No niin, nyt on asiat ja käsitteet selvinneet

Tässä koko mielipaha-asiassahan olikin kyse oikeastaan vaan siitä että ymmärrän käsitteet eri tavalla kuin osa kommentoijista! Esim. minulle sana 'kotiutunut' tarkoittaa sitä että joku osaa olla ympäristössä rento ja tyytyväisen oloinen, ts. 'on kuin kotonaan' siinä merkityksessä kuin puhuttaisiin ihmisen olosta. Joillekin taas tämä sana merkitsee sitä että lintu on täysin oma itsensä, reuhaa ja riekkuu ja on muutenkin oma lintumainen itsensä. Kyseessä on sama jatkumo, me vain käsitetään eri tavalla se, missä kohti tuo 'kotiutunut'-käsite siinä sijaitsee. Minä sijoitan sen jatkumon alkupäähän josta edetään aina vain syvemmälle kotiutumiseen, jotkut toiset sijoittavat sen sinne loppupäähän

Teinköhän itseni tarpeeksi hankalasti ymmärrettäväksi?
Sitten tämä minun kammoksumani stressi-sana... En näe linnun stressaavan koska minulle henkilökohtaisesti stressi on yhtä kuin suorastaan lamaannuttava ahdistus. Toiset taas eivät välttämättä tarkoita sanaa noin voimakkaana asiana, vaan yksinkertaisesti linnun luonnollista reaktiota muutokseen, ja tuon reaktion vahvuus vaihtelee. Jos siis olen nyt asian ja käsitteen oikein ymmärtänyt
Kiitos paljon Jonnelle ja Tintulle jotka jaksoivat tänään jutella kanssani puhelimessa ja selventää asioita ja käsitteitä, toivottavasti ymmärrys lisääntyi puolin ja toisin

Tintun kanssa totesimmekin että käsitteet eivät aina tarkoita kahdelle ihmiselle samaa asiaa, vaikka molemmat pitävät omaa käsitystään itsestään selvyytenä. Silloin tällöin saattaisi olla tarpeen että keskustellaan myös siitä mitä eri käsitteet tarkoittavat kullekin keskustelijalle, niin ei tulisi niin helposti väärinymmärryksiä eikä tulisi näitä mielipahareaktioita toiselle tai kummallekin osapuolelle.
Juttua tulen kirjoittamaan siitä miten linnun matka 'täysin kotiutuneeksi' etenee ja luultavasti sen odotetun tapahtuman jälkeenkin

Tintun kanssa jutellessani tajusin myös että meillä todella
on aikaa edetä rauhallisesti, koska lintuhan tulee (toivoakseni) elämään kanssamme vuosikymmeniä.
Olipa hankala ja tunnemyrskyinen päivä! Uskoakseni kuitenkin Ticolla on ollut ihan kiva päivä tänäänkin, koska on vihellellyt, kierrellyt ympäri häkkiä, kiipeillyt orrelta toiselle, hakannut kookospähkinän kuorien puolikkaita niin että kivasti kolisee, leikkinyt nahkaremmin päässä roikkuvilla jalkaleluillaan, viskellyt siementen kuoria lattialle (siis ihan ottaa nokallisen ja viskaa päätään sivulle ja ropina vaan käy... onneks on noi karvaiset imurit jotka putsaa lattian

) , kaivellut siemeniä ruokintalelusta ja vihellellyt vähän lisää.
muoks. Jaha, Tinttu olikin ehtinyt ensin