papukaijat • suoranokat • kaijuli.fi

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Caiquet Topi ja Nette
« : 07.07.13 - klo:20:19:57 »
Noniin, nyt on hoidokit hoidettu ja palautettu omistajiensa toivomiin suuntiin joten on aika alkaa hankkimaan omia koukkunokkia. Huhtikuulta on enempi ja vähempi aktiivisesti ollut Valkovatsa-arattipari hakusessa ja lähestulkoon jo luovuin toivosta tällaisen löytää kunnes sitten erinäisten yhteensattumien myötä aloin hieromaan kauppaa Pyrosta. No matkassa oli pari muuttujaa ja kuten ketjuista käypi ilmi, niin Pyro on saamassa oikein loistokodin itselleen, koska hänelle ei löytynyt samaan kyytiin mahdolliseen tulevaisuudessa lymyilevään pesitykseen sopivaa kaveria.

Siispä päädyin hankkimaan pariutuneen valkkaripariskunnan Helsingborgin suunnalta. Laivamatkat on maksettu ja aikataulut on aikalailla selvää pässinlihaa muutamien lähes jännitykseltään tuskaisten päivien jälkeen. Kuvasaastetta on luvassa foorumin täydeltä kunhan matka pörähtää käyntiin. Mahdollisesti jo ennen sitä.

Re: Caiquet Kaiku ja Echo (työnimiä)
« Vastaus #1 : 07.07.13 - klo:20:37:46 »
Ollaan hypetetty keskenämme jo vaikka kuinka, mutta pistetään vielä viralliset foorumonnittelut: ONNEA!  ;D Meillä tulee olemaan varmaan raskas, mutta huikean upea matka!

« Vastaus #2 : 07.07.13 - klo:20:56:11 »
Jeps, vielä pari päivää sitten tuntui että koko paletti on ihan levällään. Ja nyt sit on kaikki palaset loksahtaneet paikoilleen. Ja kirsikkana kakun päälle tuli vielä tänään ilmoitus että ehkä kaikki linnut on jo etukäteen käytetty eläinlääkärillä, niin ajoakin jää pois suunnitellusta melkoisesti.

« Vastaus #3 : 07.07.13 - klo:23:29:45 »
Onnittelut! ;D Ihan äärimmäisen hieno homma, toivotaan että kaikki menee putkeen!

« Vastaus #4 : 08.07.13 - klo:13:11:27 »
Toivotaan että ovat samanlaisia riiviöitä kuin hoitolinnutkin  :P
Kauluskaija Sulo ja sortin sakki

« Vastaus #5 : 12.07.13 - klo:23:19:13 »
Lomareissulta kotiuduttu. Tässäpä pari kuvaa!

« Vastaus #6 : 12.07.13 - klo:23:25:17 »
Todella suloiset! <3 Pikkuset yrittää rentoutua ^_^
TeraNymphicus's Neitokakadut - Untuvia Kurkussa

« Vastaus #7 : 12.07.13 - klo:23:40:19 »
Voi mitä umpiväsyneen näköisiä kurppia! ;D Todella isot onnittelut uutukaisista! :-*

Mitenkä otukset erottaa toisistaan, ja kumpi on nyt kumpi (niin nimien kuin sukupuolten puolesta)? Ainakin kynnet ja nokat näyttävät vähän eri sävyisiltä, ja onko renkaissakin jotain eroa?

Hitsi olen iloinen sun (teidän ;D) puolesta, odotan innolla paaaaljon kuvia ja kuulumisia! :D

« Vastaus #8 : 12.07.13 - klo:23:45:36 »
Nimiä ei ole vielä liitetty nokkiin muuta kun kuvan yhteydessä. Ja nuo nimet tosiaan lähtevät ja tilalle tulee sitten jotakin muuta kun linnut on nähty ja oleskelleet meillä jonkin aikaa. Ne nimet sitten vaan löytyy toivottavasti lintuja katsellessa. Todella hankala sanoa kuinka noiden tunnistaminen livenä sitten käy. Toistaiseksi olen kuvien varassa. Mutta toisaalta opin tunnistamaan Pelen ja Dilman toisistaan höyhenpuvun perusteella joten toivoa on. Tahtois jo matkalle, vaan eiköhän tämä tästä. Paljon on valmisteltavaa vielä kotona. Mm. aviaarion siirto työhuoneeseen ennenkuin reissuun lähdetään. Mulla lähtee esikoinen mukaan lintuja noutamaan ja on vähintään yhtä innoissaan reissusta kun meikäläinen. Ei oikein tahdo uskoa todeksi että tämä on tapahtumassa nyt sitten. Kesäkuussa olin jo katselemassa plan B lajia ja jopa plan C lajia että saisiko niitä helpommin.

« Vastaus #9 : 13.07.13 - klo:09:05:31 »
Paljon onnea Frye ! Ihanaa lukea kuulumisia  :)

« Vastaus #10 : 13.07.13 - klo:14:20:50 »
pöllit mun varamaan nimen ;) Piti mennä idan caiquelle... Noh saat käyttää ;) jää mulle sit vielä ego
CAG Ukko, MA Rapa, YNA Nooa, SM:t Clara & Lawrence

« Vastaus #11 : 13.07.13 - klo:15:48:47 »
Haha, toi vapautuu tosta kyl _todennäköisesti_ kunhan kurpat kotiutuu. Rojekti etenee. Sain just tuunattua yhdestä vanhasta häkistä kanarioille tilapäismajoituksen ja matkahäkin. Päätin luovuttaa kanariat eteenpäin enkä enää edes yritä josko tuuri riittäisi kaikujen kanssa yhteiseloon. Joten auto on ensi viikolla täys jo Turkuunpäin ajaessa. Seuraavana on sitten vuorossa kanarioiden häkitys ja siirto työhuoneeseen. Sitten on aviaarion purku ja siirto työhuoneeseen. Onneksi puuhaa riittää, muuten saattaisi tulla aika pitkäksi reissua odotellessa.

« Vastaus #12 : 13.07.13 - klo:16:00:20 »
pöllit mun varamaan nimen ;) Piti mennä idan caiquelle... Noh saat käyttää ;) jää mulle sit vielä ego

Mulla oli Ego, ei Echo! :D Kaksi eri asiaa.  ;D Mutta Pyro on toistaiseksi oikein sovelias täällä.

Kunpa viikko kuluisi nopeasti! Jännä nähdä, miten Pyro reagoi tähän kaksikkoon matkalla.

« Vastaus #13 : 13.07.13 - klo:22:18:53 »
Helteestä huolimatta sain pikkusen tänään tehtyä. Kanariat on nyt häkitetty ja kelin parantuessa pääsee sit purkamaan aviaariota. Näillä helteillä vaan minä ja ruumiillinen työ on yhtälö mikä toimii yhtä hyvin kun vesi ja sähkölaitteet. Tarttee varmaan heräillä aamusta kuuden maissa jos sais jotakin tehtyä ennen kun tukehtuminen iskee. Outo olo kun aviaarion ovea voi pitää auki vaikka kissat on huoneessa  ;D

« Vastaus #14 : 17.07.13 - klo:16:43:19 »
Voi käääääk. En malta oottaa lisää kuvia :) :) ONNEA ONNEA jo etukäteen !!!