papukaijat • suoranokat • kaijuli.fi

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Re: Minkä värinen peipponi on?- kysymyksiä
« Vastaus #30 : 16.02.09 - klo:17:19:12 »
onko sitten minunkin tööttitytössäni piediä, valkoisia läiskiä päälaella? väri on gray-BC
2 seeprapeippoa ja koira

« Vastaus #31 : 16.02.09 - klo:18:32:55 »
Laittakaa niitä kuvia niin kahtellaan.   :)

« Vastaus #32 : 12.05.09 - klo:12:18:15 »
onko sitten minunkin tööttitytössäni piediä, valkoisia läiskiä päälaella? väri on gray-BC

Tässä oli sitten se kuva tytöstä.
2 seeprapeippoa ja koira

« Vastaus #33 : 12.05.09 - klo:22:33:30 »
^ Muutama valkoinen höyhen ei välttämättä tee linnusta ainakaan ns. täyttä piediä, vaan se voi esim. ilmasta piediä geeneissä, vähän samaan tapaan kuin neitokakaduilla, tai kyseessä voi olla jotakin aivan muuta. Meilläkin esim. täysin harmaa poika on nykyään selästään valkoinen, kun sen höyhenet on parturoitu sieltä niin moneen kertaan, kiitos häkkikavereiden. :P

« Vastaus #34 : 18.05.09 - klo:10:24:06 »
minä olen itse täysin ulkona näissää värijutuissa :P voiko sitten olla jotain muuta väriä tms?
2 seeprapeippoa ja koira

« Vastaus #35 : 04.09.09 - klo:18:24:54 »
Minulla päänvaihaa värien suhteen aiheuttaa omista peipoistani vain yksi tumma naaras ja tumma koiras, joiden värityksiin toivon apua täältä. Toisten oletan olevan normaalivärisiä.

Koiras
Koiras ja naaras
Naaras
Alfawolf & Seeprapeippoparvi, laululintuna kanarianhemppo Irwin

Citius, altius, fortius.

« Vastaus #36 : 04.09.09 - klo:20:32:57 »
^ Koiras näyttäisi grey-black face:lta. Eli muuten normaali mutta black face muuttaa tuon nokanpielen värin mustaksi. Voi olla, että bf vaikuttaa tuohon rinnan/vatsankin tummuuteen.
Naaras puolestaan vaikuttaisi olevan grey-black cheek.

« Vastaus #37 : 30.11.09 - klo:18:32:23 »
Kaverini kysyi apua linnun värin tunnistuksen, ja tässä se olis :) Olisko yhtään tietoa väristä? Itse en tiedä yhtään..

« Vastaus #38 : 05.12.09 - klo:12:19:02 »
Olisko Chestnut Flanked White - koiras?

Seeprapeippojeni värimuoto
« Vastaus #39 : 24.01.11 - klo:20:49:47 »
Yrityksestä huolimatta en päässyt täyteen varmuuteen sitä mitä värimuotoa hankkimani seeprapeipot edustavat.

Koiraspeippo

Tämän herran värimuodosta en päässyt oikeastaan puusta pitkään. Kyseessä lienee jokin eri värimuotojen yhdistelmä?

Naaraspeippo

Värimuoto White (?) vaikkei lintu koko valkoinen olekaan. Selässä sillä on vaalean ruskeita laikkuja.
Mitä mieltä olette Peggyn kynsistä? Onko niitä syytä lyhentää?

Arvauksia värimuodoista tai niiden sekoituksista otetaan mielellään vastaan.  ;)
Noviisi nokkkija

Re: Seeprapeippojeni värimuoto
« Vastaus #40 : 24.01.11 - klo:21:11:26 »
Taas minä täällä  ;D ja vieläkin näyttää molemmat naarailta.... ;D

Tummempi on mielestäni grey ja tuo vaalea pied.....Vuosia takaperin tuli noita värimuunnoksia tutkittua melko paljon mut en tiiä miks ne häipyy mielestä ihan muutamassa vuodessa  8)

M: Poistettu toimimaton linkki -L
« Viimeksi muokattu: 22.03.12 - klo:16:14:09 kirjoittanut Lintunen »

« Vastaus #41 : 25.01.11 - klo:15:07:36 »
Mun silmään Al ois enempi fawn.

(Vrt. esim. Lintusen linkittämään kuvaan tuolla elämänkaariosiossa...)

M: Lisätty linkki lukemisen helpottamiseksi. -L
« Viimeksi muokattu: 22.03.12 - klo:16:15:17 kirjoittanut Lintunen »

« Vastaus #42 : 25.01.11 - klo:15:54:01 »
Ylimmäinen lintu näyttäysi olevan ihan normaali grey, ehkä fawn (valo heijastaa kuvassa oudosti).

Alhaalla oleva lintu onkin sitten vaikea tapaus. Itse luulisin sen olevan penguin-fawn tai penguin-fawn-pied. Vaikea sanoa varmaksi, selässä olevat ruskeat täplät veikkaavat pied-fawn yhdistelmään ja muun alueen valkoisen värityksen vuoksi penguieniin. Myös joku CFW-mutaatio linnullasi saattaisi olla. Hienon värisen linnun olet kyllä valinnut :)

Btw, ylempi lintu jonka olet merkannut koiraaksi taitaa kylläkin olla naaras.

« Vastaus #43 : 25.01.11 - klo:19:07:17 »
Ja jälleen kiitokset avusta vastanneille. Näillä pohdinnoilla on paljon helpompi alkaa itse etsiä tietoa noista värimuodoista. Ei tarvitse aivan noviisina enää värejä ihmetellä.

EetuV: Al, nykyään Ally määritettiin naaraaksi tuolla Elämänkaari osiossa :)

Bw, jos vaalean naaraspeipon ulkonäkö miellyttää löytyy miltein saman värinen naaraspeippo (tod. näk.) myytävänä Vantaan Tikkurilanssa sijaitsevasta eläinkauppa Pyrstön ja Tassun puodista. ;)
Noviisi nokkkija

Filla

« Vastaus #44 : 30.01.11 - klo:17:20:26 »

Dumle (naaras)

Dumle

^^ Fawn? Myyjä väitti ensin isabellaksi, sainkin kuulla että on fawn, ja nyt väitetään fawn pied:iksi. Eli, koita nyt saada selkoa. :D

Daim (koiras)

Daim

^^ Normal grey? Ellen nyt aivan sokea ole, niin näin tulkitsen. Jep, sulkasato koiraalla meneillään.