papukaijat • suoranokat • kaijuli.fi

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Re: Kakadua hankkimassa
« Vastaus #60 : 17.09.10 - klo:16:07:39 »
Itsekin voisin nyt jakaa tässä hiukan omia mielipiteitäni asiasta, sillä olen todella kokenut sen, että kannattaa odottaa rauhassa sitä lintua.

Olen nyt jo parisen vuotta kärsinyt ankarasta lintukuumeesta, mutta viime aikoina olen ruvennut miettimään myös sitä, miten hyvin kävikään, kun en saanut sitä lintua silloin pari vuotta sitten, kun tietoa ei vielä juurikaan ollut.

Vieläkään ei ole sopiva aika hankkia lintua; pian tulee eteen muutto pois kotoa, eikä varmaan rahatilannekaan aluksi ole aivan sillä tasolla, että voisi elättää edes unduja/neitoja -saati sitten isoa kakadua.

Kyllä, välillä tuntuu aivan sietämättömältä odottaa vielä useitakin vuosia, että mahdollisesti voisin sen linnun hankkia. Mutta luulen, että kiitän itseäni vielä, kun käytän nämä vuodet ahkerasti tiedon hankintaan ja hankin linnun/lintuja vasta sitten, kun elämä on tasoittunut uomilleen. Onhan tässä vielä pitkä elämä aikaa :)
Linnuton lintufani

Re: Kakadua hankkimassa
« Vastaus #61 : 05.10.10 - klo:14:55:57 »
JUU! Minä valkokakadun omistajana EN suosittele kakadua ekaksi lemmikkilinnuksi.
Meillä oli ennen tätä valkkista unduja ja neitsikoita, ja perehdyttiin asiaan ennen linnun hommaamista perinpohjin.