Ohhoh, niitä olikin useampi siellä! Saako kysyä, millaisesta paikasta nämä tulivat, lienee ihan erilainen kuin Idan Pyro joka oli "vaan normaali kodinvaihtaja". 
Nämä tulivat eteläruotsalaiselta kasvattajalta. Hänellä oli vanha navettarakennus muutettu lintukäyttöön ja kokemusta koukkunokista yli 40 vuotta. Ilmeisesti ikä painaa ja hän on pikkuhiljaa luopumassa linnuistaan ja myymässä tilan. Mutta ainakin kumpikin pesivä kaikupariskunta saa hoitaa nykyisen pesueensa luovutusikään ennen näiden parien myymistä. Ilmoitti että lintuharrastus loppuu sitten samalla kun tulevat tilat ovat sen verran pienemmät ettei pysty sinne mitään ottamaan. Linnuilla oli muutama neliö (<4) häkkitilaa ulkona, ja jonkin verran tilaa navetan puolella. Saivat itse sitten kelin mukaan valita ulkoilevatko, vai ovatko sisätiloissa. Sisähäkin puolella oli pöntöt, joihin oli pääsy järjestetty navetan puolelta. Eli pesää tarkistaakseen ei tarvinnut kulkea häkin puolelle. Ida-Emilia voisi muistaa tarkemmin minkä verran tilaa / pari suurinpiirtein oli navetan puolella. Itse olin sen verran täpinöissä että osa asioista vaan ei jäänyt mieleen.
Ruokintaan tilalla käytettiin siemenseosta jossa oli aika runsaasti auringonkukkaa. Tämän lisäksi sitten keitettiin pehmeämpi ruoka nuorten kyyhkysten seoksesta ja auringonkukattomasta parakiittiseoksesta ja tähän lisättiin munankeltuaista sekä vitamiineja sekä tuoretuokaa. Nyt ei tarttunut muistiin että missä suhteessa siemenseosta ja tätä esipehmennettyä seosta käytettiin.
Meidän parista naaras on juuri täyttänyt vuoden ja koiraalla on 1v. synttärit 13.8. Kovin ovat vielä nuoria, mutta slkeästi pariutuminen on tapahtunut. Sukimista ja kaverin ruokkimista on ilmassa. Höyhenpuku on vielä hieman nuhjuisen oloinen, mutta vaihtuminen on käynnissä ja värien pitäisi kirkastua vuoden sisään.