Voi himpura... <3 Palattiin tänään kotiin joulunvietosta mun vanhempien luota. Me ollaan aina välillä koitettu edistyä siinä Tico käsikesyksi -asiassa. Lintuhuoneessa ei oo enää ollu vähään aikaan pöytää jossa oli ständi jolla Tico vietti aikaa. Vaihdettiin järjestystä kun arat tuli, eikä oo ollu oikein sopivaa paikkaa missä harjotella. Nyt Tico on alkanu aika paljon hengailemaan köydellä joka roikkuu lintuhuoneen ja keittiön välillä. Se on just sopivalla korkeudella "opiskelua" varten

Otinkin heti tilaisuudesta vaarin ja alettiin harjotella taas. Nyt ollaan jo liikuttavan lähellä onnistumista <3 Tico tulee ihan käden viereen ja nostaa jalkaansa ja ojentaa sitä mun sormia kohti

Seuraava vaihe on sit mun suunnitelman mukaan se että sen jalka on mun sormen päällä ilmassa, eli ei tartte vielä koskettaa mutta että hiukan pidemmälle edistytään tästä nykyisestä vaiheesta. Hitsit kun on ollu kivaa
Täytys tehdä se dna-testi... Jos joku kiltti tulis ottamaan ne höyhenet sitä varten...? En tiiä kannattaaks meijän ite sitä tehdä ettei jää Ticolle pelkoa/epäluottamusta jompaa kumpaa kohtaan kun sillai mentäis ronkkimaan.
Sanoin miehelleni että mun tekis mieli Ticolle isompaa häkkiä, semmosta jaettavaa, tulevaisuuttakin ajatellen, koska tarkotus on jossain kohtaa sille se lajitoveri hankkia. Ei vaan edelleenkään tiedetä samaa vai eri sukupuolta. Ollaan pohdittu sitä tosi paljon että halutaanko pesivä pari vai ei. Haluaisin että toi harmaa kakara vois mahdollisimman hyvin ja sais elää sille mieluista elämää. Mihin ehkäpä linnun luontoa ajatellen kuuluis oleellisena osana pesiminen mutta toisaalta pelottaa ihan älyttömästi että entäs jos ei osatakaan ja epäonnistutaan. Ois kiva jutella pesittämisestä/kasvattamisesta jonkun/joidenkin semmosten kanssa keillä on kokemusta siitä.
Kattelin Ruotsista muutaman kasvattajan valmiiks joilta vois saada jakon poikasen sit ku asia joskus tulee ajankohtaseks.
Mies sitten tänään sano että hän on vähän ajatellu... Että Tico muuttais mun työhuoneeseen ja sille hankittais sit jossain kohtaa se kaveri. Ja mun työhuone siis siirrettäis toiseen päähän taloa.. Siellä on semmonen "autotalli" josta tän talon entiset omistajat (ja ainoat omistajat ennen meitä, tää on siis heijän rakentama) olivat tehneet sittenkin varastotiloja. Se kuulemma rempattais mulle työhuoneeks... Ja mää kun oon aatellu ettei meillä on tilaa kahdelle lintuhuoneelle. Ja! Kuten tyypillistä kun asia liittyy siihen että linnut sais meijän talosta lisää tilaa, niin ajatus ei tunnu yhtään hullummalta

Harmaa(t) sais oman huoneen ja arat oman. Tico ei oikein tykkää noista jättiläisistä ja tuntuu että vois olla kiva että saisi oman huoneen ja sinne sit kaverin. Ajattelin tosiaan että häkki ostettais jo piakkoin, semmonen iso, ja Tico muuttais siihen. Se mahtuis hyvin tonne nykysellään mun työhuoneena toimivaan huoneeseen, paremmin kuin tohon nykyiseen lintuhuoneeseen. Vaikka ei sille ihan vielä sitä kaveria oo tulossa, jossain kohtaa sitten. Kun täytyy näitä päätöksiä ensin tehdä suuntaan ja toiseen. Ja saada otettua se dna-testi.

Tämmösiä ajatuksia tällä kertaa.