papukaijat • suoranokat • kaijuli.fi

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Kai Nalo

Re: Häkkiverkkoista ja häkin rakentamisesta
« Vastaus #30 : 10.03.03 - klo:15:18:24 »
Ei mikään..se on pelkkää terästä..En uskaltanu laittaa mitään..

« Vastaus #31 : 11.03.03 - klo:08:39:45 »
Onnea uudelle häkille. Siisti kuin mikä! Ja pinnathan näyttävät ihan hyviltä käsittelemättöminäkin.

Täällä on meneillään jigin teko ja tarvikkeiden tilaus...
jaana
The truth is out there? Does anyone know the URL?

« Vastaus #32 : 15.04.03 - klo:10:49:49 »
Tuosta sinkistä vielä, että kuinka sitä pääsee lintuun? Täytyykö sen syödä jotain missä sitä on, riittääkö pelkkä kaluaminen sinkin irtoamiseen vai riittäkö pelkkä sinkin läheisyys? Itse olen ostellut jonkin verran leluja rautakaupasta linnulleni mutta eikös monesti suositella lukkoja ja semmosia linnuille näpertelyyn? Onkohan tuossa rautakauppakrääsässä miten paljon sinkkiä? Ja miksi sitten monet kaupan häkit ovat pinnoitettu sinkillä?
« Viimeksi muokattu: 15.04.03 - klo:10:54:10 kirjoittanut Jelukka »

« Vastaus #33 : 12.06.03 - klo:08:46:22 »

Tein häkin kahdelle neitokakadulle kaapista mille ei ollut enää käyttöä.Otin takaseinän ja ovet pois ja laitoin verkot tilalle.Ovikin syntyi kätevästi ja nätisti.Sisälle mahtuu hyvin iso kiemurainen männyn latva kuorittuna ja paljon muuta sälää.Häkki on helppo siivota ja pestä.Eikä mennyt rahaakaan niin paljon kun kaapin sai tutuilta. ;D

« Vastaus #34 : 14.06.03 - klo:12:02:14 »
Edullinen häkki syntyy teräslankaisista myymälähyllyistä.
Materiaalia löytyy erilaisista kierrätyspaikoista ja romukaupoista.

Tein amalle kuljetus/vierashäkin, jonka koko on lev 42 x kork 67 x pit 60. Materiaali tuli maksamaan 18€ ja kasaamiseen meni pari tuntia. Kiinnitin elementit toisiinsa hitsaamalla. (kaverilla oli hitsauslaitteet) Hyllyn lanka on 3mm ja runkolanka 7mm, tositukeva. Runkolanka tuli hieman yli linjan, joten sen voi kiinnittää mihin vain ja miten vain. Hyllyelementin koko oli 84x64 eli hyvän kokoinen elementti isollekin häkille.

Ison häkin eli noin lev 84 x pit 84 x kork 130 materiaalikustannukset olisivat noin 50€. ;D

« Vastaus #35 : 26.07.03 - klo:09:59:14 »
Laitan minunkin häkkikysymyksen tähän triidiin.
Mimnä haluaisin tehdä noille kahdelle seepriksilleni aviaarion, ja olisi muutama kysymys.

Voiko käyttää kanaverkkoa, vai onko ihan liian isoa? Tuon nykyisen häkin pinnaväli on n. 2 cm.
Täältä läheltä saa kyllä ostettua minkkiverkkoa, kävisikö semmoinen?
Minäkin olen ajatellut että rakentaisin sen kaappin, kun minä en ole mikään "handy-man". Puukarmien kanssa säheltämisestä ei tulisi mitään. ;D
Seeprikset ne miehen tiellä pitää!

« Vastaus #36 : 11.09.03 - klo:08:46:22 »
Itse olen ostellut jonkin verran leluja rautakaupasta linnulleni mutta eikös monesti suositella lukkoja ja semmosia linnuille näpertelyyn? Onkohan tuossa rautakauppakrääsässä miten paljon sinkkiä?

