Undulaatti , kuten monet muutkin eläinkaupassa myydyistä eläimistä , mielletään usein "kertakäyttötavaraksi".
Harva tulee ajatelleeksi , että ottaessaan n. 40e maksavan undulaatin sitoutuu yhtä pitkään hoitosuhteeseen , kun 1000e rotukoiraa otettaessa.
Minulla on molempia koiria sekä undulaatteja ja voin sanoa undulaatin hoito on vaativampaa ja asioista on oikeasti otettava selvää .
Undulaatti ei opeta sinua jos hoidat sitä väärin , se kuolee kituen pois. Koiran käytöksestä voit päätellä että jotain on pielessä, ja huomaat ottaa asioista selvää ja joku sinua neuvoo. Jos undulaatin kanssa tarvitsen eläinlääkärin apua , voin taata että ainakin minun paikkakunnallani omistajana tiedän linnuista ja niiden lääketieteestä huomattavasti enempi kun eläinäkäri.
Siispä pyydän sinulta , joka harkitset undulaatin ottamista, lue kaikki tieto mitä löydät ja ota lintuja vasta sen jälkeen harkittuasi tarkkaan jaksatko rakastaa ja hoitaa lemmikkiäsi seuraavat 15v.
Tässä yhteydessä on mainittava , ennen kun pääsemme itse asiaan ...
Undulaatti on parvilintu. Jos tahdot yhden , sinun on tahdottava vähintään 4.Itse kasvattajana velvoitan kasvattieni uudet omistajat tutustumaan tulevaan lajiin hyvin ja tarkistan , että olosuhteet tulevassa uudessa kodissa ovat hyvät.
Tähän yhteyteen liitän linkin , millä on hyvä aloittaa ja muut kokeneet undulaatin omistajat voivat lisätä omat linkkinsä jatkoksi.
http://www.sey.fi/elaintietoa/undulaattiopasLue myös Kaijulin oma lajiesittely undulaatista !
Tässä ketjussa ei ole tarkoitus riidellä asioista ,vaan antaa tietoa/ linkkejä , mistä viisastuu.
Niin meidän kaikkien undulaattien on parempi elää arvoistaan elämää.
Tuossa linkissä on myös pesitysosuus, joka kertoo vain pienen ripauksen siitä mitä pesitys / kasvatus vaatii. Älä siis haaveile pesityksestä, ennen kun saat perusasiat kuntoon.
Pesitykseen palaamme ehkä myöhemmin.