papukaijat • suoranokat • kaijuli.fi

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Re: ilmanpuhdistin
« Vastaus #15 : 04.09.03 - klo:20:28:31 »
Osaako kukaan kertoa millainen ilmanpuhdistin kannattaa hankkia?
Mulla on sellainen käsitys, ettei kannata ostaa ilmanpuhdistinta jossa on vaihdettavat kasetit. Tulee käytössä kalliiksi.
Onko paljon vaihtoehtoja puhdistimille joissa on pestävät suodattimet ja minkä hintaisia? En tiedä muita kuin elexiairin.
Meillä on häkki olkkarissa ja telkku imee itseensä kaiken nöyhdän ja pölyn, enkä viitsisi sitä montaa kertaa vuodessa avata ja imuroida. Älkää muuten tehkö sitä jos ette tunne telkun sisuskaluja. Ajattelin pääseväni vähemmällä, kun on ilmanpuhdistin.

« Vastaus #16 : 05.09.03 - klo:01:26:42 »

Itselläni on elektroluxin ilmanpuhdistin jossa suodin imuroidaan kerran kuussa ja vaihdetaan muistaakseni uuteen kerran vuodessa. Olen ollut tyytyväinen. Laite lähes äänetön, joka on minulle erittäin tärkeä asia. Hurinoita ei jaksa kuunnella. Puhdistustuloksenkin pitäisi olla hyvä.

En koe suotimen vaihtamista kerran vuodessa suureksi investoinniksi.

Tommi

« Vastaus #17 : 05.09.03 - klo:14:43:50 »
näitä vertailtiin täällä keväällä  ;)

http://www.papukaijat.net/forum/index.php?board=6;action=display;threadid=760

itselläni on philipsin allergis 75 kaksin kappalein ja olen ollut suht tyytyväinen, tänään juuri kävin ostamassa suodattimet ensimmäistä kertaa toiseen, vanhempaan puhdistimeen (noin kaksivuotias) maksoivat 14 eur/kpl. tosin niitä varmaan voisi useamminkin vaihtaa...

tinttu
The early bird may get the worm, but the second mouse gets the cheese.

« Vastaus #18 : 08.09.03 - klo:16:30:34 »
Mun käsittääkseni elixairin ouhdistimet on tehokkaita ja niissä on sähköstaattinen suodatinosa jonka voi pesta suihkussa. Gigantissa näytti olevan hintaan 289e.. Itse en ole vielä hankkinut, mutta onkin imuroitava pari-kolme kertaa viikossa.

« Vastaus #19 : 08.09.03 - klo:20:44:34 »
Itselläni on Elixair ja kyllä sitä pölyä saa edelleenkin pyyhkiä ja imuroida ja suodatinta pestä puolentoista viikon välein, mutta olen ostokseen silti ihan tyytyväinen.

Nirppanokka

« Vastaus #20 : 08.09.03 - klo:22:36:33 »
Minkä tyypin elixair teillä on käytössä ?
Entäs onkos useampi lintu / puhdistettava 'asuinala'?

Itselleni on tulossa malli E300, onkohan se liian 'jytky' tapaus  ::) Minulla on tällä hetkellä 'vain' yksi lintu  :D

Onkohan niitä 'kohta' kaksi  ;D

« Vastaus #21 : 09.09.03 - klo:15:50:18 »
Meillä on tuo E-400 kahdeksalle papukaijalle (6 neitokakadua, jotka pöllyävät enemmän ja kaksi isokauluskaijaa) 25m2 huoneessa.

« Vastaus #22 : 12.09.03 - klo:11:11:22 »
Täällä haaveillaan nykyisten Philipsien (2 kpl) tilalle E400 tai jopa E500:aa. Lintupölyn voinee rinnastaa tupakointiin, eli siksi ns. ylimitoitettu putsari huonekokoon nähden (meillä on 2-kerroksinen rivarikolmio 80 m2, josta pölylle alttiina yli 50 m2).

Hinta on vaan niiiin kamala, että se on jarrutellut hankintaa.
jaana
The truth is out there? Does anyone know the URL?

« Vastaus #23 : 17.09.03 - klo:14:01:40 »
Sanokaas te vähän viisaammaat että kannattaako hankkia ilmanpuhdistimeksi PHILIPS HR 4332 (hinta 199e) vai ELIXAIR E 300 (hinta on yli 500e)? Philipsin suodattimet pitää aina vaihtaa, mutta Elixairin ei tarvitse vaan ne on pestävät.. Mutta hinta luokka noiden kahden välillä on aivan erinlainen..  :o ainakin mun pussiini se vaikuttaa paljon.. Philips on tarkoitettu alle 50 neliön huoneeseen ja elixair taas 20-60 m2 eli sillain eroa ei ole. Philipsia myös suositellaan astmaatikoille ja allergisille. :D Mutta neuvokaahan te nyt mua! Mä kun en osaa päättää  :-\

« Vastaus #24 : 17.09.03 - klo:14:26:27 »
Itse ottaisin elixairin jos olis mahdollisuus... Ns. ikuisia laitteita. Näin ainakin huoltoliikkeet sanoo.
Käytä vain sulavia sanoja, sillä jo huomenna voit joutua syömään niitä!

Nirppanokka

« Vastaus #25 : 17.09.03 - klo:19:38:40 »
Tiedoksi, että 'Keltaisessa pörssissä' on ollut Elixaireja paljonkin myytävänä.
Itse sain vähän käytetyn E300 puhdistimen sieltä 200 eurolla (+ rahti).

« Vastaus #26 : 17.09.03 - klo:20:37:25 »
Jos elexiair kestää "ikuisesti" niin kannattaa kyllä laskea mitä philipsin suodattimet maksaa ja kuinka monta joutuu vuodessa vaihtamaan. saattaa olla että elexiair tulee äkkiä halvemmaksi. Siinähän on ne pestävät suodattimet.

« Vastaus #27 : 17.09.03 - klo:21:33:26 »

Kannattaa myös huomioida äänitaso.
Humina voi alkaa ottamaaan päähän
varsinkin jos se kestää ikuisesti ;)

En siis tiedä Elixairin äänitasosta, mutta Elektrolux on lähes äänetön.

Suositan että liikkeessä käskee myyjää laittamaan laitteen päälle. Kannattaa myös huomioida että on eri asia kuunnella laitetta meluisassa liikkeessä kuin yöllä kotonoa kun yrittää nukkua. Puhdistimenhan pitää olla päällä kokoajan.

Tommi

« Vastaus #28 : 18.09.03 - klo:20:20:38 »
Välttämättä kaikki mitä markkinoidaan allergigoille, eivät ole riittävän hyviä.
Äänitaso onkin sitten aika tärkee juttu. Tiedän kokemuksesta kun joku hurisee yöllä, niin ei saa nukuttua.

« Vastaus #29 : 18.09.03 - klo:20:36:27 »

Uusimmassa TM:ssä oli juttu ilmanpuhdistimesta jonka teho varmasti riittää tarkimmallekin. Suurin ongelma lienee hinta joka oli yli 5000 euroa :(

Tommi