papukaijat • suoranokat • kaijuli.fi

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Re: lintunne/lintujenne tekemä tuho.
« Vastaus #60 : 17.06.04 - klo:14:41:15 »
Missä viipyykään Kaijuleiden ikioma niksinurkka...  ::) Ei tarttis jokaikisen keksiä näitä pieniä juttuja itse siinä vaiheessa kun on puoli kämppää resuisena...

Joku aika sitten oli vinkkikeskustelu...

Löytyipäs:  Vinkkipalsta!

Edit. Korjattu linkki. -L
« Viimeksi muokattu: 16.01.12 - klo:12:03:12 kirjoittanut Lintunen »

« Vastaus #61 : 22.06.04 - klo:11:16:54 »
mun undut ei tee muuta tuhoa vielä (onneksi)
paitsi että kun ne tulee ulos niin se sotkee pöydän kakkaan ja siemenenmurusiin.

« Vastaus #62 : 01.07.04 - klo:08:36:33 »
Nyt tuli sitten pohjat... Ekku sulatti jääkaapin ja pakastimen! Eilen huomasin että jääkaapista oli lamppu "palanut". Nooh ei siinä mitään, hommataan joskus uus lamppu. Tänään aamulla aloin ihmettelemään kun pakastimen katosta oli pudonnut jääkökköjä... Jonka jälkeen hoksasin, että jääkaappikin oli itse asiassa melkoisen lämmin... Kummallista... Eilen ukosti, johtuisko siitä? Hmm... Tarkistetaas vielä sulakkeet... Ja sieltähän se "vika" löytyi. Ekku, joka yleensä kiskoo pois päältä vikavirtakytkimen, olikin napsauttanut alas viereisen jääkaappipakastimen sulakkeen. AAAARGH! >:( Vikavirtakytkin on vielä ok, koska sen huomaa melkoisen pian, kun ei vessaan tule valoa, mutta toi oli jo melko paha... ::)

« Vastaus #63 : 01.07.04 - klo:11:08:42 »
http://forum.papukaijat.net/index.php?topic=26729.0

Minä tuota vinkkipalstaa yritin perustaa, mutta eipä löytynyt innokkaita... eli sinne vaan sukkahousuniksejä hopi hopi!!!

Edit: Korjattu linkki. -L
« Viimeksi muokattu: 16.01.12 - klo:12:03:30 kirjoittanut Lintunen »
Käytä vain sulavia sanoja, sillä jo huomenna voit joutua syömään niitä!

« Vastaus #64 : 01.07.04 - klo:11:16:02 »
Minä tuota vinkkipalstaa yritin perustaa, mutta eipä löytynyt innokkaita... eli sinne vaan sukkahousuniksejä hopi hopi!!!

Kun se pitäisi saada omaksi "lokerokseen"... Vanhat viestiketjut kun vajoaa bittiavaruuteen eikä kukaan niitä enää lue. Ja sinne vois sit laittaa eri otsikoilla ideoita, olis helpompi haeskella.

Jake tai Mika> Olisko hyvä idea? Vaikka testien ja räpellysten viereen "Niksit"?

« Vastaus #65 : 01.07.04 - klo:11:57:48 »
on tulossa jo :D niksejä ruvetaan kokoomaan ihan kohta ja niitä saa lisääkin ehdotella ja niistä tehdään esim tuonne aloitussivulle oma "artikkeli"tapainen linkitys
« Viimeksi muokattu: 01.07.04 - klo:11:58:52 kirjoittanut Sabinefeh »
There is a very fine line between "hobby" and "mental illness."

Industry

« Vastaus #66 : 01.07.04 - klo:18:46:48 »
Tarkistetaas vielä sulakkeet... Ja sieltähän se "vika" löytyi. Ekku, joka yleensä kiskoo pois päältä vikavirtakytkimen, olikin napsauttanut alas viereisen jääkaappipakastimen sulakkeen. AAAARGH! >:( Vikavirtakytkin on vielä ok, koska sen huomaa melkoisen pian, kun ei vessaan tule valoa, mutta toi oli jo melko paha... ::)

Laitapa siihen keskuksen eteen ovi tai joku vastaava niin että Ekku ei pääse kosketteleen kojeita. Sulakkeet ja vikavirtasuojakytkin on tarkotettu suoja- ja erotuslaitteiksi, mutta ei käyttökytkimiksi eikä varsinkaan papukaijan leluiksi. Normaalisti ne saavat olla suht rauhassa ja kestävät, mutta jatkuvassa käytössä kuluvat hyvin äkkiä. Lisäksi vielä se, että vaikka niitä voi käsitellä oikein turvallisesti eikä niissä ole paljaita jännitteisiä osia, ne eivät ole "papukaijan kestäviä". Ekku voi helpostikin rikkoa koteloinnin nokallaan ja saada kuolettavan sähköiskun.

