papukaijat • suoranokat • kaijuli.fi

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Siinäpä vähän korkealentoisempi aihe purtavaksi...

Itse ongelma meillä on nyt pitkäaikaishoidossa oleva avoparikaija koiras joka ei tee mitään muuta kuin painaa jokaista ihmistä joka huoneeseen tulee... jos pystyy ja tilaisuus tulee. Linnulla on ikää luultavimmin juuri reilu 4v ja ilmeisesti käsinkasvatettu yksilö on vahvasti leimaantunut käsiin. Lempeä jättiläinen sekoaa kädet nähtyään ja sillä on vain yksi päämäärä... päästä käsien päälle heiluttelemaan ja tunkemaan päätä käde sisälle/sormien väliin/kainaloon... ihan mihin nyt pään vaan voi saada tungettua. Lähes sama efekti varsinkin vieraiden miehien kohdalla tulee myös suun ja leuan seudusta jolloin lintu äityy kopeloimaan kiihtyneenä naamaa mutta ei ala vispaamaan pyrstöään niin tarkoitushakuisesti kuin käsissä.

Tipu on selvästi turhautunut tilanteessa jossa ei saa toteuttaa itseään, mutta jos sen antaa hoitaa hommansa on se vaa hölmistynyt noin parikymmentä sekuntia ja toteaa että hitto tuo käsihän on vieläkin tossa... eikun uutta rundia vaan vetämään. Tämä eläin on siis ihan mihin aikaan vuorokaudesta tahansa samassa mielentilassa ja touhuaa kyllä yksinään ollessaan normaalisti huoneessa mutta ihmisen nähtyään menee ihan hulluksi.

Olen nyt yrittänyt ohjata mielenkiintoa muualle, mutta se on kovin hankalaa... Herkut tuntuvat provosoivan käytöstä vain lisää (ehkä ruokkiminen syynä) ja taas lelut ei vois vähempää tätä eläintä kiinostaaa noin yleensäkään. Käsien piilottaminen hihoihin auttaa toisinaan mutta tietää kyllä löytävänsä ne sormet hihojen suuhun menemällä.

Olisko siis jossain lajissa kohtalontovereita... Onko joku löytänyt artikkeleita aiheesta?

Tuollahan on tuo Rita samassa huoneessa enkä tiedä paljonko niillä on oikeasti yhteistä meneillään... Rita nyt ainakin on taas aloittanut pesäpaikan koluamisen, mutta on silläkin mummolla töitä pitää tuo nuori ori kurissa jos se noin hulluksi äityisi sitäkin kohtaan. Laitan joskus videopätkää tästä paukapäästä tulemaan... Aivan ihastuttava otus sinänsä ja todella luotettava tipu jonka voi vääntää kiihdyksissäkin vielä solmuun ja irti ilman ongelmia. Kuitenkin uskon tuon turhautumisen vaikuttavan negatiivisesti sen jaksamiseen...
Käytä vain sulavia sanoja, sillä jo huomenna voit joutua syömään niitä!

Ei ole kivaa ei :-\

Meillä on ratkaistu ongelma säätelemällä ympäristöä niin, ettei "panetuskausi" iske lainkaan päälle, ainakaan voimakkaana. Valon määrä, valoisan ajan pituus, lämpötilan vaihtelut, ilmankosteus, pesäkolojen olemassaolo, yms.... Hyvin on onnistuttu, en edes muista koska tuo olisi viimeksi yrittänyt astua kättä tai korvaa. Mutta tosiaan kyseessä on amatsoni :P Eikä tuokaan temppu auta jos tilanne on jo päällä.

Milla

Laitatko sen videon ;) Siinä ainakin näkyy, miten reagoi immeiseen, ja raiskaa viattoman luontokappaleen ::) ::)
CAG Ukko, MA Rapa, YNA Nooa, SM:t Clara & Lawrence

Minulla on jakouros, jolla koskaan aiemmin ei ole ollut kyseisiä intohimoja (on ollut minulla kuitenkin 11 vuotta) ja nyt se sitten jostain syystä innostui pitämään soidinmenoja. Kotona vaatekaapissa on kissankuljetuslaatikko, johon papukaija ihastui suunnattomasti ja enää se ei muualla olekaan kuin siellä kopissa. Vaikka kiipeilypuita kyllä olisi, niin ei kelpaa. Erehdyin jossain vaiheessa laittamaan koppiin tennispallon ja siitä se otti sitten itselleen morsmaikun. Kiipeää jatkuvasti sen päälle ja ähisee. Sitten kun itse menen linnun luo, niin se ähisee kovemmin ja pyörittelee päätään niin, että suuhun tulee limapallo/siemen ja sitten se esittelee sitä minulle. Käsiä se ei kyllä yritä raiskata, mutta pallot saa kyllä kyytiä... :-[ Tätä menoa jatkui sellaiset 3 kk ja nyt on jo rauhoittunut. Koppia ei jätä siltikään. Istuu siellä tälläkin hetkellä.

