Itse huomasin tämän efektin viimeeksi eilen, toissapäivänä ostin vihanneskuivurin jonka annoin hurista häkin lähettyvillä yön yli, hurina ei sinäällän ole häiritsevä mutta loppujenlopuksi "uusi, outo asia" joten tämä täysin oma mokani.. anyway, tämä kostautui sillä, että Viivi (jolla huutaminen aiemminkin pienoinen ongelma) huusi seuraavana päivänä iltaan asti, ei toki yhtenäisesti - olin minä, tai Tamu lähettyvillä ja näköpiirissä tai ei. Eilen illalla sitten laitoin kakarat nukkumaan, ilman hurisijaa ja tänään neiti onkuin enkeli. Kannattaa ottaa huomioon tosiaan tuo pimeys, itse olen peittänyt häkin sivun sieltä mistä valo kajastaa, kesäyöt kun ovat nyt valoisia pidempään!
Kannattaa kokeilla myös rauhoittavaa musiikkia, Viivi ainakin reagoi positiivisesti rauhottaviin ääniin (ns. relax musiikki).
Onko teillä joku ääni tai outo pelottava (uusi) asia kämpässä joka saisi naaraan huutamaan? Meillä Viivi vihaa/innostuu ylikaiken "harjaus/hankaus" äänistä sekä tietynlaisista vihellyksistä, reaktio on siihen huutaminen.
Sabine