papukaijat • suoranokat • kaijuli.fi

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Arkuudesta
« : 06.05.04 - klo:23:18:01 »
Jaska on hyvin suostuvainen yksilö. Tulee kädelle, orrelle, antaa rapsuttaa mistä vain ja antaa koskea niin kynsiin kuin siipiinkin. Tästä huolimatta hän on todella pelokas ja tavallaan arka. Aina jos lähestyy, niin aluksi säpsähtää, jos en puhu mitään. Lisäksi vain harvoin tulee vastaan, kun tulen häkin viereen. Lisäksi epäilen ettei Jaska uskalla purra minua, sillä valjaatkin meni heti ekalla kerralla päälle. Jaska vain väisteli ja yritti kipittää karkuun... Miten pelokkuutta ja arkuutta saisi ehkäistyä. Kädellä ollessaan Jaska kyllä pysyy siinä, mutta ei selvästikkään nauti siitä. Olen yrittänyt leikkiä sen kanssa, mutta mielenkiintoa ei riitä muuhun kuin kotiorrelle pyrkimiseen.  miten saisin Jaskan pitämään kädellä olosta ja yhteisestä touhuilusta?

Re:Arkuudesta
« Vastaus #1 : 07.05.04 - klo:22:46:36 »
ihan ensimmäiseksi, jaskan pitää oppia luottamaan sinuun...ja luottamuksen saat vain viettämällä mahdollisimman paljon aikaa sen kanssa, jos ei muuten, niin vaikka juttelemalla ja olemalla "läsnä". meillä Olca oli ensin hyvin arka ja tuntui, ettei se edes kaipaa seuraa, mutta tänä päivänä pitää heti saada kertoa kuulumiset, kun tulen töistä kotiin ja vaikka olca on edelleen arka, se aivan selvästi on onnellinen, kun tulen kotiin ja vietän sen kanssa aikaa. tämäkin on taas niitä kärsivällisyyttä vaativia ja aikaa ottavia asioita  ;)

tinttu
The early bird may get the worm, but the second mouse gets the cheese.

Re:Arkuudesta
« Vastaus #2 : 08.05.04 - klo:15:46:28 »
roosa kans vaikka on arka, eikä anna pahemmin koskea itseensä, nauttii siitä että oon sen seurana.