noh, aloitetaampa vaikka Ukosta (jako)... Ukkoa saan itse rapsutella melkein mistä vain, mutta yleensä tarjoaa niskaansa ja päätään rapsuttelu kohteeksi.. Tosin itse en voi mennä lintua rapsuttelemaan, vaan Ukko tulee itse luokse ja näyttää merkit, että nyt kelpaisi pikku rapsuttelu tuokio, joka voikin sitten kestää ja pitkään, ja etenkin tuo nokan alla oleva alue ja paljas iho silmien ympärillä saa linnun ihan ekstaasiin... Välillä voi mennä päiviäkin, että Ukko ei rapsutuksia kaipaa, eikä pahemmin roiku kimpussa, mutta taas jos olen ollut päivänkin poissa kotoa, niin rapsutella saisi aina oman käden kramppiin asti

Muiden Ukko ei anna rapsutella, mutta muutaman ihmisen on antanut koskea itseään, ja vakihoitaja ja puolisoni saavat silloin tällöin hieman rapsuttaa, mutta aika harvoin, ja ihmiset jotka osaavat lähestyä rauhassa ja oikein, saavat silloin tällöin myös hieman silitellä nokasta ja poskista...Tosin viimeisen puolen vuoden aikana Sanne ja Jonna taitavat olla ainoat joiden Ukko on antanut ottaa kontaktia...
Amatsonit sitten taas ovat semivillejä ja niiden elämä pöyrii pitkälti toistensa ympärillä, ja etenkin nyt keväällä, kun käyvät aivan kierroksilla, niin eivät halua olla missään tekemisissä ihmisten kanssa... Välillä vapaana ollessaan tosin Jade (koiras) on lentänyt kädelle ja varovasti ollaan hieman rapsuteltu poskista, mutta muuten ei anna koskea, ja ainoastaan jos itse lentää morottamaan...
Ara taas, joka elelee mutsillani ei ensimmäiseen pariin vuoteen antanut koskea ollenkaan, eikä pitänyt yhtään jos ihminen lähestyi... Ara on emojen kasvatti, ja tullessaan oli umpivilli, mutta kun sitten itse otti ensimmäisen kerran kontaktia, niin tätä nykyä antaa melkeimpä kaikkien rapsutella ja ottaa kontaktia, kunhan vain lähestyy rauhassa ja antaa linnun itse ottaa ensimmäisen askeleen... Ja herkut anatavat linnulle rohkeutta melkeimpä silmän räpäyksessä, kun on aikas herkkuperse

Jonne