papukaijat • suoranokat • kaijuli.fi

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Re: Ulkoilukausi avattu
« Vastaus #15 : 25.04.06 - klo:09:00:06 »
millo se olis oikee ja tarpeeks hyvä aika viedä pihalle...mä en ole tollasista valjaista kuullukkaan, kertoisko joku vähän? ???

meillä ei uskalla lintuja pihalle ilman tollasia viedä ku ne karkaa pian, kyllä jos mulla on kaks kiloo hirssiä ja jotain muita herkkuja ni tulis ehkä takas mut en kyl uskalla riskeerata... :-\

« Vastaus #16 : 25.04.06 - klo:09:09:30 »
Ei lintuja kannata ilman häkkiä tai valjaita ulos viedäkään. Siinä on karkaamiselle liian iso riski.
Valjaita käytettäessä linnun tulee olla käsikesy. Lintu totutetaan ensin valjaisiin sisällä ja vasta sitten mennään ulos.
Ei-kesyt linnut voi viedä ulos häkissä. Yleensä linnut tykkää käydä välillä ulkona ja kuunnella ulkolintujen ääniä.
Nettisivuni Undulaattori

« Vastaus #17 : 25.04.06 - klo:09:48:18 »
Ei lintuja kannata ilman häkkiä tai valjaita ulos viedäkään. Siinä on karkaamiselle liian iso riski.
Valjaita käytettäessä linnun tulee olla käsikesy. Lintu totutetaan ensin valjaisiin sisällä ja vasta sitten mennään ulos.
Ei-kesyt linnut voi viedä ulos häkissä. Yleensä linnut tykkää käydä välillä ulkona ja kuunnella ulkolintujen ääniä.

miten olette saanut lintunne käsi kesyiksi? ???
olen yrittänyt kosketella niitä joskus hyvällä joskus huonolla menestyksellä. ne tulevat kyllä jalan päälle syömään ja jos alan silittää niitä ni heti pyrähtää lentoon, ne seikkailee sohvalla vaikka istumme siinä ja lapsista (vaikka ovat tulleet liikkeestä) eivät välitä mitään,  :-\ tulevat kyllä lähelle mutta eivät istu kädelle... jos otan harsolla kiinni ja silitän töyhtöä ni varomattomuus vie sormet ::)
tyhmiä nää mun kyssät mut ei mulle näistä oo kerrottu eläinkaupassa, möi linnun ja sano et ne on helppoja hoitaa,

« Vastaus #18 : 25.04.06 - klo:10:05:21 »
Kesytys on pitkä ja iso urakka joissain tapauksissa, joissain se käy helpommin. Tältä foorumilta löytyy hyviä aiheita kesytyksestä. Käytä haussa sanaa Kesytys. :)
10 neitoa, OWA, IRN, luumupää, undu, ja 2 agaa langalla.. (Lanka katkeaa..) :D

« Vastaus #19 : 25.04.06 - klo:10:11:40 »
Niin, ja sitten on tietysti olemassa myös nämä käsiruokitut yksilöt, jotka ovatkin sitten ihan umpikesyjä pienestä asti. Meidän Oiva kuuluu siihen kastiin :).

« Vastaus #20 : 25.04.06 - klo:10:13:55 »
Niin, ja sitten on tietysti olemassa myös nämä käsiruokitut yksilöt, jotka ovatkin sitten ihan umpikesyjä pienestä asti. Meidän Oiva kuuluu siihen kastiin :).

Meilläkin on tällä hetkellä Titiuu käsinruokittu, jota on käytretty pihalla valjaissa. Sitten kun on lämpimämpää, otan tuon meidän hieman aremman pojan Leevin mukaan ;)
10 neitoa, OWA, IRN, luumupää, undu, ja 2 agaa langalla.. (Lanka katkeaa..) :D

« Vastaus #21 : 01.05.06 - klo:23:58:01 »
Tänään paistateltiin vappupäivää ihanassa säässä. Pojat siis ekaa kertaa ulkona häkkeineen päivineen. Hyvin kelpasi sonikka 8).

« Vastaus #22 : 11.06.06 - klo:13:50:47 »
Minä mietin tälläistä kun parveke/vapaana olo. Eli nyt kun tulee lämpimät ilmat niin mikä on "tärkeämpää" josko lintu pääsee häkkeineen parvekkeelle vai olla vapaana huoneistossa?

Tietenkin sitä voi kumpaakin tehdä mutta mitä enemmän, en viitsisi tuota häkkiä ihan tunnein  ;D välein siirtää kun niin pirun painava ja hankala on saada se parvekkeelle? En myöskään ole ajatellut että ympäri vuorokauden siellä olisi mutta kun sitten loman jälkeen palaan töihin niin ei ehkä vuorokauden tunnit riitä kaikkeen.