« Vastaus #67 : 02.07.04 - klo:08:31:53 »
Laitapa siihen keskuksen eteen ovi tai joku vastaava niin että Ekku ei pääse kosketteleen kojeita. Sulakkeet ja vikavirtasuojakytkin on tarkotettu suoja- ja erotuslaitteiksi, mutta ei käyttökytkimiksi eikä varsinkaan papukaijan leluiksi. Normaalisti ne saavat olla suht rauhassa ja kestävät, mutta jatkuvassa käytössä kuluvat hyvin äkkiä. Lisäksi vielä se, että vaikka niitä voi käsitellä oikein turvallisesti eikä niissä ole paljaita jännitteisiä osia, ne eivät ole "papukaijan kestäviä". Ekku voi helpostikin rikkoa koteloinnin nokallaan ja saada kuolettavan sähköiskun.

Tiedätkös mistä sais sellaisen tuohon sopivan luukun...? Sähköt on vedetty uudelleen 2 vuotta sitten, samalla vaihdettiin sulaketaulu. Nyt sulakkeet on siis sellaiset muoviset vivut, jotka alas napsauttamalla menee pois päältä.

Tähän asti en ole miettinyt kantta, koska Ekku ei yllä puremaan vipuja, juuri ja juuri yltää naksauttamaan alimmaisen rivin alas. Tätä on tapahtunut max kerran kuussa, joten en ole pitänyt sitä niin vaarallisena. Nyt täytyy harkita uudelleen... :-\

Industry

« Vastaus #68 : 04.07.04 - klo:12:48:36 »
Jos haluaa luukullisen keskuksen, niin se täytyy yleensä ostaa erikseen. Jos sähköt on vedetty uusiksi kaksi vuotta sitten, niin keskuksen vaihto luukulliseen ei todellakaan kannata, mieluummin tekee itse siihen päälle sellaisen "kaapin." Laita seinään keskuksen molemmille puolille pystyyn seiniksi sen verta leveät laudat että yltävät seinästä ulommas kuin yksikään keskuksen osa. Sen jälkeen laitat toiselle puolelle saranat ja niihin kiinni mielellään pleksilasilla varustettu ovi, jonka voi lukita vaikkapa pienellä säpillä tai vastaavalla. Ylä- ja alapuolelle ei tarvitse lautoja ollenkaan.

« Vastaus #69 : 04.07.04 - klo:19:52:52 »
Jos haluaa luukullisen keskuksen, niin se täytyy yleensä ostaa erikseen. Jos sähköt on vedetty uusiksi kaksi vuotta sitten, niin keskuksen vaihto luukulliseen ei todellakaan kannata, mieluummin tekee itse siihen päälle sellaisen "kaapin." Laita seinään keskuksen molemmille puolille pystyyn seiniksi sen verta leveät laudat että yltävät seinästä ulommas kuin yksikään keskuksen osa. Sen jälkeen laitat toiselle puolelle saranat ja niihin kiinni mielellään pleksilasilla varustettu ovi, jonka voi lukita vaikkapa pienellä säpillä tai vastaavalla. Ylä- ja alapuolelle ei tarvitse lautoja ollenkaan.
Olen kyllä vähän eri mieltä. Jos keskus on vaihdettu pari vuotta sitten, on se niin uusi että siihen saa tilattua oven erikseen (koko keskusta ei siis suinkaan tarvitse vaihtaa  ;)). Katsoppa keskuksen yläkulmasta olevasta tyyppikilvestä keskuksen tyyppi ja soittele paikallisiin sähköfirmoihin josko olisivat valmiita myymään sellaisen kohtuu hintaan. Tehdasvalmisteisessa ovessa on työkalulla avattava lukko jonka avaamiseen ei varmasti Ekunkaan taidot riitä. Ovi on myös helppo itse asentaa, muutamaa ruuvia vaan hieman löysätään...
Kerran luulin olevani väärässä,mutta erehdyin.

