Heippahdus!
Meille tuli eilen Tico-jako

Kävimme sen hakemassa Pietarsaaresta asti, itse asumme Pöytyällä, varsinais-Suomessa. Meitä (minua ja miestäni) kehotettiin ottamaan kuulosuojaimet matkalle mukaan sillä sanoivat että lintu on arka ja saattaisi rääkyä automatkan, mutta yllätykseksemme emme tarvinneet niitä

Tico istuskeli suurimmaksi osaksi ihan hissukseen ja kuunteli miestäni joka höpötti sille ihan koko ajan, välillä laulaen, sitten ihan puhuen, erilaisia ääniä tehden... ja sitten kaikki alkoi taas alusta. Niinpä minä todella tulin tarvinneeksi niitä kuulosuojaimia mutta en linnun takia

Ihan hyvältä oli vaikuttanut jo lähtiessä että meidän yhteiselo voisi alkaa sujumaan hyvin sillä se ei kuulemma yleensä sano mitään vieraille mutta meidän kuullen se hihkaisi vaaaaauuuu!
Tico on nyt ollut meillä vajaan vuorokauden eikä ole ollenkaan sellainen kuin odotin hermostuneisuuden ja arkuuden suhteen! Koska matka oli mennyt niin hyvin, laitoimme Ticon kuljetushäkin suoraan sen uuteen isoon häkkiin, sinne pohjalle, ja oven auki niin että saa tulla pois kun itse haluaa ja uskaltaa. Yön aikana se oli sieltä kömpinyt pois ja aamulla löytyi kuljetushäkin päältä istumasta kun menimme katsomaan miten se pärjäilee

Nyt se siellä istuu isossa häkissä köyden päällä ja viheltelee, vähän on tanssittukin jo

Ei tietoakaan arkuudesta tai ahdistuksesta. Laitoin entiselle omistajalle Ticosta kännykällä kuvankin ja hänkin tuumasi että lintu näyttää rennolta ja iloiselta eikä ollenkaan ahdistuneelta

Meillä on ihan tosi hyvä mieli ja odotetaan innolla mitä kaikkea me vielä tuon linnun kanssa pystytään saavuttamaan. Aluksi se sentään vähän rääkyi kun kuljimme ihan häkin vierestä mutta enää ei tee sitäkään, saamme olla siinä lähellä. Olemme istuskelleet Ticon huoneen lattialla jotta se olisi meitä korkeammalla, häkki kun on saman korkuinen kuin minä ja mieheni olemme pitkiä joten Tico ei pääse istumaan korkeammalle jos seisomme vieressä. Mutta ei se enää tuumannut mitään vaikka menin häkin viereen ja tiputin maapähkinän ruokakuppiin.
Ajattelin että kun lelut ovat uusia (mukana tuli vain muutama vanha, kaksi niistä niin likaisia etten pitkän ajomatkan jälkeen jaksanut rueta niitä pesemään ja laittamaan häkkiin) yhtä keinua lukuunottamatta, niin se olisi ahdistunut ja kauhuissaan kun harmaista sanotaan että stressaavat niin herkästi. Tässä yksilössä on kait jotain vikaa

Kirjoittelen aina välillä mitä meille kuuluu, alku ainakin näyttää hyvältä ja täältä löytyy kaksi onnellista ihmistä kun saimme tämmöisen ihanan lisän perheeseemme
muoks. Lisäyksenä vielä että perheeseemme kuuluu minä, mieheni, neljä koiraa ja kaksi kissaa, ja nyt Tico!