papukaijat • suoranokat • kaijuli.fi

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Re: Eka iso papukaija: Valkokakadu ja aivan ihana!
« Vastaus #15 : 08.02.12 - klo:18:06:57 »
Miinusta eka lintu voi olla melkein mikä vaan. Oma eka lintuni on tämä iso kakadu Keiju ja oon sen kanssa pärjännyt.  ::)
kerrankin kiva kannustus.
joskus ku lukee näitä juttuja niin mun mieleen piirtyy kuva jostain joka haluais ison kaijan ja tyrmätään heti.

mutsilla on aivan uskomaton alba...ku pikkuvauva ja aina tosi hyvällä tuulella.
kakadut on kai aika vaikeita(itellä oli 18 vuotta sitten keltatöyhtö),mutta poikkeuksia löytyy.
se oli mun perään ja meidän tuhoontuomittu pikku perheen perustaminen ex-muijan kanssa kärsi sen käyttäytymisestä.

mut toi mutsin alba se ooooon niin kiltti kaikille...koskaan tavannut noin kilttiä kaijaa.
toi mun harmaa on ku kirppu sen rinnalla mutta se se kiusaa vikiä(albaa)se vaan nostaa jalkaa ja ärähtää ja siinä se.
mahtava kana!!

« Vastaus #16 : 08.02.12 - klo:18:26:45 »
Lainaus
joskus ku lukee näitä juttuja niin mun mieleen piirtyy kuva jostain joka haluais ison kaijan ja tyrmätään heti.

En nyt näinkään sanoisin, esim. yhdistyksen aloittelijan oppaassa lukee seuraavaa:

Lainaus
Tärkeintä on löytää oma laji. On kohtuutonta olettaa, että ihminen ostaisi helpoksi leimatun linnun vain “aloittelijaystävällisyyden” vuoksi, odottaisi 20 vuotta ja vasta sitten hankkisi sen lajin, joka häntä kiinnostaa oikeasti. Vastuuntuntoinen ja asioihin huolella perehtynyt aikuinen ihminen voi pärjätä myös isomman lajin kanssa ilman aikaisempaa kokemusta.

Mutta isointa intoa varmasti yritetään vähän joskus suitsia. Ei siksi, että lintua ei saisi hankkia, vaan siksi, että hankkii faktat ja harkitsee asiaa rauhassa. :) Valitettavasti esim. yhdistyksen sijoitusringin kautta näkyy tuo toinen puoli: linnut, jotka on hankittu ilman harkintaa ja joiden kanssa on homma levinnyt käsiin.

Olisi muuten mukava kuulla, että miten ketjun aloittelijalla on lintunsa kanssa mennyt.

« Vastaus #17 : 13.02.12 - klo:16:23:12 »
aivan , ihana!
en malta olla työntämättä nokkaani tähän keskusteluun  ;D
eka,tai toka lintu ja vielä iso papukaija. itselläni on ollut elämänvarrella unduja,seeprapeippoja ja neitsikoita. nyt meillä asuu valkokakadu.voisin sanoa,että pienistä linnuista pienet ongelmat ja isoista isot  ;D samoin menee ilojen jakaminen. isosta linnusta iso ilo.(ja isot ongelmat)
jos joku suunnittelee ison papukaijan ostoa,niin olen valmis kertomaan iloista ja suruista. rolloa voi myös sovittaessa tulla kotiin katsomaan ja samalla tutustua papukaijaperheen arkeen.
terveisin kirsi ja rollo

« Vastaus #18 : 13.02.12 - klo:23:36:51 »
jos joku suunnittelee ison papukaijan ostoa,niin olen valmis kertomaan iloista ja suruista.

Joo, olisi kiva kuulla kokemuksistasi. Voisit vaikka pistää Rollolle pystyyn oman säikeen tonne elämänkaaret-osioon? Vaadimme ainakin pienimuotoisen esittäytymisen ja mielellään pari kuvaakin. ;)