papukaijat • suoranokat • kaijuli.fi

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Tämä saamarin riesa on nyt pesiytynyt (toistamiseen) meillekin taas. >:(

Eli kysymyshän on siis Myystä, jolla tätä alkoi n. vuosi sitten (?) näkymään ensimmäisen kerran. Minulla kesti vähän aikaa tajuta se, koska en ollut tajunnut että on olemassa monenlaista höyheniin kajoamista. Luulin että nyppimistä on vain sitä yhtä sorttia, eikä Myy koskaan varsinaisesti nyppinyt höyheniään, pureskeli vain, ja sitäkin yleisesti ottaen aluksi todella vähän.
Todella tarkalla päivittäisten rutiinien (mm. ruokinta, yhdessäolo yms. tiettyyn aikaan, päivittäiset suihkuttelu- ja kylpyhetket jne.) yllläpidolla sain tämän tavan kuitenkin kitkettyä pois melko alkuvaiheessa, ja se pysyikin kuukausia poissa, palaten vain jos olimme reissussa tai jos minä olin poissa vähintään päivän, mutta muutoin tänä aikana Myyn rinnushöyhenistö jatkoi uusiutumista eikä jäljellä ollut enää kuin pari vanhaa pureskeltua höyhentä.

Nyt ehkä kolmisen viikkoa sitten minulle tuli kuitenkin lisää töitä vähän päälle viikon ajaksi niin, että tietyt osat tätä rutiinia rikkoutui (esim. yhdessäolon määrä, joka vaihteli päivittäin), jonka lisäksi jouduin olemaan viikonloppujakin poissa (max. päivän pari). Tänä aikana Myy alkoi repimään taas höyheniään. Nyt tästä on tosiaan sen parisen viikkoa ja tämä höyhenten repiminen on edennyt jo niin pitkälle, että Myyllä on halkaisijaltaan parin sentin harmaan untuvien peittämä alue rinnassa..

Tietysti syyllistän itseäni, ja mietin vain kokoajan missä teen väärin. En vain tiedä mitä teen väärin tai miten asian korjaisin. :-\ Olen koittanut lisätä uusia (aktivointi-)leluja, suihkutella useita kertoja päivässä, ja pitää yllä vanhaa rutiinia parhaani mukaan, mutta ne eivät ainakaan tunnu auttavan. Tuntuu, että tämä saamarin höyhenten repiminen on kuin juna joka vaan ajaa hurjaa vauhtia eteenpäin, eikä sitä pysty millään pysäyttämään.. Tuntuu että väistämätön on edessä jokatapauksessa, kohta Myyllä ei ole höyheniä rinnassaan enää lainkaan. :(
Erilaisista pahanmakuisista suihkeista en ole kuullut olevan muillekaan nyppivien lintujen omistajille juurikaan hyötyä, joten vähän karsastan sellaisen ostamista, mutta olen valmis sitäkin kokeilemaan jos ei pian ala tapahtumaan muutosta parempaan.
Lisäksi yksi vaihtoehto jota olen myös miettinyt on ostaa Myylle kaveri. Pikku Myyllä on ollut entisessä kodissaan senegali jonka kanssa se tuli ilmeisen hyvin toimeen, tosin saatan ehkä silti kallistua toiseen pikkuaraan tai toisen lajiseen "miniaraan", jolla olisi Myyn kanssa ainakin sama elekieli.

On se hirveä tunne kun ei tiedä miten voisi rakasta lintuaan auttaa, kun selkeästi sillä on jokin hätä. Yritän nyt vielä, mutta saa nähdä olenko jo liian myöhässä.. :( Vinkkejä tämän tavan selättäneiltäkin otetaan vastaan.
« Viimeksi muokattu: 07.11.12 - klo:14:27:59 kirjoittanut GoldieC »
I'd fly above the trees, over the seas in all degrees.. To anywhere I please.

Re: Nyppiminen
« Vastaus #1 : 10.10.12 - klo:18:41:45 »
Mä en osaa sanoa, mikä Feedon nyppimisen on saanut loppumaan lähes täysin, mutta muutamia muutoksia sen elämässä on tapahtunut; minkä jälkeen nyppiminen on lähestulkoon loppunut.

