papukaijat • suoranokat • kaijuli.fi

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Re: Lintujen älynväläykset
« Vastaus #30 : 19.03.10 - klo:21:17:08 »
  ;D  ;D toi oli hyvä..

meillä kävi vähän samanlainen juttu Roopen kanssa, kun poikani toi sitä olohuoneeseen, jossa istuskelin ja katsoin tv:tä...sanoin sitten (roopen omia juttuja matkien) että "kukas se siellä?" johon Roope vastasi - justiin, kun poika laski sen sohvan selkänojalle - "hmmmph! no kato, se on roope!"

-t
The early bird may get the worm, but the second mouse gets the cheese.

« Vastaus #31 : 20.03.10 - klo:10:54:52 »
Ystävälläni oli siniotsa-amatsoni ja tämä tarina tapahtui 90-luvun alussa.

Elikkäs, kaveri oli tilannut lukkosepän asentamaan uuden turvalukon ja jättänyt lukkoliikkeeseen avaimet sekä käskyn rimputtaa ovikelloa riuskasti. Hän kun saattoi olla kotona, tai saattoi olla olematta.

Kaverihan joutui sitten työkeikalle siksi päiväksi ja onneksi silloin oli jo kännyköitä käytössä, lukkoseppä nimittäin soitti hädissään rappukäytävästä ja kyseli neuvoa kun "huoneistossa on huonotuulinen vanhempi nainen joka kieltää tulemasta sisään ja vaikuttaa sekavalta".

Lukkoseppäressukka oli tehnyt kuten käskettiin, rimputellut ovikelloa ja kuulostellut mahdollista ovenavaajaa. Noh. Amatsoni oli sitten raakkunut oven toisella puolella "kuka kuka?" Lukkoseppä oli esitellyt itsensä, mutta edelleen sama "kuka siellä?" raakunta.

Asiakaspalvelijana lukkoseppä oli sitten heittäytynyt polvilleen ja ryhtynyt avoimen postiluukun kautta selvittämään tilannetta, vuoropuhelu oli kutakuinkin seuraavanlainen.

LS: "Juu niin kun tänne oli tilattu uusi takalukko ja minä tulin sitä asentamaan"
P: "Hyvä hyvä"
LS: "Niin että sopiiko tulla sisään?"
P: "Ei"
LS: "Muttakun minun on pakko jotta voin asentaa lukon"
P: "Joojoo"
LS: "Onko teillä rouva jokin hätänä?"
P: "Jooooo hyvä hyvä"
LS: "Tarvitseeko rouva apua"
P: "JOO!!!"
LS: "Soitanko hätänumeroon"
P: "Hyvä tyttö!"

Noh lukkoseppä päättikin soittaa vielä asunnon omistajalla ennen pelastuslaitosta. Onneksi. Kyllä oli naurussa pitelemistä kun kuuntelin tarinaa jälkikäteen. Oli lukkoseppääkin naurattanut, lopuksi  ;D

« Vastaus #32 : 23.03.10 - klo:04:27:38 »
uaahg, tikahtuu nauruun...  :D
On varmaan onni että täällä hallitaan ainoastaan flirtti-vihellys sekä patteri loppuu ääni palovaroittimesta..

« Vastaus #33 : 25.07.10 - klo:22:45:07 »
Opetin tänään kauluskaija Sulolle targetin seuraamista. Minulla on puinen keppi jossa keltainen puuhelmi, ja kun helmeä koskettaa, saa herkun. Olin tätä joskus aikaisemminkin kokeillut, ja Sulo muisti vielä hyvin. Pidin ensin targettia lähellä, siirsin sitä vain vähän muutaman kerran. Sulo otti kiinni joka kerran nätisti nokallaan ja sai herkun. Sitten kokeilin saada sitä siirtymään orrella kauemmas, vain sellaiset muutama askel, ja sekin meni hyvin. Sitten siirsin helmen pidemmälle siirtämällä puukeppiä viistoon, jotta se menisi orren päähän. Sulo vähän katseli keppiä ja sitten helmeä sen päässä, sitten taas keppiä. Sitten se tarttui nokalla keppiin ja veti sen niin lähelle, että ylettyi koskettamaan helmeä...
Kauluskaija Sulo ja sortin sakki

« Vastaus #34 : 25.07.10 - klo:23:29:58 »
Tässä hyvä esimerkki noiden koukkunokkein älykkyydestä...