Industry

« Vastaus #70 : 05.07.04 - klo:00:41:49 »
Olen kyllä vähän eri mieltä. Jos keskus on vaihdettu pari vuotta sitten, on se niin uusi että siihen saa tilattua oven erikseen (koko keskusta ei siis suinkaan tarvitse vaihtaa  ;)). Katsoppa keskuksen yläkulmasta olevasta tyyppikilvestä keskuksen tyyppi ja soittele paikallisiin sähköfirmoihin josko olisivat valmiita myymään sellaisen kohtuu hintaan. Tehdasvalmisteisessa ovessa on työkalulla avattava lukko jonka avaamiseen ei varmasti Ekunkaan taidot riitä. Ovi on myös helppo itse asentaa, muutamaa ruuvia vaan hieman löysätään...

Tuota en tiennytkään että joihinkin malleihin saa asennettua luukut jälkeen päin. Niissä malleissa mitä itse olen tässä viimeisen kahden vuoden aikana käsitellyt ei ole ollut mahdollisuutta moiseen. Eli siis kannattaa munkin ottaa selvää asioista. Luukullisissa yleensä ihan ilman erikoistyökalua avattavat ovet,  jollain pienellä pyöräytyskahvalla, tai vastaavalla. Kolmioavaimilla olevat luukut taas ovat niissä paikoissa mihin kuluttajan ei pidä päästä koskemaan.

« Vastaus #71 : 07.07.04 - klo:20:07:02 »
Täälläkin hiukan( ;) ) on tuhoja tehty, tapetit taitaa olla lemppareita  ;D Lisäksi muovikukka on saanut Nellin ja Urpon parturin erikoiskampauksen  ;D
Yhdistä kuulokkeista Nelli napsaisi johdon poikki, reijitti sanakirjan, teki kalenteriin kauniit karmit... tätä voisi jatkaa loputtomin ;D

Eikö noilla linnuilla ole mikään muu kuin hajottaminen mielessä? ::)
« Viimeksi muokattu: 08.07.04 - klo:10:39:14 kirjoittanut neitoparakiitti »
Taloudessa töyhtöpäät Nelli ja Alpo!

Industry

« Vastaus #72 : 07.07.04 - klo:23:03:38 »
Täälläkin hiukan( ;) ) on tuhoja tehty, tapetit taitaa olla lemppareita  ;D Lisäksi muivikukka on saanut Nellin ja Urpon parturin erikoiskampauksen  ;D
Yhdistä kuulokkeista Nelli napsaisi johdon poikki, reijitti sanakirjan, teki kalenteriin kauniit karmit... tätä voisi jatkaa loputtomin ;D

Eikö noilla linnuilla ole mikään muu kuin hajottaminen mielessä? ::)

Neitsikatko pystyy tollaseen? Mun Koko on tosi kiltti eikä hajota mitään. Eipä sitä kyllä hirveesti lelutkaan kiinnosta, purupahvi on lemppari, orsipaperit järsitään sen jälkeen. Koko tykkää enemmän seurustella ihmisten kans kuin tuhota mitään.

« Vastaus #73 : 08.07.04 - klo:08:47:44 »
Heh ;D Onneksi hanski ei ole vielä huomannu ,mitä kaikkea tapeteille voi tehä. ;) Huomasin just et se on päässy yhenb hyllyn päältä syömään julistetta.. Siinä on nyt sellanen kiva "kolo".. Se siitä sitten.  ::)
Hanski, Elmo, Reiska, Paavo ja Uuno <3

« Vastaus #74 : 08.07.04 - klo:10:38:11 »
Lainaus
Neitsikatko pystyy tollaseen? Mun Koko on tosi kiltti eikä hajota mitään. Eipä sitä kyllä hirveesti lelutkaan kiinnosta, purupahvi on lemppari, orsipaperit järsitään sen jälkeen. Koko tykkää enemmän seurustella ihmisten kans kuin tuhota mitään.

Kyllä ainakin meidän riiviöt pystyy. Nellillä on sellanen repimisinto, että ei siitä mikään revittävä selviä ;)
Urpo on enemmän keskittynyt lelujen häkinpohjalle tiputtamiseen.

Edit. Korjattu lainaus. -L
« Viimeksi muokattu: 16.01.12 - klo:12:03:50 kirjoittanut Lintunen »
Taloudessa töyhtöpäät Nelli ja Alpo!