Käsinruokittu Feedo sai naapuriin kaksi lajitoveria. Vaikka eivät siedä toisiaan lähietäisyydellä (Feedoa ärsyttää molemmat, Pele vaan haluaisi olla ystävä, mutta Dilma ja F tappelevat ihan kunnolla) jotenkin nuo ovat parveutuneet ja jos ovat vapaana ollessaan eri huoneissa, alkaa perään piippailu ja kutsuhuudot.

Toinen juttu, mikä on muuttunut, on se että aikaisemmin täysin perskärpänen on alkanut viihtymään itsekseen jopa yksin ständillään, 2 metrin päässä minusta. Feedo on lennellyt ja istuskellut ovien päällä ja oman häkkinsä päällä, mitä se ei koskaan tehnyt.

Kolmas seikka, mikä on muuttunut, on se, että Feedo ei ole enä tappamassa kaikkia neitsikkaa isompia lintuja. Kalle saa kotona kävellä sen häkin päältä ja mökkiviikonloppuna se oli vapaana samassa huoneessa Vilman ja Kindankin kanssa, jota kohtaan oli vielä heinäkuussa suhteellisen paljon negatiivisia tunteita. 

Tuota itsenäisyyttä olen palkinnut paljon kehumalla yksin oloa ja itsenäistä leluilla leikkimistä, oli se sitten häkissä tai vapaana. Eihän tuo mikään kaunokainen vielä ole, mutta vatsa on taas vihreä eikä lintu enää revi itseään esim. olkapäällä tai sormella sukiessaan.

Ai niin, olen lisännyt hiukan pähkinää Feedon ruokavalioon, kun olen sen pähkinöitä saanut syömään. Eli se saa päivässä esim. 1/3 saksanpähkinän tms.
Muuta en meidän kohdalta keksi.

« Vastaus #2 : 10.10.12 - klo:19:41:45 »
Minulla olikin sellainen kuva että olisitte onnistuneet saamaan Feedon nyppimisen loppumaan, joten toivoinkin että pistäisit kommenttia! :P

Käsinruokittu Feedo sai naapuriin kaksi lajitoveria. Vaikka eivät siedä toisiaan lähietäisyydellä (Feedoa ärsyttää molemmat, Pele vaan haluaisi olla ystävä, mutta Dilma ja F tappelevat ihan kunnolla) jotenkin nuo ovat parveutuneet ja jos ovat vapaana ollessaan eri huoneissa, alkaa perään piippailu ja kutsuhuudot.
Tämä vain vahvisti ajatustani kaverin ostamisesta Myylle. Erityisen rohkaisevaa oli kuulla, että vaikka ne eivät tulisikaan lähietäisyydellä toimeen, niistä voisi silti olla toisistaan niin paljon seuraa, että se voisi lopettaa tuon typerän höyhenten repimisen! :)

Toinen juttu, mikä on muuttunut, on se että aikaisemmin täysin perskärpänen on alkanut viihtymään itsekseen jopa yksin ständillään, 2 metrin päässä minusta. Feedo on lennellyt ja istuskellut ovien päällä ja oman häkkinsä päällä, mitä se ei koskaan tehnyt.
Tämä on meillä ollut kanssa ankaran harjoittelun alla. Olen kehunut ahkerasti/palkinnut Myyn istuessa ständeillaan tai tehdessä itsekseen jotain, ja se tekeekin sitä kyllä, jopa ihan oma-aloitteisesti. Valitettavasti se ei kuitenkaan ole meillä vaikuttanut tuohon höyhenten repimiseen, ainakaan vielä. :(

Kolmas seikka, mikä on muuttunut, on se, että Feedo ei ole enä tappamassa kaikkia neitsikkaa isompia lintuja. Kalle saa kotona kävellä sen häkin päältä ja mökkiviikonloppuna se oli vapaana samassa huoneessa Vilman ja Kindankin kanssa, jota kohtaan oli vielä heinäkuussa suhteellisen paljon negatiivisia tunteita.
Oliko tämä siis lajitoverien jälkeen tapahtunut muutos? :) Edelleen olen nyt vahvasti kallistumassa siihen lajitoveriin, se taitaa olla se puuttuva lenkki.