« Vastaus #23 : 11.06.06 - klo:15:28:22 »
P & P poistui pihalle...  ;D
laitoin herkuksi sinne uutta pajun versoa kuorimattomana ja ai että on mannaa  ;D
laitoin puolet häkistä peittoon ja puolet jätin aurinkoon... meinasin tänään et vien ne suihkuun, mut nyt on sit mulla tenkka poo et uskallanko päästää ne vapaana vai en sinne... kumman käy hassusti mun tai linnun... hmmm ??? no joo asiaan:
harakka (vakio asukki takapihalla) sai lähdöt ku laitoin koiran vahtimaan häkkiä, mietinki tässä et voiko noita lintuja koittaa valjaisiin vaikkei ne oo täysin käsikesyi? vaikka sisällä koittais hirssin kera... yritän saada upeista (omasta mielestäni) häkeistä kuvia ja linnuista tonne galleriaan kuhan rikastun ::) et saan sen kameran
(laitoin mä tonne jonnekki kesytys vinkkeihin kuvan meidän parista ku uskalsivat tulla jalalle... no joo
Lainaus

kyllä mä taidan tosiaan uskoa et värjään nää hiukset ku ei taas voinu lukee kaikkia ennen ku utelin... hoho hoijaa  ::) sama pää kesät talvet  :-[
« Viimeksi muokattu: 11.06.06 - klo:15:33:19 kirjoittanut pauli ja peppi »

« Vastaus #24 : 12.06.06 - klo:01:05:32 »
Yleensä linnut tykkää käydä välillä ulkona ja kuunnella ulkolintujen ääniä.

Auringonotto on myös kova sana! Hurjaa touhua; pikkuiset retkottavat pää kenossa ja siivet levällään orsilla, aga ei ole vielä innostunut. Aurinkovarjo ja kylpyamme ovat linnuillakin kesän vakiovarusteet  8)

Ulos ei tietenkään voi mennä ilman häkkiä tai valjaita, järjenkäyttö on joissakin tilanteissa jopa suositeltavaa.
« Viimeksi muokattu: 12.06.06 - klo:01:07:26 kirjoittanut Tane. »
Tane on tullut.
Asuu lomakylässä Kiiminkijoen rannalla.
Tuli taksilla Pudasjärveltä

« Vastaus #25 : 12.06.06 - klo:17:08:38 »
Nipsu nautti auringosta miedän kotipihallamme valvotuna. ;D
« Viimeksi muokattu: 12.06.06 - klo:17:23:30 kirjoittanut marimagi »

« Vastaus #26 : 27.06.06 - klo:21:51:55 »
Taas kuvasaastetta meiltä päin :)

Nurtsilla on lystiä...

Vas. Veikko, Oiva kuivattelemassa auringossa suihkun jälkeen...

Oiva topakkana...

« Vastaus #27 : 28.06.06 - klo:14:45:35 »
Tässäpä meidän valkosen ulkoiluhetkiä. ;D

Pepsu temmeltää ruoholla.

Karvanaama voikukan kimpussa.

L´Oréal, koska olet sen arvoinen.

« Vastaus #28 : 12.07.06 - klo:19:11:06 »
Kun lintuni eivät ole kesyjä, joutuisin ottamaan aina väkisin kiinni sisään-ulos siirtelyä varten. Mietinkin onko sen arvoista linnuille, et pääsisivät ulkoilemaan päiväksi..? Itsestäni tuntuu tällä hetkellä että on. Karkaamisriski tuossa siirtelyssä ahdistaa hiukan, mut kai se menee kun on varovainen. (Ulos siis kokoisin tuon käyttämättä olevan puoliskon isosta häkistä 85x85x170). Yöksi en voi lintuja ulos jättää, kun pihassa liikkuu naapurin kissoja.
6 undulaattia: Siiri, Miro, Pertti, Reino, Kalle ja Kamu, sekä huppuaratti Peku

« Vastaus #29 : 17.07.06 - klo:18:40:26 »
Päädyin sitten kuitenkin pienempään ulkoiluhäkkiin, jonka saa kannettua sisältä ulos. Kaipa nuo pitivät maiseman vaihdoksesta. Päivä oli kuuma ja tuuli vähän. Suojasin häkkiä pyyhkeellä ja suihkuttelin lintuja pariin otteeseen.
6 undulaattia: Siiri, Miro, Pertti, Reino, Kalle ja Kamu, sekä huppuaratti Peku