papukaijat • suoranokat • kaijuli.fi

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Tintus

24parrot.com
« : 13.07.09 - klo:09:50:12 »
Oletteko tilailleet kyseisestä kaupasta jotain tuotteita? Miten kaupankäynti on mielestäsi toiminut/onnistunut? Mitenkäs nuo tullimaksut, oko kenellä niistä mitään tietoja kyseisen kaupan kohdalla?

Re: 24parrot.com
« Vastaus #1 : 13.07.09 - klo:11:00:25 »
Olen tainnut aiemminkin kertoa, haulla varmaan löytyisi...

Tosiaankin itse olen tilannut tuolta useampia kertoja, niin isoja (30kg) kuin pieniäkin (<1kg) paketteja.
Välillä on ollut hieman sählinkiä tilausten kanssa, esim. toimituksessa on tullut väärä tavara tilatun sijasta, mutta kaiken ovat korjanneet oikein mallikkaasti. Yhteydenpidon olen noissa tapauksissa hoitanut sähköpostilla.
Mikäli kaikki tavarat löytyy suoraan hyllystä, ei toimitus yleensä kestä kuin n. 1,5 vkoa, ja tulee kotiovelle asti (ainakin minulla on tullut).

Tulliahan ei tuolta tule, koska putiikki sijaitsee Briteissä ja EU-maista tilatuista tavaroista ei tullia peritä.

Niin juu, ja ostoskorista näkee kyllä kun tavaraa on yli painorajan, joten mitään yllätyslaskua ei tarvitse pelätä.  ;)
« Viimeksi muokattu: 13.07.09 - klo:11:04:41 kirjoittanut sannamari »

Tintus

« Vastaus #2 : 13.07.09 - klo:11:28:53 »
Ok, kiitos. Kahlasin noita tullin sivuja tässä joutessani. Ohjeet siellä kerrottu niin monimutkaisesti, ettei ihan varmuutta saanut. Näin kuitenkin oletin ettei maksuja mene,koska kyseessä on EU-maa niin myyjä hoitaa tullimaksut. se on vielä hiukan epäselvää onko joku eutomääräinen tuontiraja vai ihanko vapaasti saa tilailla. Laitoin kysymyksen tulliin, lupasivat että vastaus tulee aikaisintaan viikon kuluttua  ;D

« Vastaus #3 : 13.07.09 - klo:15:25:06 »
joo, ja sieltä tosiaan on moni tilaillut, eikä niitä tulleja mene... sieltä tilaamalla tulee niin ruuat kuin lelutkin halvemmaksi.

Jonne
CAG Ukko, MA Rapa, YNA Nooa, SM:t Clara & Lawrence

« Vastaus #4 : 09.01.10 - klo:13:53:54 »
Itse tilasin tuolta juuri isomman paketin. Ruokaa, leluja, lintulampun, vitamiineja... paketin saapumisessa meni melko kauan, mutta osansa voi olla jouluruuhkillakin?

Osa tavaroista oli erinomaisesti pakattu kuplamuoviin ja suljettaviin minigrip-tyyppisiin pusseihin, mutta siitä huolimatta joka tavaralla oli tasainen daily essentials -kuorrutus...  ::) No, sitä sattuu. Sitäkin nopeammin sain korvaukseksi - en ainoastaan uutta purkkia, vaan 400g tonkan sen satagrammaisen tilalle, joka kuljetuksessa hajosi.  :)

Siihen 17,99£ postitusmaksurajaan (oliko se 30kg?) mahtuu kyllä paljon ruokaa&tavaraa, joten sitä ei ole ihan helppo ylittää. Itsellänikin oli mm. se iso säkki Zupreemia kaiken muun sälän lisäksi, eikä ollut raja lähelläkään. Onhan tuo n. parikymmentä euroa kuitenkin sen verran, että kannattaa sitä tilattavaa jonkin verran kerätäkin. Ei ihan yhtä tai kahtakaan purkkia malta tilata kerralla vaan kuitenkin mieluummin enemmän.