Ai niin, olen lisännyt hiukan pähkinää Feedon ruokavalioon, kun olen sen pähkinöitä saanut syömään. Eli se saa päivässä esim. 1/3 saksanpähkinän tms.
Tästä tulikin mieleeni.. Viimeksi kun tuo höyhenten repiminen loppui, olin alkanut antamaan (sen suuremmin ajattelematta asiaa) Myylle aina iltapalalla pikkuruisen kämmenellisen Myyn herkkua, kuorittuja auringonkukansiemeniä, ikäänkuin suureksi palkaksi häkkiin menosta. Mikäli pähkinöiden antaminen on ollut osasyy Feedon höyhenten repimisen loppumiselle, voisin yrittää taas itsekin lisätä häkkiinmenon yhteyteen noita auringonkukansiemeniä ja toivoa että se auttaisi meilläkin. :)

Minulla on itseasiassa ollut pieni aavistuskin, että tämä höyhenten repiminen voisi teoriassa olla yhteydessä myös Myyn ruokavalioon. Usein tullessani huoneeseen Myy on ollut häkin pohjalla, mitä se ei ole koskaan ennen tehnyt - ja se on ilmeisesti etsimässä siellä ruokaa. Myy on aina ollut kovin nirso tuoreruoan suhteen, ja olen yrittänyt noudattaa vinkkejä ja tarjota sellaisia tuoreruokia joista Myy ei erityisesti pidä, jotta se oppisi syömään niitä, mutta ilmeisesti huonolla tuloksella jos sillä on kokoajan nälkä. :-\ Samalla loin miettimään myös sitä, saakohan Myy tarpeeksi nimenomaan rasvaista ruokaa. Pikkuarat kun kuuluvat niihin lajeihin, jotka tarvitsisivat hieman rasvaisempaa sellaista.

Olen punninnut Myyn muutaman kerran, ja tammikuussa (jolloin Myy ei kajonnut höyheniinsä) se painoi 158g. Tosin luulen ettei se ole silloinkaan ollut painavimmillaan, Myy on hyvin voinut painaa jossain kohtaa jopa hiukan yli 160g. Nyt kun äsken punnitsin sen, vaaka näytti 149 - 150g. Eli Myy on pudottanut painoaan 9kk aikana vähintäänkin 10g. En tiedä, mutta mielestäni se kuulostaa aika paljolta pudotukselta noin pienelle linnulle. :(
Eikä se ole missään nimessä ollut koskaan läski, vaan päinvastoin Myy on varsin isokokoinen pikkuaraksi, ja sen rintalasta on aina tuntunut varsin selvänä, joten oman arviointikykyni mukaan se voisi painaa jopa 160g eikä silloinkaan voitaisi puhua vielä ylipainoisesta linnusta.

Kiitos vastauksestasi Sannita, laitan ehdottomasti korvan taakse noita mainitsemiasi asioita! :)
« Viimeksi muokattu: 10.10.12 - klo:19:46:58 kirjoittanut GoldieC »

« Vastaus #3 : 11.10.12 - klo:11:38:14 »
Minusta ei taida juurikaan olla apua, kun meillä on tuo broisku tuolla... Mutta me viime vuonna ostettiin ruusuvettä, jota lisättiin Kultin kylpyveteen. Kulti on nyppinyt jo niin kauan ja antaumuksella, että sillä ei tuohon rintaan kasva edes tuppeja, mutta sen ruusuveden myötä sille alko kasvaa säärikarvoja! Suihkuteltiin säännöllisesti ja jonkun aja päästä niitä karvoja alko ilmestyä. Muistaakseni Eve bongas tuon ruusuvesiasian jostakin Parrots-lehdestä. Tottakai ensin kannattaa kokeilla kaikki muut konstit, mutta ajattelin, että jos meidän Kultillakin saatiin tuloksia, niin Myyllä voisi olla paljonkin toivoa. :)

Edit: Ja siis tosiaan, Kulti suihkutetaan eli en tarkoita kylpyvedellä mitään vatia, joka olisi tuolla sen häkissä lillunut.
« Viimeksi muokattu: 11.10.12 - klo:11:40:12 kirjoittanut Maryca »
Kongonkaijat Kulti ja Iikku sekä mosambikinkaija Kaika, rakkaudella muistaen mosambik Patsya

« Vastaus #4 : 11.10.12 - klo:18:38:47 »
Kiitos tarinasi jakamisesta Maryca! :) Voisin kyllä tosiaan kokeilla tuota. Mistä sitä sitten saakin. :P Otan selvää hiukan, mutta ehdottomasti kokeilemisen arvoinen, jos tämä ei tästä selvene!