Rapa (jauhoamatsoni) kun on tuollainen semikesy tapaus, niin Rapa tulee kädelle ja ottaa nameja sormista, mutta ei anna koskea itseään ollenkaan. Toinen olkkarin amatsoneista kun on käsinruokittu eikä ole ennen tänne tuloa ollut toisen amatsonin kanssa, niin se ei oikein tajua tuota lintujen välistä käytöstä ja antaa kyllä Rapan sukia niskaansa, mutta ei itse sui ollenkaan Rapaa, joten Rapan on tarvinnut keksiä omat konstit, miten saa tupet auki pästä ja miten hoitaa pään ja niskan alueen sulkansa.

Rapalla on tuollainen iso lelu, jossa on roikkuu köysiä, joissa on sellaisia 10cm x 5cm puupalikoita, jotka on jotain 2cm paksuja. Lelun vieressä on orsi ja kaikki puupalikat, jotka on linnun kohdalla, kun se on orrella, on jyrsitty niin, että toista päätä on syöty vähän ohuemmaksi ja toinen pää on jyrsitty ihan nuolen muotoiseksi ja kärki teräväksi. Joka aamu alkaa Rapalla niin, että se siirtyy uniorrelta tuon lelun vieressä olevalle orrelle ja jyystää puunpaloja vähän lisää ja sitten ottaa yhden niistä jalkaansa ja alkaa sillä terävällä päällä käymään läpi päänsä ja rapsuttelee itseään leuan alta, niskasta, poskista ja pään päältä ja tätä kestää sellainen puoli tuntia. Lopuksi sitten sukii muut sulat nokallaan, mihin ylettyy ja siitä sitten vasta syömään... Tuo uusi lelu on ollut ihan hitti Rapan apuvälineenä, kun ennen se aina metsästi tikkuja etc millä sai "suittua" päänsä tupet auki yms.

Tarviikin ottaa tuo videolle, kun siihen jää kyllä auttamatta kakkoseksi se video youtubessa, jossa tuplakeltapää käyttää sulkaa apuvälineenä ;)
CAG Ukko, MA Rapa, YNA Nooa, SM:t Clara & Lawrence

« Vastaus #35 : 25.07.10 - klo:23:57:07 »
Oliver-varkaan paras ystävä on aloitti pari päivää sitten avainten varastelun, nyt jo pariin kertaan ollaan ihmetelty minne ne auton avaimet häviää... Oliver on vielä tajunnut tarkastaa siipensä taakse, ettei kukaan näe kun hän ottaa avaimet, ja kun munkkiaratti mikään suuri lintu ei ole, on lentokorkeuden ylläpitäminen hyvin hankalaa ja laskeutuminen orrelle myös sillä avaimet ottaa kiinni siihen, sen takia tihutyö yleensä päättyykin tylsistyneiseen 'määkäisyyn' ja sanaan 'wwiduddaa' (keneltäköhän tuonkin oppinut  ::) )
Tino.

« Vastaus #36 : 05.08.10 - klo:21:03:11 »
Tauno matkii ylristä hälytusääntä TV`stä.

Voi ei! otan osaa :( ihan hirveätä se piipitys kun yrittää seurata lempisarjojansa...
Tino.

« Vastaus #37 : 10.02.12 - klo:22:42:26 »
sanitalla on on varmaan feedorista tähän hyviä kommenteja.

