papukaijat • suoranokat • kaijuli.fi

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Re: Inhottavat perhoset
« Vastaus #120 : 20.05.14 - klo:23:54:34 »
Kuulostaa kovin yleiseltä kaikenmaailman öttiäiset, onko kukaan muu lisäkseni sanonut tässä keskustelussa ettei elukoita ole ollut  :o

Ostatko Lintunen tehdaspakattuja- vai irtosiemeniä?
-Rose

« Vastaus #121 : 21.05.14 - klo:08:50:53 »
Sen verran tietämykseni on lisääntynyt, että ötökkäriski olisi olemassa kaikissa pakkausmuodoissa,
PAITSI suojakaasuun pakatuissa pelletti-ja siemenpusseissa.

Voiko joku muu vahvistaa tämän mun tietämyksen? 

« Vastaus #122 : 21.05.14 - klo:11:37:35 »
Nostaakohan ötökkäriskiä se että pitää joitain ruokia koko ajan tarjolla häkissä?

Minulla on 24/7 tarjolla munaruokaa, murskattua osterinkuorta ja siemeniä tietenkin. Siemenet (tai niiden kuoret) heitän tietenkin aina roskiin ja tarjoilen pakastimesta jäähdytettyä siemenseosta.
Eikai munaruoka ja osterinkuori herätä minkään perhosten intohimoja...
-Rose

« Vastaus #123 : 21.05.14 - klo:12:12:51 »
Ostatko Lintunen tehdaspakattuja- vai irtosiemeniä?
Itse ostan isoja säkkejä ruokaa, eli tehdaspakattuja. Irtosiemenissä on se ongelma valmispakkauksiin verrattuna, että irtosiemenet altistuvat enemmän ilmalle ja ötököiden vapaalle pääsylle, jolloin niissä on suurempi riski saada ötököitä mukanaan.

Sen verran tietämykseni on lisääntynyt, että ötökkäriski olisi olemassa kaikissa pakkausmuodoissa,
PAITSI suojakaasuun pakatuissa pelletti-ja siemenpusseissa.
Voiko joku muu vahvistaa tämän mun tietämyksen? 
Täytyy myöntää, etten ole ennen kuullutkaan että siemeniäkin pakattaisi suojakaasun.

Nostaakohan ötökkäriskiä se että pitää joitain ruokia koko ajan tarjolla häkissä?
Minulla on 24/7 tarjolla munaruokaa, murskattua osterinkuorta ja siemeniä tietenkin. Siemenet (tai niiden kuoret) heitän tietenkin aina roskiin ja tarjoilen pakastimesta jäähdytettyä siemenseosta.
Eikai munaruoka ja osterinkuori herätä minkään perhosten intohimoja...

Teoriassa nostaa, mutta käytännössä en usko. Kuivaruoat ovat kyllä munimisalusta ja toukkien ruoka, mutta kupissa oleva ruoka vaihdetaan niin usein, että vaikka joku perhonen ehtisikin munimaan kuppiruokaan, munat heitetään ruoan mukana roskiin niin pian etteivät ne ehdi kuoriutua. Tai vaikka ehtisivätkin, ne eivät ehdi kehittyä toukkamuotoa pidemmälle. Munaruoka saattaa houkuttaa, mutten ole varma, joten aina tarjolla olevaakin ruokaa kannattaa välillä tsekkailla ettei siellä ole epätoivottuja vieraita. Osterinkuori taas tuskin herättää mitään perhosissa, sillä ne eivät varmaankaan saa siitä irti ravintoa.

« Vastaus #124 : 23.05.14 - klo:21:26:40 »
En ole kyllä ikinä, n. 15 vuoden aikana, vielä tömännyt minkäänlaisiin kuokkavieraisiin aikana lintujeni ruuissa. Onneksi! (koputtaa puuta..!) Vaan eihän ne vaarallisia ole, ällöjä lähinnä. Enkä ole kyllä ikinä pakastanutkaan ruokia. En osta irtoruokia, vaan ihan valmis säkkejä. Ja harvemmin mitään tankoja tai kelloja, ainakaan enää nykyään ei ole tullut ostettua syystä tai toisesta.

Jyrsiöiden tai kanienkaan ruuissa en ole tavannut muistaakseni koskaan mihinkään, vaikka niissäkin kuulemma joskus on. Eläinkaupassa olen nähnyt joskus lentelevän joitain ylimääräisiä hörpiläisiä, niin joo ja (YÄK!) olihan kerran koirien luissa jotain matoja, ihan suoraan kaupasta ostettuna!  :-X Niistä muuten kannattaa mainita kauppoihin jos tulee vastaan, niin asialle voi mahdollisesti tehdäkkin jotain  ;)
Siivekkäät, tassulliset, varpaiset, kaviolliset ja sorkalliset kaverit..