Tähän väliin voisin vielä vähän päivitellä tätä tilannettakin. Eli eilenhän kävin hakemassa peräti pari pussia kuorittuja auringonkukansiemeniä varastoon asti. Syy siihen miksi en ole niitä tarjonnut nyt viimeaikoina niin paljon kuin joskus on se, että ne ovat olleet ihan lopussa. Lähikaupassani myytiin ennen isoja pusseja halpaan hintaan ulko- ja lemmikkilinnuille, mutta se poistettiin jossain vaiheessa kauppojen valikoimista enkä tiennyt mistä niitä sitten löytäisi lisää. Löysin niitä kuitenkin kun tajusin vilkaista maustehyllyyn.. ::) Pienissä pusseissa tietysti, mutta nyt niitä kuitenkin on. :)
Eilisestä lähtien olenkin tarjonnut erityisen runsaasti kuorittuja auringonkukansiemeniä useita kertoja päivässä esim. palkaksi tempuista, joita Myylle koitan teettää vähän väliä, tai Myyn leikkiessä itsekseen, ja iltapalalla annoin vielä pienen kourallisen niitä jotka sekoitin normaalien iltapala-siemenien joukkoon. Myy söikin niitä todella paljon ja oikein mielellään, ja kävi pari kertaa kupilla vielä santsaamassakin, mitä se ei normaalisti tee. :) Yleensä se on vain käynyt syömässä iltapalalla minkä syö, ja menee sitten suoraan nukkumaorrelleen.

Tänään en sitten olekaan huomannut että se olisi pureskellut höyheniään lisää. Harmaa alue on ikävää katsottavaa, mutta ei ole mielestäni päivän aikana suurentunut. Vielä eilen Myy pureskeli höyheniään useaan kertaan myös istuskellessaan minun seurassani. Mutta äsken se suki ollessamme tässä koneella eikä purrut yhtäkään höyhentä! :D Se otti jokaisen höyhenen nokkaansa ja oikein hellävaraisesti suki ne läpi.

Olen varovaisen optimistinen.. Olisikohan tämä ollut ainakin osasyy tuolle höyhenten repimiselle? Olen myös suihkutellut Myytä taas useampaan kertaan eilen illasta ja tänään päivän aikana, ja huomioinut juurikin mm. palkitsemalla normaalia useammin. Myöskään mihinkään "pesäpaikkaan" Myy ei pääse, ihan varmuuden vuoksi jos kyse olisikin siihen liittyvästä turhautumisesta. Mielestäni se on ollut tänään myös ehkä hiukan normaalia aktiivisempikin. Haluaisi kokoajan olla tekemässä jotain, ja jos tekemistä ei ole, sitä keksitään - hyvin papukaijamaisella (Myymäisellä) tavalla tietenkin! ::)

Katsotaan nyt. Hyvältähän tämä vaikuttaisi, mutten uskalla vielä sanoa että ongelma olisi hoidettu. Toivotaan toki parasta! :)

« Vastaus #5 : 11.10.12 - klo:18:47:57 »
Hienoa, jos saataisi edes vähennettyä noin pienellä muutoksella. :D Yritä tarjota pähkinöitäkin, niitäkin saa pienissä pusseissa samaiselta maustehyllyltä! :) Pohdin, menisikö pähkinät paremmin, jos ne tarjoaisi pieninä murusina kuten auringonkukansiemenet, ehkä Myy maistaisi niitä vahingossa ja huomaisi kuinka hyviä ne ovat!

« Vastaus #6 : 13.10.12 - klo:20:31:35 »
Yritä tarjota pähkinöitäkin, niitäkin saa pienissä pusseissa samaiselta maustehyllyltä! :) Pohdin, menisikö pähkinät paremmin, jos ne tarjoaisi pieninä murusina kuten auringonkukansiemenet, ehkä Myy maistaisi niitä vahingossa ja huomaisi kuinka hyviä ne ovat!

