Josko nyt sais koottua Claudian (kultatöyhtökakadu) ja Donnan (lähdekakadu) juttuja tänne omaan ketjuunsa

Eli molemmat alle/ylle parikymppisiä useamman kodin kiertolaisia. Kummallakin taustalla myös "mummotarina" että ollut jollakin mummolla iät ajat jne... Donnan osalta saanu todennäköistä historiaa sen verta kaiveltua että missä lie välissä se mummo ollukkaan

...tiedä sitte tota Claudiankaa taustaa...

Donnan kanssa vietelty yhteiseloa reilu 3.5 vuotta , eli ei hirveen pitkästi . Ensimmäinen 1.5-2 vuotta meni luottamussuhteen muodostumisessa, toisiimme tutustuessa, Donnan puolelta kokeillessa meitä, välillä myös nokallaan

.
Donna on aktiivinen "pelle" joka rrrakastaa hauskuuttaa meitä tanssillaan , tempuillaan, ilmeillään sekä kekseliäisyydellään. Donsku on ketterä ja omaa hyvän lentotaidon

Donnalla oli tullessaan "huomiohuutamista" joka vei useamman kuukauden opettaa pois ja nykyään "muru" onkin varsin hiljainen tyttö jonka kanssa voisi hyvinki asua missä vaan

...hormoonit hyrrää ja munia putkahtaa välillä, se on työn alla nyt kummallakin

Claudia on kiltti lintu joka on varmaankin "ottanut siipeensä" ja kärsinyt useista muutoksista elämässään...liekö "kiltintytön" persoona/syndrooma se joka on aiheuttanut stressin myötä mm. nyppimistä ? ...toki lisäkuormana lentokyvyttömyys sekä kömpelyys...hormoonit...
Huomiohuutaminen ollut varmaankin se suurin syyllinen linnun kiertoelämään ja voin kertoa että ei ollu mitään pikku huutoa vaan muutaman kerran

Eli silloin 1v 4kk sitten kun Claudia meille tuli hoitoon niin ensin aattelin kyllä hetken aikaa että ei tuu mitään...Tyttö se jaksoi huutaa useamman tunnin taukoamatta ja kovaa...pelkäsin myös että Donna lähtee mukaan , mutta ei onneksi, huh. Pitkä matka on huudon osalta kuljettu ja nyt uskallan jo sanoa että täällä asustaa 2 suhteellisen hiljaista lintua nykyään

Toki satunnaisia huutokohtauksia saavat mutta se nyt on linnun normi elämää.
Claudia saattaa myös kokeilla komentaa muutamalla huutokäskyllä "henkilökuntaa" paikalle kun kuulee että ollaan kotosalla mutta tyytyy sitten odottamaan kiltisti että pääsee vapaaksi. Tällä hetkellä työn alla Claudian vapaana ollessa peräänhuutaminen. Tyttö sitä mieltä että kun seurustellaan niin sitten ei häivytä toiseen huoneeseen , nyt ollaan päästy jo siihen että kestää pieniä hetkiä poistumista sekä kestää sen että laitetaan myös häkkiin välillä ja poistutaan kokonaan . Kuntoa ja tasapainoa on kasvateltu monipuolisella ravinnolla ja liikunnalla, kiipeilyllä sekä hypyttämällä

Lintu onkin muuttunut aktiivisemmaksi sekä pirteämmäksi ,käyttää jopa siipiäänkin satunnaisesti.
Työtä piisaa vielä roimasti.
Luottamussuhde muodustui ensin ukkoni kanssa, hän puuhasteli alussa Claudian kanssa enemmän. Meillä mä se "pirttihirmu" joka pidin tarkoituksella ensin etäisyyttä Claukkeen ja rajoitin ovella Clauken elämää ihmisistä silloin kun se huutaa/ huusi , mä se "lupamestari" jolta lupa koska saa seukata koska ei

Nyt tilanteen (huudon) rauhotuttua oon puuhaillut sen kanssa paljonkin ,niin meidän molemminpuolinen luotto lähtenyt nopeasti kehittymään...mä ite aattelen et se 2 vuotta vähintään yhteiseloa niin sitten ollaan tutustuttu kunnolla
Meillä kummatkin linnut ovat perhelintuja ja seukkaavat mielellään kummanki kanssa, sekä minun että ukkoni.
Tässä muutama linkki Donnasta elämänkaaressa ja Claudiasta täällä foorumissa ennen meidän huushollia :
http://forum.papukaijat.net/index.php?topic=25655.0http://forum.papukaijat.net/index.php?topic=25362.0http://forum.papukaijat.net/index.php?topic=26549.0Kuvia tienenki myös :