika, tuore herne, tuoreet paprikat, mungapavun idut, kesäkurpitsa, mansikka, pihlajanmarja, pakaste kukkakaali (esikeitetty) ja porkkana (esikeitetty) menevät jo tosi hyvin. Ja tietysti hedelmät, joista lemppareita näyttää olevan klementtiin ja vihreä rypäle

Jossain määrin kausittain menee myös retiisiä ja tuoretta porkkanaa, kurkkua ja tomaattia(silloin tällöin annettuna) Varsiselleri ei uppoa, mutta siihen yritetään totutella. Amin mielestä sen koostumus näyttäisi olevan inhottava tai sitten se on maku... Siemenet olemme eläinlääkärin ohjeestä jättäneet kokonaan pois ja käytössä on Harrison´s adult liftime pelletit joihin sekoitettu HEALx:n releaves lisäravinnetta. Lisäksi tuoreruokaan sekoitetaan faether uppia (yhteiskäyttö varmistettu Gisleltä
Calsivet:a olen lisännyt tuoreruokaan silloin tällöin. Gislen kertoman mukaan sen antaminentarpeetonta

, mutta mitä täältä olen lueskellut olisi sitäkin syytä antaa. Sen suhteen nyt kanssa kunnostautumassa, eli kerran viikkon myös Calcivet.
Amille on myös ensimmäistä kertaa elämässään hankittu lintulamppu meille tullessaan. käytössä on kaksi 18w loisteputkea.
Ilmankostutin on otettu käyttöön (samoin myös ilmanpuhdistin, mutta sellainen oli jo edellisessäkin kodissa).
Lelujen määrään ja vaihtuvuuteen on yritetty panostaa. Sekä virikkeellistää kouluttamalla.
Säännöllistä suihkuttelua olemme harrastaneet kerran viikossa, siis ihan läpimäräksi ja suihkun yhteydessä vaivihkaa vielä vähän hoitosuihketta perään.
Isompi häkkikin Amille on tilattu ja se on jo matkalla ja toivottavasti auttaa asiaan. Ainakin se lisää elinmukavuutta, mikä on pääasia