Täytyy yrittää tarjota vielä noita erilaisia pähkinöitä. Viimeksikin oli sellainen pähkinärouhesekoitus, mutta silloin ei mikään tuntunut maistuvan. Itsekään en viitsi niitä hirveästi mässäillä Myyn edessä kun olen allerginen pähkinöille. :P Yritetään kumminkin jos pojalle alkaisi maistumaan. :)

Päivityksenä: Myy ei ole (ainakaan minun seurassani) enää kajonnut höyheniinsä. Sukii kyllä paljon, mutta aina hyvin nätisti. En tiedä onko sillä yhtään mitään vaikutusta mutta annan satunnaisesti nameja siitäkin.. :) Toistaiseksi ollaan siis edistytty ainakin sen suhteen, ettei repimistä tapahdu minun läsnäollessani, enkä ole huomannut että tuo harmaa kohta olisi myöskään levinnyt.

Edelleen olen varsin varovaisen optimistinen. Olen nyt kuitenkin yhden asian taas viisaampi, ja ehkä tämä vielä auttaa jotakuta jolla on samanlainen ongelma. :)

« Vastaus #7 : 14.10.12 - klo:00:07:56 »
Tuli mieleen, että kyllähän Myy rakastaa pähkinöitä! Nimittäin itse annoin sille Lidlistä ostettuja pähkinäsekoituksia. Saatoin antaa ihan kokonaisena, puolittaa, tai pieninä palasina. Kokeileppa niitä, olen aika varma että vielä maistuu. Toimivat aikoinaan auringonkukan siemenien rinnalla tosi hyvin palkitsemisessa.  :)

« Vastaus #8 : 14.10.12 - klo:14:45:05 »
Tuli mieleen, että kyllähän Myy rakastaa pähkinöitä! Nimittäin itse annoin sille Lidlistä ostettuja pähkinäsekoituksia. Saatoin antaa ihan kokonaisena, puolittaa, tai pieninä palasina. Kokeileppa niitä, olen aika varma että vielä maistuu. Toimivat aikoinaan auringonkukan siemenien rinnalla tosi hyvin palkitsemisessa.  :)

Ahaa, täytyypä sitten kokeilla vielä! :) Kiitos vinkistä!
Viimeksi ostin jostain lähikaupan maustehyllyltä tosiaan sitä pähkinärouhetta, johon oltiin sekoitettua useampaakin sorttia. Ja muistaakseni kokonaisiakin pähkinöitä olen joskus tarjonnut, mutta molempia hyvin huonolla tuloksella. Koitankin seuraavaksi hakea Lidlistä niitä mihin Myy on jo tottunut, ehkä ne sitten menisi! :D
Olisin kyllä äärimmäisen iloinen jos Myy alkaisi syömään muitakin kuin noita kuorittuja auringonkukansiemeniä. Saisi poika hiukan vaihtelua tuohon ruokavalioon. :)

« Vastaus #9 : 14.10.12 - klo:17:29:38 »
Voisko olla että noissa on vähän laatu-ja makueroja, vaikka samoja pähkinöitä olisikin. Nii, ei sitä tiedä jos mieli on muuttunut ettei enää poika halua suuhunsa pistää pähkinää. Mutta itsekin noita lidlin pähkinäsekotuspusseja vedin menemään ja kova kiinnostus oli myös Myyllä silloin niihin. Pidetään peukut pystyssä teidän tilanteessa ja tsemppiä sulle myös tähän varmasti tosi stressaavaan tilanteeseen.

« Vastaus #10 : 27.10.12 - klo:21:14:10 »
Myy edelleen repii höyheniään. :( En huomannut sitä ensin, koska se ei tee sitä enää läheskään yhtä ahkerasti kuin aikaisemmin, mutta kyllä tuo harmaiden untuvien alue silti leviää pikkuhiljaa.. :-\
Minun seurassani Myy ei tee sitä enää, joten voiton puolella taidetaan olla. Nyt alan panostamaan vielä entistäkin enemmän häkin viihtyvyyteen ja rutiineihin, jos se auttaisi. Ruokavalio on parantunut Lidlin pähkinöiden ansiosta (yllätyin kovin että niitä Myy suostuu hiukan syömäänkin  - Kiitos vinkistä S-de! :-*), ja kerran viikossa vaihdan tai lisään lelut/virikkeet häkkiin ja olohuoneen standiin ja lintupuuhun. Lintulampunkin ostin uuden jospa vanhasta oli jo sen verran puhti loppu että Myy olisi siitä jotenkin stressaantunut.

