papukaijat • suoranokat • kaijuli.fi

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

osaako lintunne aukaista itse häkin ?.
« : 28.08.08 - klo:15:45:48 »
osaako teidän lintunne aukaista itse häkkinsä ?. jokella on häkkinä villa arthur. pari vikkoa sitten laitoin lauantai iltana häkin säppiin sata varmasti. työ vuoro sitten venähtikin normaalia pitemmäksi. kuulin kyllä kun jokke möykkäs ja että se haluu ulos häkistä. en jaksanut käydä heti päästämässä sitä pois. kun sitten nousin ylös ja lähdin päästämään sitä pois häkistä , ovi olikin auki ja jokke istui tyytyväisenä häkin päällä. ilmeisesti roosa oli avannut sen ja päästänyt jokken vapaaksi.

Re: osaako lintunne aukaista itse häkin ?.
« Vastaus #1 : 28.08.08 - klo:16:04:39 »
Osaa. Unduja siis.
Undulaatista lähtee kova ääni. Ja puruvoima on myös aika mukava...
Undut: R.I.P Julli, Jaki & Jesse

-linda-

« Vastaus #2 : 28.08.08 - klo:16:19:23 »
Joo. Meillä on villa dynasty ja parisen kertaa amatsoni on sen saanut avattua. Ilmeisesti ei ole ollut kunnolla kiinni.
Ja ruokakuppien luukuista on myös karkaillut pariin otteeseen.  :P

« Vastaus #3 : 28.08.08 - klo:16:39:26 »
Osaa avata häkin ;) Tai ainakin osasi ;D
Pirusti puluja ja kaksi tervua.

« Vastaus #4 : 28.08.08 - klo:18:38:19 »
Meidän undut eivät osaa.

« Vastaus #5 : 28.08.08 - klo:20:05:52 »
Joo. Meillä on villa dynasty ja parisen kertaa amatsoni on sen saanut avattua. Ilmeisesti ei ole ollut kunnolla kiinni.
Ja ruokakuppien luukuista on myös karkaillut pariin otteeseen.  :P

Meiänki Keiju on karannu sellasista ''aukoista'' joihin kuuluis laittaa ruokakuppi ja osas avata ovenkin, kunnes otettii munalukosta avain pois. Myös Kapo (sillon ku meillä oli) osas avata häkin oven, munalukon. Se oppi kääntään avainta. :D Sen jälkeen ei meillä avaimia pidetty näiden häkkien lukoissa.  ::)
*ja nokan naksutukset*

« Vastaus #6 : 28.08.08 - klo:23:04:49 »
Muutamilla on tuo Houdini-geeni  ;D
Elämä olisi todella tylsää ilman erehdyksiä.
www.marvinettes.com

saaraemilia

« Vastaus #7 : 29.08.08 - klo:05:40:07 »
Ruusukaijaseni osaa avata perushäkkien ovet. Oli juuri tarkkailussa, ja siksi häkissä jolloin jouduin laittaa ovet kiinni nippusiteellä, ruokakuppi-luukut on suljettu kunnon kerroksilla vahvaa teippiä. Ulos yritettiin kangottamalla pinnoja, tällä kertaa siinä onnistumatta.
« Viimeksi muokattu: 29.08.08 - klo:05:44:10 kirjoittanut saaraemilia »

« Vastaus #8 : 29.08.08 - klo:09:03:17 »
Harmaapapukaijamme Muru aukaisee häkkinsä oven milloin haluaa. ;)  Jos linnun tarvitsee olla häkissään, esimerkiksi yksin kotona ollessaan, kannattaa häkin ovi lukita erillisellä lukolla. Vuosien takainen karkureissu oli Murun ensimmäisen häkinoven aukaisukerran tulos.
BFA&TAG

« Vastaus #9 : 29.08.08 - klo:10:37:43 »
Ei onneksi...mutta shaniálle ei ole ongelma karata ruokakuppien kautta niin halutessaan...paitsi nyt, kun teippaan ne aina niin, ettei se enää tee moisia karkumatkoja. Oli ihan tarpeeksi järkkyä tulla kotia sen kerran töistä, kun se tyytyväisenä istuskeli häkin päällä...en ollut edes tiskannut astioita ja osa oli likoamassa...onneksi ei mennyt sinne tutkimaan...tainnut istua häkin päällä ja kummastella, miksi noi kaksi ei tuu perässä...mutta eihän ne nyt onneksi sellaista pakoreittiä tajunneet! Onneksi sen jälkeen ei ole kolmikko karkaillut omia aikojansa minnekkään :)

-Tatika, Shane, Shania ja Starlet-

« Vastaus #10 : 13.10.08 - klo:13:53:53 »
eilen oli sitten häkistä ( villa artur ) revitty se lukitus salpa pois.

« Vastaus #11 : 13.10.08 - klo:14:12:29 »
eilen oli sitten häkistä ( villa artur ) revitty se lukitus salpa pois.

Koko salpa ??? millä ihmeellä?  ;D

tinttu
The early bird may get the worm, but the second mouse gets the cheese.

« Vastaus #12 : 13.10.08 - klo:23:56:17 »
siinä on sellainen pieni nastan tapainen millä se on kiinni. senkun painoi sen takas vaan. yllättävän helpolla se lähti irti.vähän vaikee selittää.

« Vastaus #13 : 15.10.08 - klo:14:27:39 »
Meidän Amatsoni Muru tulee häkin kaikiata aukoista niin et vilahtaa. Siksipä häkissä onkin munalukko ovessa ja muutkin on lukittu "koiranhihna" lukoilla.

« Vastaus #14 : 15.10.08 - klo:18:46:24 »
Repe tulee ulos häkistään, avaamalla, häkin mukana tulleen lukon, vaihdoimme häkkiin avaimella suljettavan lukon. Repe muuten huutaa ja rääkyy jos sitä ei lasketa vapaaksi, kun tullaan kotiin. Se ei viihdy häkissään kun öisin nukkumassa. Kävelee pitkin ja poikin huushollia ja tekee pieniä kakkakasoja, joita sitten saa pyyhkiä pois. Kun menemme keittiöön syömään, niin repe tulee perässä ja kyttää ruokakaappia, jossa sen ruoat ovat. Sen ruokakuppiin pitää laittaa ruoan sekaan pähkinä, muuten ei ruoka kelpaa. Että sellainen papukaija meillä.