papukaijat • suoranokat • kaijuli.fi

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Re: osaako lintunne aukaista itse häkin ?.
« Vastaus #30 : 23.03.11 - klo:14:40:28 »
Edellisistä unduista joku osasi. Hmm... ehkä Romeo. Sellaisen ritilä luukun joka painetaan kiinni. Kahdesti karkasi sisällä (luulimme, että joku oli jättänyt luukun auki tms.), kun toinen lintu oli laitettu toiseen häkkiin ja oli vissiin halunnut tämän luokse, ja istui sitten häkin päällä.
Tyhmänä en sitten tajunnut lukkoa hankkia, ja parin kk päästä, kun kesä tuli, niin linnut olivat terassilla häkissä, ja yks kerta kaik 3 kadonnut ja ovi auki... D;

« Vastaus #31 : 23.03.11 - klo:15:43:50 »
matkahäkit kyllä, isoja häkkejä ei... =)

« Vastaus #32 : 23.03.11 - klo:16:23:17 »
Mimmi osaa avata ruokintaluukut... Nyt on viritelty sitten nippusiteillä kiinni.

Viki näytti taitojansa Antaverkan reissulla.
Tietää miten aukeaa, kunhan vaan osais.  ;D

« Vastaus #33 : 23.03.11 - klo:22:18:06 »
Sulo avaa peippojen luukun ja änkeää sisälle ahmimaan niiden ruoat. Toinen ovista on löysä, joten se on helppo saada auki kunhan hoksaa. Laitoinkin siihen tilapäisen lukon, ja tänään kun tulin kotiin, olikin se tiukka ovi avattu ja peipot ties missä. Nyt se varmaan suuttuu kun ei saa kumpaakaan auki...
Kauluskaija Sulo ja sortin sakki

« Vastaus #34 : 25.03.11 - klo:14:46:08 »
Toivottavasti ei! ;) Eilen Hannes kuitenkin onnistui siinä kuin ihmeen kaupalla. Olin juuri tullut kotiin, kun häkistä kuului rämähdys, ja näin luukun putoavan auki ja neitokakadun lennähtävän ulos. Kyseessä on raskaahko papukaijahäkin ovi, joka avataan yksinkertaisesti nostamalla ylöspäin. En käsitä miten hentoinen neitokakadu tuossa onnistui, mutta vastedes kyllä pidän ovessa jonkinlaista lukkoa!

« Vastaus #35 : 16.05.11 - klo:16:21:45 »
Minun Lintuni Jack osaa avata häkin oven JOS en ole laittanut yhtä "hakaa" kiinni. Ovi sinänsä pysyy kiinni ilman hakaakin, mutta Jack kun huomaa sen ni se etevästi työntää oven auki nokallaan.
TeraNymphicus's Neitokakadut - Untuvia Kurkussa

« Vastaus #36 : 18.05.11 - klo:11:39:41 »
Kaijaset ovat meillä myös houdineja, jos ei muuten häkki aukea, niin sitten syödään kulkureitti ulos aviaariosta (puulistat, puupaneeliseinät ja kattopahvit)... Ja yksi kun pääsee, niin näppärästi availee muillekin ovia. Kaikki pitää olla lukittuna ja materiaalit kaijasvarmoja. Myös Edi-avo on häkin ruokintaluukun kautta muutaman kerran päässyt ulos, ehkä vahingossa, kun ei ole vielä päivittäistä.
Elämä olisi todella tylsää ilman erehdyksiä.
www.marvinettes.com

« Vastaus #37 : 10.02.12 - klo:22:39:25 »
nostetaans kuinka monella löytyy houdini  joka aukaisee melkeen häkin kun häkin.kuulemma kakadut on mestareita aukaisemaan häkkinsä.

« Vastaus #38 : 23.12.13 - klo:16:22:13 »
Tico ei osaa aukaista häkin ovea mutta juuri eilen saatiin se kiinni kun se ruuvaili pesintäluukun ruuveja auki :D selvästikin aikomuksena tulla ulos sieltä. Muutkin luukut (vesi- ja ruokakuppiluukut) se osas avata ja pääs niiden kautta häkistä ulos, jouduttiin laittaa niihin ulkopuolelle sellaset salvat ettei saa niitä millään sisäpuolelta käsin auki.

« Vastaus #39 : 28.12.13 - klo:23:37:48 »
Meillä joskus neitokakadu luru karkasi ruokakuppi aukosta joka oli peitetty pyykkipojilla. Olin päästämässä lintuja häkistä kun huomasin että luru yritti karata siitä ruokakuppi aukosta, mutta kun tulin lähemmäksi niin luru meni äkkiä istumaan orrelle ja katsoi sillä tavalla että ei muka olisi tehnyt mitään  ;D sitten menin oven taakse ja raotin ovea ja katsoin karkaako luru häkistä. Vähän aikaa se kurkki aukosta ja ihmetteli ja sitten sai jotenkin liikuteltua pyykkipoikia ja pujahti ulos, menin aukaisemaan häkin oven ja päästiin muutkin linnut ulos häkistä ja laitoin aukon kohdalle ruokakupin ja sen jälkeen luru ei ole karannut häkistä vaikka yrittikin.  :)

« Vastaus #40 : 26.04.14 - klo:18:46:52 »
keskiviikko iltana laitoin kakarat yöksi häkkiin.kun torstaina illalla tulin töistä kotiin , ja olin menossa päästämään niitä häkistä , roosa olikin vapaana häkin päällä istuen. arvoitus on miten se on tullut sieltä pois. kaikki luukut oli suljettuna ja häkki näyttää ehjältä.kaveri jokke kyllä oli edelleen häkissä.