Jos tämä ei nyt ota mitenkään laantuakseen, taitaa se kaverin hankinta olla edessä seuraavaksi. Eli eikun säästämään tästä pirun opiskelijabudjetista, menee ainakin hyvään tarkoitukseen. Toivon vain ettei ole jo liian myöhäistä siinä vaiheessa kun se kaveri viimeinkin saadaan. :-\ Hitsit kun nämä osaavatkin aiheuttaa harmaita hiuksia!

« Vastaus #11 : 28.10.12 - klo:19:07:48 »
Jos tämä ei nyt ota mitenkään laantuakseen, taitaa se kaverin hankinta olla edessä seuraavaksi. Eli eikun säästämään tästä pirun opiskelijabudjetista, menee ainakin hyvään tarkoitukseen. Toivon vain ettei ole jo liian myöhäistä siinä vaiheessa kun se kaveri viimeinkin saadaan. :-\ Hitsit kun nämä osaavatkin aiheuttaa harmaita hiuksia!

Sun pitää pyytää joululahjaa etukäteen.  :P
Kongonkaijat Kulti ja Iikku sekä mosambikinkaija Kaika, rakkaudella muistaen mosambik Patsya

« Vastaus #12 : 29.10.12 - klo:13:45:03 »
Sun pitää pyytää joululahjaa etukäteen.  :P

Ostaisikohan tuo mies jos oikein nätisti pyytäisin? ::)
Noh, ei taida hänelläkään olla lähes paria tonnia säästössä. Tovi siihen menee, mutta kyllä se kaveri saadaan jos siltä näyttää.
Repiminen on tosiaan jo vähentynyt huomattavasti. Sain sen viimeksikin loppumaan mm. tarkoilla rutiineilla ja runsaalla suihkuttelulla, kun Myyllä oli n. vuosi sitten samaa ongelmaa, joten jaksan elättää vielä toivoa.
Täällä pidetään joka päivä varpaat ja sormet ristissä, ja rukoillaan että tuo jo loppuisi. :-\

« Vastaus #13 : 30.10.12 - klo:09:06:25 »
Onpa kurja juttu.
Meillähän Hemmo on emojen kasvatti (ymmärsinkö oikein, että Myy ei ole?) eikä nyppimistä ole ilmennyt.
Pelkäsin kyllä kovasti, että Sakun ja Siirin poistuminen aiheuttaisi Hemmolle jotain,
mutta ei onneksi (ainakaan vielä).
Joutuu nykyisin siis olemaan paljon enemmän yksin mm. pitkät työpäiväni.

Ainakin Hemmolla on eri ruokia koko ajan tarjolla: tuoreruoka mm. omenaa ja mandariinia, melonia, viinirypäleitä, pelletit, laadukas siemenseos ja hirssiä. Ainakin tämä meidän harakka on sellainen duracel-pupu - koko ajan jotain puuhaamassa tai johonkin menossa, joten syö paljon hereillä olonsa aikana, sillä energian tarvekin on suuri.
Hemmo ei ole siltikään lihonut liikaa.
Nirsoilua löytyy meilläkin, joten tarjolla on noita meidän "neidille?" uppoavia sortteja ja kaikkea uutta yritetään maistattaa.

Ei tästä mun kirjoittelusta taida paljon apua Sinulle olla, mutta toivottavasti saatte siihen Myyn kannalta ratkaisun - tsemppiä!  

« Vastaus #14 : 30.10.12 - klo:17:49:30 »
Tuli vielä mieleen, että meillä Hemmolle on tarjolla kaikki siemenet ja pähkinät kuorineen, onpa siinä puuhaa syödessäkin sitten.

Lentääkö Myy paljon? Meillä mennään kuin tykin ohjus paikasta toiseen ja roikutaan milloin missäkin kaapin ovessa tai verhoissa.
Ajattelin vain sitä ruuan kulutusta, sillä lentäminen ainakin vie energiaa kovastikkin ja safkaa uppoaa.

Onkohan tuo nyppiminen kovastikkin yleistä ja onkohan tapauksissa mitään yhdistävää tekijää esim. kodinvaihtaja, rutiinien muuttuminen tai
vaikka ruokavalion muuttuminen?

Oliko sulla lisäksi neitoja? Onko niistä seuraa toisille, kavereiksi ei taida olla tai ei ainakaan meillä ollut, kun vielä raitoja oli. Tuntuu, että kaverina
menisi ainoastaan samaa kaliiberia olevan nokan kanssa. On se niin vahvanokkainen ainakin tämä meitin siivekäs.