papukaijat • suoranokat • kaijuli.fi

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

munivat kakadut Uusi
« : 09.02.12 - klo:17:53:47 »
ois kiva tietää kuin yleistä kakaduiden muniminen on.
itellä oli aikoinaa keltatöyhtö ja säännöllisesti kävi kaulan kimppuun"hommiin" ei muninnut koskaan.
tänään mutsi pisti kuvan kun sen alba oli muninnut häkkiinsä.
olin siellä just muutaman päivän ja alba hinkkasi ittensä ja piti samanlaista touhua kuin keltatöyhtö.

ja mikä mua häiritsee(eikä häiritse..huvittaa) on ku kaikki kakadut joita oon tavannu haluu musta kumppanin :)
« Viimeksi muokattu: 11.02.12 - klo:14:13:54 kirjoittanut jarimak »

Re: munivat kakadut
« Vastaus #1 : 10.02.12 - klo:01:02:16 »

tänään mutsi pisti kuvan kun sen alba oli muninnut häkkiinsä.
olin siellä just muutaman päivän ja alba hinkkasi ittensä ja piti samanlaista touhua kuin keltatöyhtö.

Jos muniminen alkaa niin rapsuttelut minimiin... Tuosta voi alkaa paha ja vaikea kierre, jota ei niin vaan sitten saada enään kuriin. Lintu saa liikaa seksuaalista stimulusta, ja pitää luultvasti ihmistä parinaan. Heti jos alkaa hässiä, niin lintu syrjään ja ns. kylmäkausi päällä ja rapsuttelut pois ja ruoka "surkeammaksi".
CAG Ukko, MA Rapa, YNA Nooa, SM:t Clara & Lawrence

Re: munivat kakadut
« Vastaus #2 : 10.02.12 - klo:09:25:13 »
Meillä jo edesmennyt kultatöyhtönaaras ei muninut munaakaan, vaikka kovasti osoitti hautomakäytöstä kättä kohtaan ja odoteltinkin vähän kauhulla koska alkaa munia vääntää. Ikinä en muista että olisi itseään tarjoillut tai hinkannut ihmistä/esineitä vasten. Kultatöyhtökoirastammekaan en muista että olisi vikitellyt, mutta toisaalta se on ihan ymmärrettävää koska oletettavasti tämä naaras oli käsinruokittu = ei tajunnut että oman lajin koiraan kanssa lisäännytään, ei ihmisen. :P