papukaijat • suoranokat • kaijuli.fi

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Re: Arattikartoitus.
« Vastaus #30 : 24.09.08 - klo:12:25:22 »
neljä raita-arattia ilmoittautuu! :)

« Vastaus #31 : 24.09.08 - klo:12:50:27 »
Raita-arattiparvemme on kasvanut neljästä kuuteen.
Maija ja Raidat

« Vastaus #32 : 24.09.08 - klo:13:24:00 »
Hoo, kappas vaan, meilläkin on tuo helmiaratti :P Muistinkin juuri...
Med helmiaratti, 2x neitokakadut ja länsigöötanmaanpystykorva

« Vastaus #33 : 01.07.09 - klo:21:32:17 »
Meillä  huppuaratti . Herra Werneri jonka kamu eksyi joitain vuosia sitten Sysmässä maalla Päijänteen itäpuolella. Kesyjä molemmat ja aina olleet vapaina kotona niinkuin ulkonakin. Eksynyt Minni antaa silittää ja paijata ja hyvin seuralline, syöksyy taivaalta hiljaa kuin pommikone ja poks on jo olalla . Werneri kasvatti vuoden sisällä niskaansa yhden sula jota kutsumme surusulaksi se on ihan kirkkaan keltainen......

« Vastaus #34 : 02.07.09 - klo:18:19:02 »
Täältä löytyy 1 kpl rämeikköaratteja, nimeltänsä Yume. ^^
Terkkuja kaikille!

« Vastaus #35 : 02.07.09 - klo:21:03:56 »
Pitänee päivitellä että nyt on siis kaksi riograndea täällä... Pelle (Suomensyntyjä) ja Peloton Ruotsintuontina
Käytä vain sulavia sanoja, sillä jo huomenna voit joutua syömään niitä!

« Vastaus #36 : 03.07.09 - klo:13:41:01 »
Täältä löytyy 1 kpl rämeikköaratteja, nimeltänsä Yume. ^^
Terkkuja kaikille!

Tässä vaiheessa nätisti huomautan, että nämä tirpat ovatkin helmiaratteja. Rämeikkö on kuulemma se punaisella vatsalla varustettu otus :p Mutta mukava kuulla muistakin helmien omistajista, hauskoja lintuja ne nämä ovat :D
Med helmiaratti, 2x neitokakadut ja länsigöötanmaanpystykorva

TiiaK

« Vastaus #37 : 03.07.09 - klo:17:51:36 »
päivitetty lista meiltä:

2 munkkiarattia
1 helmiaratti (pyrrhura perlata lepida)
2 raitasuomuarattivauvaa ja 2 aikuista (Pyrrhura leucotis emma)
1 valkovatsa-aratti (Pionites leucogaster)

« Vastaus #38 : 03.07.09 - klo:23:25:11 »
1 helmiaratti (pyrrhura perlata lepida)
nykyisin helmiaratti on oma lajinsa ei rämeikö alalaji, elikkä tieteelliseltä nimeltään pyrrhura lepida.
E Burke:"nobody made a greater mistake than he who did nothing because he could only do a little"

« Vastaus #39 : 04.07.09 - klo:16:34:53 »
Lainaus
Tässä vaiheessa nätisti huomautan, että nämä tirpat ovatkin helmiaratteja. Rämeikkö on kuulemma se punaisella vatsalla varustettu otus :p Mutta mukava kuulla muistakin helmien omistajista, hauskoja lintuja ne nämä ovat Cheesy

Kiitos oikaisusta, hyvä tietää miksi sitä lintustaan pitäisi kutsua..!  :P
Ja hieno homma, että nimet on saatu Suomessakin (viimein) oikeaan järjestykseen!!! ^^

« Vastaus #40 : 12.11.09 - klo:22:37:57 »
Munkkiaratti Oliver-Olavi Caesar Aka. Oliver(Myiopsitta monachus) ilmoittautuu. :D
Tino.

« Vastaus #41 : 05.01.10 - klo:16:06:32 »
munkkiaratti Lenni.

« Vastaus #42 : 15.01.10 - klo:00:47:08 »
Ihan ekaksi tosi iso HEIPPA kaikille, olen uusi täällä...  :)
Meksikonaratti Viivi muutti itsenäisyyspäivänä luokseni Naantaliin elämääni sulostuttamaan ja Isa-kissaa järkyttämään. Meillä on täällä kolmen kopla, kavereitteni termistöä käyttäen "2 tipua ja 2 mirriä", ja toistaiseksi olen (Jonnen innokkaasta&jatkuvasta yllyttämisestä huolimatta) onnistunut välttymään MPS:ltä (Multiple Parrot Syndrome ;D). Yritän pitäytyä toistaiseksi yhdessä linnussa ja päästä sinuiksi sen kanssa, olen huomannut että joka päivä kumpikin oppii jotain uutta ja jännää toisistaan.

En ole mitenkään selvillä meksikonaratin sijoittumisesta lajien joukossa, mutta arattien perään kysyttiin ja Pionus Senilis on aratiksi suomennettu, riittää mulle tähän hätään. Jos joku tietää minkäsukuinen tulkku mulla oikeesti tuolla häkissä vetelee sikeitä, kertokaa ihmeessä  :D
Ask not what you can teach your bird but what your bird can teach you

« Vastaus #43 : 15.01.10 - klo:08:10:26 »
En ole mitenkään selvillä meksikonaratin sijoittumisesta lajien joukossa, mutta arattien perään kysyttiin ja Pionus Senilis on aratiksi suomennettu, riittää mulle tähän hätään. Jos joku tietää minkäsukuinen tulkku mulla oikeesti tuolla häkissä vetelee sikeitä, kertokaa ihmeessä  :D

Pionus suomentuu siniarateiksi, tosin hämmennystä voi aiheuttaa, että siniaratit on suku (Pionus), ja siniaratti on laji (Pionus menstruus). ;)
« Viimeksi muokattu: 15.01.10 - klo:09:49:11 kirjoittanut Lintunen »

« Vastaus #44 : 03.03.10 - klo:00:37:35 »
Täältä ilmoittautuu olemassaolevaksi riograndenaratti Alli  :)