papukaijat • suoranokat • kaijuli.fi

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Kauhun hetkiä Forssassa
« : 18.04.07 - klo:22:21:08 »
Nooh. Minullahan siis on lemmikkinäni kolme neitokakadua ja yksi punaotsa-amatsoni. Matso on tämä punaotsa ja neitokakadut tunnetaan nimillä: Tsunami, Riepu ja Wonder.

Tapahtui eräänä päivänä sitten seuraavaa kämpässäni. Peitin Matson häkin, jottei neitokakadujen varpaat menisin kaltereiden väleihin ja Matso täten purisi varpaita irti [hyökkäilee häkkiä vasten, jos jotakin laitetaan/tulee/liikkuu häkin päällä]. Siinä sitten neitsikat lentelivät ja päätin sitten lähteä kaverilla käymään. Kengät jalkaan, koira hihnaan ja eiku ulos. Olin poissa n. 1,5 tuntia.. Tulin kotiin ja minua odotti yllättävä näky.. Wonder ja Tsunami istuiva playringissä. Ilmeeni oli aikas lähellä: O_o Mit ihmettä... No sit totesin, et voihan hitsi -> olin unohtanu laittaa neitsikat häkkiin. Ja ei kun Riepua etsimään.. Menin lintuhuoneeseen ja ei tirppaa näkyny missään. Laitoin Wonderin ja Tsumpin häkkiinsä ja vetäisin Matson häkin päältä peiton pois..

:o :o :o :o :o :o

Matso istui orrella häkissään... Mutta eipä istunut yksin. Riepu istui sen vieressä tyytyväisen näköisenä..  :o :o :o :o
Voi luoja että paniikki iski..! Kaksi lintua, jotka eivät voi olla vapaana lentämässä samaan aikaan mitenkään, koska jahtaavat toisiaan ja yrittävät tappaa toisensa ja sitten käy näin. Kuin vanhat kaverit siinä istua näköttivät ja katsoivat mua ihmetellen varmaan mun ilmettä. Ei ku Matso käteen -> Riepu omaan häkkiin ja sitten tutkimaan, et miten Riepu pääsi edes Matson häkkiin. Syy löytyi helposti. Ferplastin häkkimalli, joka on Matsolla, omaa muutaman kohdan, josta puuttuu [ilmeisesti alkuperäisiä ruokakuppeja varten] kalterit. Juuri sen verran, että jos neitsikka oikein yrittää niin se mahtuu siitä sisään..

Että tälläistä käyttäytymistä. Ihmettelen vain, että miten Matso ei päästä Riepua häkkinsä päälle jos ovat samaan aikaan lentelemässä, mutta antaa Riepun tulla häkkiinsä, jonka luulisi olevan vielä tärkeämpää ydinreviiriä sille..?
Vastailkaa ihmiset, maailma on kumma paikka..  ;D
~YoOdi~
Mari Penttilä

Re: Kauhun hetkiä Forssassa
« Vastaus #1 : 18.04.07 - klo:22:33:08 »
No huh huh.. enpä kyl osaa syitä arvailla mut kiva että kävi näin kuitenkin.. ois varmaan olla kameran paikka ikuistaan pariskunta :D

Meillä lokkipeipot menevät monesti isompien häkkiin (esim Kermitin) mutta ilmeisesti niden pieni koko *suojaa* niitä- isommat ei piittää niistä-eivät ole uhka

Kiviäkin kiinnostaa!

« Vastaus #2 : 19.04.07 - klo:21:18:51 »
Ennen vanhaan, kun meillä oli tehdastekoiset "pikkuhäkit" käytössä, pienemmät kävivät myös isompia härnäämässä häkin päällä. Tästä eivät isommat tykänneet, vaan yrittivät myös saada napattua jaloista. Vapaana ollessa ei mitään riitaa ole ilmaantunut silloin, eikä nyt, kun on isot häkit, joiden katoille ei pääse. Olen miettinyt voisiko lintu olettaa, että olisi jotain oikeaa  :D makupalaa tarjolla, kun pinnojen välissä liikkuu ja hermostuu, kun huomaakin, että aina karkaa...

« Vastaus #3 : 19.04.07 - klo:21:49:48 »
Jaa a, en tiedä sitten. Riepu on muutenkin niin omituinen persoona, että oksat pois. Ei se välitä kuin ihmisistä ja linnuista ainoa kiehtova on Matso. Aina kun oon toisessa huoneessa ja käyn kurkkaa mitä Riepu tekee lintuhuoneessa ni se on Matson häkin edessä ja lirkuttelee Matsolle, jonka silmät zoomaa, minkä kerkeää.  ;D
~YoOdi~
Mari Penttilä

« Vastaus #4 : 19.04.07 - klo:22:14:55 »
Onneksi selvisit säikähdyksellä :)

Täällä on kerennyt karkureissujen takia muutama lintu saada "siipeensä". Näkyvin hedun jälkeen taitaa olla vanhimman neidon varpaan pään puuttuminen. Ja Poicephalus tietty asialla..

Tänään meillä nähtiin episodi "vapautetaan-muut-linnut", kun Nooa ehti onnistua avaamaan Paplon häkin kiipeillessään perääni. Kyykin aralan lattialla siivoilemassa kun kuulin tutun kuuloista siipien havinaa..ajattelin, että Paplo vain häkissään siipiään levitteli, mutta katsoessa ylös, se pirulainen istui yhdessä Nooan kanssa häkkinsä katolla. Siinä sitten sai viettää mukavan tuntisen yrittäen saada lintua häkkiin(pelästyi sen verta, että ei tullut olalle, jonka avulla normaalisti saan sen häkkiin) ::)

sanne
höyhenmäistä elämää...