papukaijat • suoranokat • kaijuli.fi

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Re: Kultaposki Dada ja hieman käyttäytymisestä..
« Vastaus #30 : 09.03.07 - klo:11:38:24 »
Se, miten erilailla lintuyksilöt reagoivat periaatteessa samanlaisiin tilanteeseen edellyttää täysin erilaista toimimista myös arjessa näiden kyseisten lintujen kanssa, kuten juuri Dadan ja Ekun kanssa on tullut käytännössäkin moneen kertaan nähtyä.

Niinpä, siksi oikeastaan on usein vaikea antaa mitään suoraa neuvoa kun joku kysyy mitä tehdä tietyssä tilanteessa linnun kanssa. Yleispäteviä neuvoja voi aina antaa, mutta mieluiten sitä näkisi itse tilanteen ja kuulisi myös linnun taustat, jotta voisi jotain tarkempaa sanoa asiasta :)

Nyt muuten on pakko siirtää tämä aihe kuvineen tuonne käyttäytymispuolelle, kuten ansu sanoikin, herkullinen tilaisuus keskustella mielenkiintoisesta aiheesta ;D ;)

sanne
höyhenmäistä elämää...

« Vastaus #31 : 09.03.07 - klo:12:31:21 »
Tuosta hajusta vielä pakko sanoa! Amatsonit haisevat hyvälle, tosin en hirveän pitkäaikasesti ole päässyt imppaamaan.. Ja Messukeskuksen eläinmessuilla huomasin, että fretti haisee amatsonille!  ;D Ainakin minun harjaantumattomaan nenääni. :P

« Vastaus #32 : 09.03.07 - klo:12:56:44 »
Aiheen vierestä mennään mutta pakko sanoo oma mielipide että amatsonit HAISEE! Yök... Koskaan en ole sen kummemmin amatsonien fani ollut, mutta lisänä vielä juuri nooasta lähtevä makea ja pistävä haju saa voimaan pahoin. Muista amatsoneista ei ole ihan samanvahvuisia lemupölläyksiä lähtenyt.

Tämä on ollut mielipiteeni amatsonien "ihanasta" hajusta jo muutaman vuoden KUNNES :D otin avot ;) Pilkkani osui omaan jalkaan ja jalkakin meinasi siinä katketa. Avot nimittäin haisevat NIIIIIIN makealle ja niin vahvalle että melkeen lemu pistää aivastamaan. Eli ne jotka tykkää makeasta parfyymistä niin avo koiras ainakin lemppaa tosi vahvalle :) Mutta vaan silloin kun ovat innoissaan ja rakastuneita tai erittäin tyytyväisiä elämäänsä.

Sinikellat tuoksuu ihanalle ;) (ja aivan järkyttävälle kun pelkäävät tai hermostuvat)
Käytä vain sulavia sanoja, sillä jo huomenna voit joutua syömään niitä!

« Vastaus #33 : 09.03.07 - klo:13:23:55 »
lisänä vielä juuri nooasta lähtevä makea ja pistävä haju saa voimaan pahoin. Muista amatsoneista ei ole ihan samanvahvuisia lemupölläyksiä lähtenyt.

Sääli siis minua ;D Minä voin myös pahoin nooan tuoksuista ja silloin kun on migreeni, niin linnun ei parane tulla lähellekkään(kaikki hajut tuntuvat 10 kertaa voimakkaammilta)

sanne
höyhenmäistä elämää...

« Vastaus #34 : 09.03.07 - klo:18:04:33 »
tästä jutusta tulikin taas mieleen, että kun mulla on sellainen piirretty juttusarja, jossa on noita lintujen eri ilmeitä ja muita juttuja selityksineen, mikä mitäkin tarkoittaa (julkaistu muistaakseni joskus bird talkissa) niin jo aikaisemmin ajattelin, että noista olisi hyvä saada kuvakooste tänne foorumille tai galleriaan, se toimisi hyvänä esimerkkinä sellaisille lintuharrastajille, ketkä aina eivät tiedä, mitä milloinenkin ele tai ilme tarkoittaa...

vapaaehtoisia kyseiseen projektiin?  ;D

tinttu
The early bird may get the worm, but the second mouse gets the cheese.

« Vastaus #35 : 09.03.07 - klo:18:15:52 »
tästä jutusta tulikin taas mieleen, että kun mulla on sellainen piirretty juttusarja, jossa on noita lintujen eri ilmeitä ja muita juttuja selityksineen, mikä mitäkin tarkoittaa (julkaistu muistaakseni joskus bird talkissa) niin jo aikaisemmin ajattelin, että noista olisi hyvä saada kuvakooste tänne foorumille tai galleriaan, se toimisi hyvänä esimerkkinä sellaisille lintuharrastajille, ketkä aina eivät tiedä, mitä milloinenkin ele tai ilme tarkoittaa...

Varmaan muuten hyvä homma, mutta entä kyseisen jutun copyrightit? Suoraa kuvien pistäminen ei varmaan onnistu, mutta jos ottaa kuvat omasta tirpasta vastaavissa ilmeissä pitäisi olla laillista.
Oma tirppa vielä hakusessa.

« Vastaus #36 : 09.03.07 - klo:18:23:17 »
ilmaisin itseni epätarkasti  8)

siis nimenomaan omista linnuista otetut vastaavat kuvat

tinttu
The early bird may get the worm, but the second mouse gets the cheese.

« Vastaus #37 : 05.05.07 - klo:10:29:21 »
Tämä kuva oli kyllä ihan täys kymppi... vaikka kamera tosiaan oli mikä oli, mutta se minkä livenä näki oli aivan eksoottisen hellyyttävä kokemus vaikkakin välillä vähän mua jännittikin....

kuva on vielä otettu niin että molemmat istuuvat toisella kädelläni ja kamera solmussa toisessa kädessä... olisi jännä tietää mikä tässä on "juju" näillä kahdella...