papukaijat • suoranokat • kaijuli.fi

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Re: Murrosikä
« Vastaus #45 : 05.03.09 - klo:15:38:09 »
Ei ole vaikeaa, siivilällä onnistuu helposti. Pääsee samalla muistelemaan lapsuuden hiekkalaatikkoleikkejä. ;D Ja hiekka on paremman näköistäkin kuin sanomalehdet.. ;)

« Vastaus #46 : 05.03.09 - klo:15:50:48 »
Hoito-osiossa on juttua, aiheessa "häkin pohjalle", jostain tuosta kohtaa alkaa hiekkajutut...voi olla kyllä aikaisemminkin jo, joten voihan sitä lukaista koko 12 sivuisen aiheen  ::)

tinttu
The early bird may get the worm, but the second mouse gets the cheese.

« Vastaus #47 : 05.03.09 - klo:17:32:35 »
Kannattaa ottaa Millan vinkistä opiksi, ja kirjata ylös juttuja, jonka jälkeen Rolle kiukkuilee... Sillä tuota käytöstä ei voi vain vetää ``murkkuiän´´ piikkiin, vaan johtuu, mitä luultavammin siitä, miten lintua on käsitelty ja pidetty... Ja toiseksi Rolle on noin neljä vuotias, eli täysin aikuinen punalakkiaratti, eikä mikään nuorukainen, eli ``murkkuikä´´ alkaa olla/on takana... Joten veikkaampa, että käyttäytymiseen vaikuttaa juurikin edellisen omistajan pito tavat, ja se miten olet itse pitänyt lintua, eli nyt kirjaat vain kaiken ylös, ja jätät kaiken negatiivisen pois ja alat vahvistamaan ``hyvää´´ käytöstä. Yksi iso vaikuttava asia on myös vuodenaika, sillä Rolle on jo sukukypsä, joten voi käydä hieman kierroksilla, ja sitä voi alkaa pesittämään...

Jonne
CAG Ukko, MA Rapa, YNA Nooa, SM:t Clara & Lawrence

« Vastaus #48 : 06.03.09 - klo:17:09:39 »
No mä en oo niin perillä tosta Rollen iästä...sillon kun se tuli meille oli 1 ja puol vuotias ja mun laskelmien mukaan se olis nyt 3puol.
Joo ollaan tota positiivista käytetty jo jonkun aikaa( viime keväästä ) ja nykysin Rolle menee oikeen mielellään esim häkkiin kun näyttää auringonkukan siementä.
Ja joka paikkaan sen melkeen saa kun herkkua näyttää.
Viimeks negatiivinen kokemus mun muistin mukaan oli syksyllä kun piti laittaa korvatippoja mutta nekin kyllä sain yleensä ilman että tarvis ottaa ees käteen Rollee.

Mutta joo...aika nopeesti tuli muutos. Rolle meinaan ei käy enää käteen kiinni :D! Näemmä toi auttoi, kun ei pääse pohjapaperien alle. Kyllä se vieläkin on vähän semmosella villillä kevtä tuulella mutta eipähän enää pure, toistaseks.

Simppa
"This is my life"