Koppa on luultavasti pesä sille ja pallo joku seksilelu. On varmaan hyvä eliminoida siltä noi paikat. Meillä kun Vilmalla oli pesäkolo, alko olemaan meno sen verran kuumaa, että oli pakko piilottaa. Nimimerkki jääkaapin ja hyllynvälisessä raossa kansioita :P (Vois kehittää nätimmän systeemin)

parittelu käyttäytyminen ja omistajan "raiskaaminen"
« Vastaus #5 : 11.02.10 - klo:14:38:07 »
Vähän huono otsikko, muttei oikein itsellä leikannut :P

Anyway asiaan. Nyt kun ainakin täällä on jo kevät aikalailla vauhdissa etenkin amatsonien osalla. Niin pienenä ongelmana on tuo noiden kahden käsinruokitun parittelu käyttäytyminen, jonka kohteena olen sitten minä ::)

Ukko (jako, koiras) oksentelee taas entistä enemmän ja koko ajan isommalla antaumuksella, ja nappailee nokalla kiiinni kädestä ja alkaa parittelemaan käden kanssa. Sen kanssa olenkin nyt ollut aika vähän ihan kosketus kontaktissa, muttei tunnu auttavan. Enkä huomio sen rakkauden osoituksia, mutta vaikea niitä on estääkään.

Ja toinen on Nooa (keltaniska-amatsoni, naaras), joka etenkin heti vapaaksi pästyään tulee aina ensin mun luo ja alkaa kotkottamaan ja tarjoilemaan takapäätään. Koitan vain väistellä sitä, mutta se seuraa tiiviisti perässä ja jatkaa kotkotustaan, ja hinkkaa peräänsä muhun, ja ihan sama mihin kohtaan, käteen, olalle, reiteen, ja oikeastaan mihin nyt sattuu parhaiten päsemään. Tuota jatkuu tovi, ja lopulta lopettaa. Mutta lentää sitten pois ja alkaa toviksi kiljumaan, ilmeisesti turhautuneena...

Nyt kyselenkin kaikkia mahdollisia vinkkejä kyseisten käytösten kanssa, mikä saisi noita vähentämään tuota mun "raiskaamista" ja olisivat sitten itsekin tyytyväisempiä...
« Viimeksi muokattu: 11.02.10 - klo:16:53:59 kirjoittanut Jonne »

Re: parittelu käyttäytyminen ja omistajan "raiskaaminen"
« Vastaus #6 : 11.02.10 - klo:15:06:21 »
Saanen liittyä kerhoon vaikka samanlaisen aiheen tossa jo aiemmin aloitinkin avoista... Eli tällä kans saa avokoirasta enempi kun tarpeeks... ja jonnekin on sen jo kokenut... kuin myös kaikki muut vieraat :D
Käytä vain sulavia sanoja, sillä jo huomenna voit joutua syömään niitä!

Re: parittelu käyttäytyminen ja omistajan "raiskaaminen" Uusi
« Vastaus #7 : 11.02.10 - klo:16:42:40 »
Ai niin, niinpä aloititkin, tän voisi vaikka yhdistää siihen jatkoksi... vin, vink modet ;)

Tuo on aika ärsyttävä probleema, ja itsellä kyllä alkaa jo keinot loppumaan, että miten saisi noita vähentämään tuota "raiskaamista" Ja jep, myönnän olen myös joutunut Ticon seksuaalisen ahdistelun kohteeksi ;)

Edit: Yhdistetty! :) -I-E
« Viimeksi muokattu: 12.02.10 - klo:12:59:37 kirjoittanut Ida-Emilia »

Re: parittelu käyttäytyminen ja omistajan "raiskaaminen"
« Vastaus #8 : 12.02.10 - klo:12:02:23 »
Meillä Carloksen kanssa on kanssa uusiutunut. Ennen se oli silloinen mieheni, joka näitä"hellyydenosoituksia" sai osakseen. Heti, kun oli käsi ns.hollilla, niin... Nyt on kohteena nykyinen mieheni. Itse saan "vain" kuritusta, eli nakkaisut :-\. Oli ukon ilme näkemisen arvonen, kun Carlos ekakertaa alkoi"kosiskella"miehen kättä  ;D Ja kun ei ole linnuista ensinkään perillä. Carloksen nousevan halun kanssa samaa vauhtia hällä ruokahalu laski  ;D
Tellu