joo meilläkin tällä hetkellä ainut asia mikä tuntuu laukaisevan huutokohtauksen on juuri imuri, kaikki muut äänet ottavat onneksi vastaan ihan hyvin, ja lähinnä vain kujertelevat mukana, ja edelliseen kotiin olen ollut paljon yhteydessä ja he asuivat myös kerrostalossa ilman mitään ongelmia, kun molemmat kultaposket ovat onneksi aika hiljaista sorttia... ovat kuulemma nyt parina olleet/ovat tosi hiljaisia.. aluksi kun Jade oli ainoana lintuna, niin silloin ääntä lähti paljon enemmän ja paljon suuremmalla volyymilla, ja muutenkin mitä olen lintujen kanssa pelannut, niin suuri osa parina pidettävistä linnuista ovat hiljaisempia kuin yksin pidetyt (omakohtaiset kokemukset ja lukenut myös asiasta) niin ja tosin niin, että pareja on ollut vain yksi, jolloin muut linnut eivät provosoi muita huutamaan... kyllä ainakin meidän taloudessa jako on se, mikä pitää metelin yllä... mä pidän edelleen sormia ristissä, ettei tuo pölypallo kauheasti provosoisi myös noita amatsoneita pitämään metakkaa, mutta tosin meillä amatsonit ovat lintu/työhuoneessa ja jako olohuoneessa....
mutta korjaa jos olen väärässä, oletko ottamassa itsellesi uutta lemmikkilintua omaan asuntoon, vai onko sulla jo valmiina ararauna ja kakadu itselläsi, sillä jos nuo kaksi lintua on sulla jo valmiina, niin älä nyt ihmeessä mene ottamaan vielä yhtä lintua lisää... on lähes tulkoon mahdoton asua noin 40 neliön kämpässä kolmen ison papukaijan kanssa, siitä ei kyllä seuraa muuta kuin harmaita hiuksia ja häätö ja hermoromahdus, etenkin jos linnut eivät tule toimeen keskenään, eikä ole välttämättä linnuillekaan hyväksi kun koko ajan stressaavat toisistaan...