Kävin eilen hakemassa rautakaupasta muutaman lukon. Ne eivät olleet sinkittyjä, vaan niklattuja (lukee paketissa, myös sinkittyjä oli tarjolla). Käsittääkseni kaupan lelujen metalliosatkin on nikkelipintaisia eikä mitään ruostumatonta....? Osaako kukaan sanoa, onko nikkelipinnoitus turvallinen?

« Vastaus #37 : 11.09.03 - klo:12:34:48 »
Terveiset täältä pohjanmaalta itse päädyin noita lentohäkkejä väsätessäni semmoiseen verkkoon joka on kyllä sinkitty mutta sen jälkeen se on pinnoitettu
jollain kovalla muovilla ja se on tarkoitettu nimenomaan eläimille hinta oli mielestäni kohtuulline koska 107cm*
240cm kokoinen arkki maksoi vain 25 euroa
silmäkoko oli myöskin aika kiva noille isoille linnuille
25mm*50mm ja se oli hitsattu 3mm tai 4mm lankasta
ja mitä siihen katkomiseen tulee niin voimapihdit on tosikätevät ei tunnu missään nim 10 häkkiä valmiiksi saanut
Terveisin Harri

« Vastaus #38 : 15.09.03 - klo:20:49:59 »
Voisitko Harri ystävällisesti kertoa mistä moista häkkiainesta voipi hankkia???
Mielellään www-os./e-mail/puhnro. (...mikäli mahdollista ;))
Suunnittelen häkkiä Jacolle.

Kai Nalo... millon saamme häkistä kuvia. Voisitko vielä tarkentaa paikan, josta sait ainesta? Kerroit mulle privana sen olevan Lahdenpaino???  ;)
The proper way to serve god is to respect the talent he has given to human beings.

« Vastaus #39 : 15.09.03 - klo:20:58:43 »
Se on yritys nimeltä Tuoterengas, Lahdessa toki.

http://www.tuoterengas.com/

Epeliini

« Vastaus #40 : 15.09.03 - klo:21:10:17 »
Jep. Kiitoksia.

Hei Jyväskyläläiset ja muutkin jos tietoa piisaa...
Onko kenelläkään tietoa, että saisiko moista häkkiainesta jostakin Jyväskylän seudulta? Vai pitäneekö Lahteen asti lähteä... :)
The proper way to serve god is to respect the talent he has given to human beings.

Kai Nalo

« Vastaus #41 : 16.09.03 - klo:08:01:08 »
Häkistähän oli kuvia vanhalla foorumilla, siis ennen tilttiä. Täytynee lähetellä kuvat Mikalle uudestaan. Lienevä kadonneet bittitaivaaseen..

Tuoterengashan se..Taisin Julmuselle kirjoittaa privaan jotta tuotepaino, sekin on toki Lahdessa, mutta eri firma. ;D

« Vastaus #42 : 25.09.03 - klo:08:46:09 »
Häkki valmistui kuin valmistuikin lopulta. Kuvia:
http://kotisivu.mtv3.fi/ottos_gallery

Ai niin:
isäntä siis itse hitsasi 4 mm teräslangasta seinäelementit, jotka istutettiin huonekaluputkiin. Komeus maalautettiin pulverimaalilla.
« Viimeksi muokattu: 22.02.05 - klo:12:15:18 kirjoittanut Jelukka »
jaana
The truth is out there? Does anyone know the URL?

« Vastaus #43 : 25.09.03 - klo:18:32:40 »
Mahottoman hieno tuotos!  ;D

Laitatko tänne ihan tarkat tiedot - mistä verkot, mistä putket jne (entäs ovi) ja kustannukset.

Epeliini

« Vastaus #44 : 26.09.03 - klo:04:22:19 »
Ai siis onko tuo todella itse tehty???
Upea!!!

Oletteko miettineet aloittaa tasta isojen hakkien teosta pienimuotoista kotibisnesta kun kerran on noin kasistaankateva isanta talossa?
I try to take one day at the time but sometimes several days attack me at once!