papukaijat • suoranokat • kaijuli.fi

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

mitä maksaa??
« : 17.06.04 - klo:16:43:52 »
paljoko kakadut suunnilleen maksaa? haluisin ihan sairaasti kakadua mutta äiti ei oikeen lämmenny asialle mut lupas jos itte maksan, kertokaa!??

Re:mitä maksaa??
« Vastaus #1 : 17.06.04 - klo:17:18:51 »
Vähän tarkennusta... Tarkoitatko kakadulla neitokakadua vai näitä isoja kakaduja? Jos olet hankkimassa ensimmäistä lintua, voisi tuo neito olla sopivampi vaihtoehto. Isot kakadut ovat oikeasti aika vaikeita lintuja!

salla.
« Viimeksi muokattu: 17.06.04 - klo:17:21:45 kirjoittanut salla »
"Ei ole olemassa epäonnistumisia, on vain erilaisia tapoja määritellä onnistuminen."

« Vastaus #2 : 17.06.04 - klo:17:28:58 »
niin ihan sellasta isoo oon hankkimassa, ja tiedän että ei tuu oleen helppoo kun se on eka mutta mulla on muutama kaveri joilla on kokemusta linnuista että niiltä oon hankkinu tietoo ja uskon pärjääväni   ::)

« Vastaus #3 : 17.06.04 - klo:17:46:03 »
Minkä ikänen olet? Ku isoa lintua ei suositella lapselle..
Hanski, Elmo, Reiska, Paavo ja Uuno <3

« Vastaus #4 : 17.06.04 - klo:18:00:52 »
no ei mua enää ihan lapsekskaan voi laskee mutta sanotaanko ysiläinen. Niin no ja asunhan mä kiltisti äitin kanssa  ;D

« Vastaus #5 : 17.06.04 - klo:18:08:49 »
No ,jos aiot kakadun hankkia ,lupaa ,että hankit niistä paaaaaaaaljon tietoa?

« Vastaus #6 : 17.06.04 - klo:18:14:08 »
oon jo alottanu... mappi on kohta täynnä ja tiedän niin paljon että pää halkee kohta...

« Vastaus #7 : 17.06.04 - klo:18:18:00 »
Me lannistajat... ::) Kannattaisko kuitenkin ajatella ensimmäiseksi linnuksi neitokakadua jos haluaa välttämättä vähän isomman linnun? Niillä kuitenkin on enemmän luonnetta kuin undulaateilla ja ovat ihan kivan kokoisia. Töyhtöpäitä nekin. ;D

Ja jos ostaa lutinon yksilön, ei tuo paljon eroa isoista sukulaisistaan? On huomattavasti halvempi (esim. celebesinkakadu maksaa n. 1600 euroa + häkit sun muut rensselit), elää vähemmän aikaa ja on paljon hiljaisempi. Jos jossain vaiheessa huomaatkin, ettei kuitenkaan kiinnosta. Esim. jatko-opiskelut sun muut... Ei jää sitten iso koukkunokka äidin huollettavaksi.

salla.
"Ei ole olemassa epäonnistumisia, on vain erilaisia tapoja määritellä onnistuminen."

« Vastaus #8 : 17.06.04 - klo:18:35:01 »
Ei hyvä idea ollenkaan. Älä ihmeessä ota isoa kakadua ensimmäiseksi linnuksi minkään mielihalun perusteella. Se että "haluaa sairaasti" ei ole hyvä peruste minkään eläimen hankkimiselle.

Joo joo, olen tylsä mutta näin vain on.

Isot kakadut ovat paitsi kalliita niin ne voivat olla myös vaikeita ja meluisia. Pitkäikäisiäkin. Kuin talossa olisi pieni lapsi joka tekee pahojaan ja kaipaa PALJON seuraa.

Tiedätköhän nyt todellakin mihin olet pääsi pistämässä???

Siis upeita lintuja toki, mutta ottaisit ensin jonkin helpomman tirpan ja katsoisit onko se linnunomistajan elämä sittenkään sua varten.
~ Pets are not our whole life but they make our life whole. ~

« Vastaus #9 : 17.06.04 - klo:18:44:27 »
no onhan se niinkin... ja ei tämä todellakaan ole kun vasta  mietinnän asteella...

« Vastaus #10 : 17.06.04 - klo:18:57:09 »
Parempi näin päin, että miettii ensin ja kyselee! :) Ja jos tosiaan on jotain tuttuja kellä on lintuja, niin notkuu siellä mahdollisimman paljon tutustumassa arkeen.

Monesti esim. elokuvat antavat ihan väärän kuvan linnun hoidosta. Niissä ne on aina niin kilttejä, niitä ei tarvi juuri ollenkaan hoitaa, ne puhuu tosi paljon eikä pasko (sori) tai sotke paikkoja ollenkaan, puhumattakaan siitä mihin kaikkeen ne muutenkin nokkansa iskee...

salla.

« Vastaus #11 : 17.06.04 - klo:18:59:26 »
tästä on keskusteltu moneen otteeseen tällä palstalla  ;)

mm. jacon hankinnasta vähäsen kiihkeämpisävyinen juttu täällä

Eli tiivistettynä, miksi isoa lintua ei suositella ensimmäiseksi linnuksi nuorelle ihmiselle:

- kallis
- vaikeahoitoinen
- elää pitkään eli kymmeniä vuosia ja nuoren elämäntilanteet muuttuu moneen oteeseen, opiskelu, seurustelu, perheen perustaminen, lasten hankinta...
- linnun metelöintiin ja roskaamiseen kyllästyminen, jolloin hoito jää väkisinkin vanhempien vastuulle, en tällä kommentilla halua mitenkään "mollata" nuoria, ja tiedän että löytyy poikkeuksia, mutta näin vain surullisen usein käy
- ison linnun hankintaa voi verrata lapsen saamiseen (joopajoo, tiedän että joku älähtää tästä ;D) siksi paljon seuraa ne tarvitsevat
- ja monta monituista muuta asiaa, jotka käyvät em. linkeistä ilmi

tinttu
« Viimeksi muokattu: 01.04.05 - klo:21:08:23 kirjoittanut Sabinefeh »
The early bird may get the worm, but the second mouse gets the cheese.

« Vastaus #12 : 17.06.04 - klo:19:22:43 »
Nii juu ,neitokakadu on varmasti aivan yhtä ihana ,vaikka ei olekkaan niin iso :) Ja ihan samalla lailla sekin kaipaa huomiota ,kuin muutkin linnut.

« Vastaus #13 : 17.06.04 - klo:21:28:07 »
- ison linnun hankintaa voi verrata lapsen saamiseen (joopajoo, tiedän että joku älähtää tästä ;D) siksi paljon seuraa ne tarvitsevat

Sanoisin, että jopa vaativampaa. Siksi pitkään ne mokomat uhmaikäisen kakaran tasolla ovat!

Nimimerkillä:
"Molempia on, ja lapset sentään kasvaa!"
Timo

"Pain decreases as nerve damage accumulates" Anonymous physiologist

« Vastaus #14 : 17.06.04 - klo:22:01:46 »

Lainaus
Sanoisin, että jopa vaativampaa. Siksi pitkään ne mokomat uhmaikäisen kakaran tasolla ovat!

Nimimerkillä:
"Molempia on, ja lapset sentään kasvaa!"

sä sanoit sen, mitä mä en uskaltanut  ;D

ja 100 %:sesti totta...

The early bird may get the worm, but the second mouse gets the cheese.