Yhteydenpito ja kysymysten esittäminen onnistuu helposti sähköpostilla. Vastaukset olen saanut nopeasti ja englantilaiseen tapaan erittäin kohteliaasti.

Sitten kai tuotesuosituksiin.  ;)

Jos käyttää Zupreemin pellettiä, etenkin nyt hinnannousujen myötä tuo jättisäkki 24parrotista tulee vaan niin käsittämättömän paljon halvemmaksi. Ellen nyt hirveästi valehtele, kilohintaa "luomu"naturalille pikkupussissaan tulee meidän kaupassa n. 20€ siinä missä tälle jättisäkille kilohintaa jäi n. 5€... Vaikka tilaisi pelkän säkin ja lisäisi postarit ruoan hintaan, jää kilohinta silti kai johonkin n. 7,5 euroon. Eli jos vain malttaa kerralla laittaa vähän isomman summan siihen ruokaan, säästää ihan tosissaan.

Kakkaralliin saa apua Poop-off-tuotteista, joiden luvataan olevan turvallisia käyttää myös häkin sisäosien puhdistuksessa. Tuoksu ei ole paras mahdollinen, mutta ei ihan ällökään, enkä toisaalta ole huomannut sen jäävän mitenkään tuoksumaan puhdistuksen jälkeen. Minulla on tuo harja+pyyhkeet -setti, ja moitin kyllä vähän harjaa siitä, että sillä on hankalaa hinkata tahroja laskematta jatkuvasti lisää puhdistuainetta. Kertakäyttöpyyhkeet ovat turhankin kosteita, eivätkä tietenkään ekologisuuden riemuvoitto. Mutta aine on hyvää, joten ehkä sitten suosittelisin Poop offia ihan vaan sprayna.  :) Onko jollakin tuo harja + vinkkejä sen käyttöön? Voi olla, että en vain tajua...

Muu sälä, kuten vitamiinit, hoitotuotteet jne. ovat vaan niin halpoja! Joten ei muuta kuin suosikkeja metsästämään.  ;)

« Vastaus #5 : 09.01.10 - klo:16:12:12 »
Pelkkää hyvää kokemusta mulla on ,kaikki on tullut mitä on tilannutkin ja jos on kysyttävää niin vastaavat heti.

Pakkaukset ovat ehkä joskus pikkasen rähjäiset kun tulevat mutta kaikki on ollut ehjää.... +:aa täältä!

Bia

« Vastaus #6 : 12.01.10 - klo:18:18:14 »
Mekin tilattiin iso kimppatilaus ja hyvin meni. Tilauksen pystyi maksamaan visa electronilla ja maksu lähti tililtä suoraan katevarauksena. Eli ilman luottokorttiakin voi siis tilata ja isojakin tilauksia.

Anina

« Vastaus #7 : 03.02.10 - klo:00:39:30 »
Minä se pakettia odottelen  tälläviikolla saapuvaksi.
Minulla kävi sellainen juttu,että katevarauksia otettiin kolmeen otteeseen. Ja syy siihen oli
yhden tuotteen värin vaihtuminen toiseen väriin.

Jestas, että "kismitti" kun kahtena eri päivänä oli katevaraukseen mennyt 2 X 171€ ihan täysin ylimääräistä.
Monien selvittelyjen jälkeen kumminkin tilini palasi normaaliksi n viikon kuluessa. (tosin ehdin jo sulunkin laittaa tililleni ihan varmuudeksi).

Uskomatonta miten tämmöinen voi olla mahdollista. Periaatteessa kun osuu huono nettikauppa niin tilin tyhjentäminen onnistuu varsin
helposti. Oma mielipiteeni siis.

Kaikkee kömmähdyksiä siis voi sattua....onneksi oli luotettava ja ystävällinen firma kysessä.