papukaijat • suoranokat • kaijuli.fi

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Jouluvalot
« : 06.12.12 - klo:06:06:17 »
Laittelin tyttäreni huoneeseen jouluvaloja ja rupesin miettimään, mitä valoja uskallan laittaa olohuoneeseen lintujen luokse. Muistin, että kultaposki Max ei pitänyt keltaisesta leikkipuhelimesta, joten en usko saavani onnellista loppua, jos ripustan ison keltaisen joulutähden olohuoneen ikkunaan. En halua, että lintuni saavat hepulin ja lentävät päin ikkunaa yrittäessään ajaa tungettelevat valot pois. Niiinpä käännyn teidän kokeneiden puoleen:

Tietoa, kokemuksia ja ideoita jouluvaloista? Mitä ottaa huomioon? Itselle tulee mieleen jouluvalojen ajastus tietysti etteivät valot helota yöllä lintujen häkin vieressä.

Re: Jouluvalot
« Vastaus #1 : 06.12.12 - klo:17:14:58 »
Mulla on kokemusta vain pienistä linnuista, mutta niiden kanssa samaan huoneeseen ei tule mitään jouluvaloja tai -koristeita. Ne rikkoo ne kuitenkin ja pahimmassa tapauksessa satuttavat itsensä niiden kanssa. Johdot on meillä tosi haluttuja ja niitä kaivetaan esiin hankalistakin paikoista.
Rosita&Tepa, Harmi&Makkonen, Zelda,Doris,Lola, Mystikko&Aapo, Tauno, Billy,Funny,Jimmy,Ulrik,Klaudia

« Vastaus #2 : 06.12.12 - klo:18:48:09 »
Itse en pahemmin uskalla mitään koristeita, varsinkaan valoja laitella huoneeseen missä linnut on. Pienet koristeet ne voi jyrsiä, valot taas kun toimivat sähköllä, voi kuumentua ja polttaa kielen ja sähköjohtojen jyrsiminenkin on niin vaarallista, etten halua ottaa riskiä.
TeraNymphicus's Neitokakadut - Untuvia Kurkussa

« Vastaus #3 : 06.12.12 - klo:22:49:13 »
Meillä on tuossa terassin ovessa ns jouluvalot, samoin eteisen ikkunalla on havuvalosarja (oli lintujen kanssa olohuoneessa viime vuonnakin ja samoin sitä ennen). Joulukuusinkin tulee olohuoneesee, joten en ole asiaa enemmän mietiskellytkään. Aina ovat olohuoneessa linnut asuneet ja lentäneet (pääsevät eteiseenkin), eikä ole valojen kanssa ollut ongelmaa.

« Vastaus #4 : 07.12.12 - klo:06:57:56 »
Mulla tuli kans ensimmäisenä mieleen, et johdot pitäis kyllä saada hyvin piiloon. Meillä oli ennen lintuja salin katonrajassa "joulu"valosarja, mut linnut sen johdon heti nakersi poikki (ei siis ollut virrassa) ja poistin sitten koko koristeen.

Muuten ajattelin, et tietty pitää linnut totuttaa uusiin koristeisiin vähitellen.
Amatsonit, neitsikat, helmikset, siniviirut, tupsut, hanhet, miggikset, kanat ja muut elikot.

« Vastaus #5 : 07.12.12 - klo:11:27:17 »
Mulla roikkuu olohuoneen ikkunassa valot ja ekan yön jälkeen ei ole tyyppejä häirinnyt tuo himmeä valo. Häkit on peitetty ja valo on niin hentoinen, että ei pidä niitä hereillä.

Joulukuusi oli ennen kuin kaksoset tulivat, ny se vaan ei mahdu, muuten toki laittaisin. Quinn ja Kalle kävivät sitä tiirailemassa kaapin päältä, muuten se ei kiinnostanut ollenkaan.
Kallea kiinnosti vaan sen alla olevat lahjapaketit.

Joulukukka on koristehäkissä turvassa - siis myös sen takia että hyasintit ovat myrkyllisiä. Näin säilyvät hengissä sekä kukka että linnut.

« Vastaus #6 : 08.12.12 - klo:04:35:19 »
Sannita: Hieno idea tuo koristehäkki joulukukille. Tuo sinun asetelma on erittäin kaunis!

« Vastaus #7 : 08.12.12 - klo:16:55:23 »
Yks idea mulla on ollut, mutta jäänyt aina toteuttamatta on se, että laittaisi ulkovalot ikkunan väliin.
Sinne ne vois ripustaa vaikka rautalangan kanssa eikä tarvisi pelätä lintujen satuttavan itseään niihin, syövän niitä johtoja tms.
Ulos tarkoitetut valot siksi, että varmasti kestävät lämpötilojen vaihtelua ja mahdollista kosteutta.

« Vastaus #8 : 08.12.12 - klo:22:19:42 »
Tarmo on niin kummallinen ettei sitä kiinnosta nuo valot lainkaan. Se vaan chillailee joko meitin seurassa tai itekseen pöydällä/sohvalla/häkin päällä. Luovuin "lintupuustakin" kun sei kiinnostanu tota siivekästä lainkaan.  ::)
calm like a bomb