papukaijat • suoranokat • kaijuli.fi

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Re: Lintujen älynväläykset
« Vastaus #45 : 10.07.14 - klo:14:46:06 »
Milo tepasteli eilen valkoisella päiväpeitolla, pysähtyi, kakkasi ja tokaisi "o-ouu".

Toissapäivänä kateltiin Milon kanssa telkkaria ja kaksoset kinasteli häkissään. Milo katsoi niiden taistelua hetken ja totesi "vi***u".
Jep. Sitähän minäkin niiden tappelusta ajattelen.

Re: Lintujen älynväläykset
« Vastaus #46 : 08.08.14 - klo:08:50:21 »
Meidän agaporukka on oppinut haavin esiinottamisen kertovan että nyt on aika palata häkkiin. Ilmeisesti osa myös ymmärtää mitä sana häkkiin tarkoittaa, koska usein jo riittää jo pelkkä kehotus ''häkkiin''. Nyttemmin on kuitenkin ollut ilmassa pientä kapina henkeä, kun otan haavin esiin linnut lentävät istumaan haavin kehykselle ja olen varma, että ne hymyilevät minulle. Tämän jälkeen minä yritän ujuttaa haavin lintuineen häkkiin ja yleensä onnistunkin, vaan en ekalla kerralla vaan yleensä noin 4-7:llä.  ::)
Senegalit Helga ja Harald, sekä naamiokaajaiset Viivi, Wesley, Roope ja Kerttu.

Vs: Re: Lintujen älynväläykset
« Vastaus #47 : 11.05.15 - klo:22:48:39 »
Ahaa, löytyipä tällainenkin ketju! Hoitolintuna ollut valkokakadu Bella vei kyllä minua hoitajaa ihan yksi nolla... ::) Bella viihtyi ihmisten lähellä, joten kun itse olin tietokoneella, Bella istui oman tuolinsa selkänojalla, ettei olisi aina sylissä/pyödällä johtojen ja näppiksen seassa. Välillä Bella tylsistyi, ja pomppasi tuolilta suoraan näppikselle. Siirsin linnun takaisin tuolin selkänojalle, ja palkkasin tästä, kun nousi siihen kädeltä nätisti. Bellahan tajusi ihan heti: "Ahaa, aina kun menen pöydältä tuolille, saan namin!" Niinpä tämä aiheutti sen, että Bella pomppi edes-takaisin tuolilta pöydälle, ja takaisin, ja pysähtyi odottamaan herkkuaan. Ja minä hölmö palkkasin, sillä omassa päässäni palkkasin Bellaa sen ollessa tuolilla, kuten sen halusin. Bella tajusi sen kuitenkin erillä tavalla: "Kun käyn ensin pöydällä, ja sitten menen tuolille, saan namin!" Ja siinähän oli syntynyt sitten kunnon vieterikakadu, joka pomppi pöydän ja tuolin väliä nameja odotellen.

Opin virheestäni, ja aloin sitten enää palkkaamaan siitä, kun Bella oli paikoillaan ja rauhallisena tuolilla. Aluksi vahviste piti tarjota jo sekunnin paikallaolon jälkeen, ja vähitellen aikaa pystyi pidentämään. Jo saman illan aikana Bella rauhoittui tuolille, sillä lopulta sitä pystyi palkkaamaan kehuilla, rapsutuksilla ja nameilla vain siitä, että se on paikallaan.

Oppikaa siis muut virheestäni! Koskaan ei ole turhaa palkata lintua vain "normaalista" käytöksestä, vaikkapa sitten siitä, että se tököttää paikoillaan sallitussa paikassa. ;)

Vs: Lintujen älynväläykset
« Vastaus #48 : 12.05.15 - klo:17:56:36 »
Mun riograndenaratti puhuu muutamia sanoja, mutta ne osuu aika lailla kohdilleen.
Juttu eiliseltä:
Milo lenteli makkarissa ja jäi kävelemään kirjahyllyn päälle edes takaisin. Ständi ("kakkakoulussa" tehdään tarpeet ständille) oli olkkarissa.
Kävimme asiasta keskustelun:
-paska,paska paska
-Onko sulla Milo kakkahätä?
-KAK -KA (hyvin paikokkkaasti)
ojensin käden ja kysyin: - Mennäänkö kakalle?
-Joo-lintu vastasi
... ja sitten mentiin olkkariin ja kyllä, poitsulla oli hätä

Kevään aikana on juteltu enemmänkin

Kaksoset istuu keittiön oven päällä ja sukivat toisiaan.
Minä: Te ootte niin söpöjä
Milo häkistään: Ei
Minä: Häh? Kuka sit on söpö?
Milo: Milo

Milo: Terve
Mä: terve. Sä et voi nyt tulla ulos, lähden eläinkauppaan.
Milo: Ei
Mä: Pitää mennä, teillä on muuten kauhea nälkä huomenna, koska siemenet loppu
Milo: Ei oo...

Minä: Sun pitää odottaa hetki, mä imuroin nopeesti eka ja otan sut sit ulos
Milo (karjuen): EIIII
Minä: Mitä mun sit pitäis tehdä?
Milo: Pusu Perkele

Vs: Lintujen älynväläykset
« Vastaus #49 : 10.06.15 - klo:13:25:05 »
Klaara ja Pöökiö eivät onneksi ole mitään erityisen ärsyttävien äänien markijoita. Molemmat päästää keksinsyöntiääntä ja Klaaran bravuuri on "virveli". Ei ole Klaara varmaan koskaan kuunnellut veljeni kalajuttuja.  ;)
Kaksi riograndea, Klaara ja Pöökiö sekä kolme seepristä, Danny, Urho ja Veikko.