« Vastaus #39 : 13.02.12 - klo:20:08:07 »
Ei taidakaan olla ihan ensimmäinen kerta, kun juuri tähän aikaan käy jotain hassua, mutta kerrottakoot nyt tämäkin.. :P
Tuossa hetki sitten menin sammuttelemaan lintuhuoneen valot, ja niin kuin tosiaan joka ilta jotta linnut osaisivat varautua niiden valojen sammumiseen, tarkoitukseni oli kuuluttaa tavanomaisesti "Pooojaaat, nukkumaaaaan!". Enköhän päässyt ensimmäiseen sanaan asti, niin Pikku-Myy jo huudahtaa iloisesti "TÄÄLLÄ!"

Täytyy kyllä myöntää etten ole oikein vieläkään tottunut siihen, että joku oikeasti vastaa tuohon kuulutukseen, vaikka onhan se toisaalta ihan kiva välillä saada vastauskin. Joskin se nyt voi olla Pikku-Myyn tuntien vähän milloin mitäkin, eikä välttämättä edes aiheeseen millään lailla liittyvää. ;D
I'd fly above the trees, over the seas in all degrees.. To anywhere I please.

« Vastaus #40 : 18.09.12 - klo:18:00:30 »
En edes muista milloin olisin nauranut niin paljon kuin tänään: neitsikkani päätti sitten ratsaa pahaa-aavistamattomalla kaniparalla. : D Alkuun pyörivät rauhallisesti ympyrää kun kani ihmetteli että mikä ihme niskaan laskeutui, vauhti vain kiihtyi ja hyvin pysyi tipunen kyydissä kunnes lopulta päätti jättää kanin ratsukoulutuksen toiseen kertaan.  ;D Kun olisi vaan saanut videota!
Freak! - hevospoika ja sen karvaiset ja sulkainen kaverit.

« Vastaus #41 : 18.09.12 - klo:22:24:35 »
Meillä kanssa papu rapsuttaa ja sukii itteensä sulalla tai jollain oksan pätkillä silmät kiinni "harjaa tukkaansa" :D ja ainakun puhun jonkun kanssa niin papu osaa juuri oikeisiin kohtiin huutaa jotain hyviä juttuja :D tänään kirosin sähkömiestä ja papu oli täysin sitä mieltä et pitäs saunan taa viiä koko ukko :D
Harmaan askelin

« Vastaus #42 : 08.10.12 - klo:19:24:17 »
tänään Hiro alkoi pitkästä aikaa hokemaan Teralle taas "terve":ttä. Ilahtuneena minä sitten vastaan hänelle että "terve ^^" ja siihen Hiro myrtsinä "vittu..." ja hiljeni kokonaan, nyyh...
TeraNymphicus's Neitokakadut - Untuvia Kurkussa

« Vastaus #43 : 29.06.14 - klo:13:18:41 »
Olen tässä muutaman päivän hoidellut Monican Lenniä ja Dominoa ja eilen tuli kyllä sellainen lausahdus Lennin suusta, että repesin ihan kunnolla.
Lenni kutsuu mua edelleen Roosaksi...

Pojat olivat olleet jonkin aikaa ulkona ja oli aika mennä häkkiin.
Ovea sulkiessani kävimme tämän keskustelun:

Lenni: Roosa, tule vaan
Mä: en mä mahdu sinne häkkiin
L: nostaa oikean jalan ilmaan ja tokaisee: "Roosa, tuuppa kädelle"

« Vastaus #44 : 30.06.14 - klo:19:23:32 »
jaa-a, en ole aina ihan varma kumpi meistä kouluttaa kumpaa. Laimennettu sokeriton mehu on linnun suosikeissa, joten se kantaa itse kipponsa paikalle ja pudottaa sen viereeni. Mikäli en sitten huomioi tätä kohteliasta pyyntöä, se odottaa kunnes minä juon jotakin ja täysin tahallaan pudottaa oman kipponsa juomaani. Tyyliin siitäs, sait -anna linnulle mitä lintutahtoon.

Senegalit Helga ja Harald, sekä naamiokaajaiset Viivi, Wesley, Roope ja Kerttu.