papukaijat • suoranokat • kaijuli.fi

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Re: Hyasinttiara
« Vastaus #15 : 15.08.06 - klo:18:21:24 »
Liittyy Korkeasaaren hyasinttiaroihin, että yksi niistä ihanista pelleistä osaa puhua, piti huudella hänen kanssa kilpaa 'Mitä mitä mitä'..  ;D Ihastuinpa siis näihinkin..

« Vastaus #16 : 15.08.06 - klo:18:54:25 »
Ei kannata levitellä hirveästi näitä missäpäin harvinaisia ja todella arvokkaita lintuja asustaa. Ainakaan ilman omistajan lupaa!

Onhan Suomessa yksi hyasinttiara myynnissäkin ollut jo monta vuotta. Helmikuussa tipu olisi rokottanut rahapussia vain 11000 € ;)

« Vastaus #17 : 15.08.06 - klo:19:02:30 »
Onhan Suomessa yksi hyasinttiara myynnissäkin ollut jo monta vuotta. Helmikuussa tipu olisi rokottanut rahapussia vain 11000 € ;)

Paino sanalla vain ;) :D Vieläkö se on myynnissä?

Olisi se kyllä mahtava nähdä hyasinttiara jonkun kodissa, mutta kuten Annika (howlie) sanoi, ei parane mennä levittelemään tarkempia asuinpaikkoja.
10 neitoa, OWA, IRN, luumupää, undu, ja 2 agaa langalla.. (Lanka katkeaa..) :D

« Vastaus #18 : 15.08.06 - klo:20:01:25 »
Saksassa käydessäni yhdessä yksityiskodissa oli aroille rakennettu oma tilat.. vallan söötti kaveri :)
There is a very fine line between "hobby" and "mental illness."

« Vastaus #19 : 15.08.06 - klo:20:03:18 »
Että on nätti :-* Siinä on sitä jotain semmoista, mitä ei näissä muissa aroissa ole.. Hmm? *kielisolmu*

« Vastaus #20 : 15.08.06 - klo:20:26:41 »
Ei kannata levitellä hirveästi näitä missäpäin harvinaisia ja todella arvokkaita lintuja asustaa. Ainakaan ilman omistajan lupaa!

tulee tunne, että minua epäillään pimeästä hankkeesta ;) >:( Ei, vaan itseä kiinnostaa, että miksen ole kuullut tuollaisesta linnusta täällä, ja että mahdanko tietää ko. eläimen omistajan.
 Mutta on todella kaunis lintu, se täytyy myöntää. Niinhän ne kaikki kyllä on...
-Sanna-

« Vastaus #21 : 15.08.06 - klo:20:44:26 »
tulee tunne, että minua epäillään pimeästä hankkeesta

No ei nyt sentään. ;) Käy täällä foorumeilla muitakin, joita saattaisi ehkä kiinnostaa raha... Jos tuossa komeilee puhelinnumero, oikea koko nimi tai muuta (ja nyt tuo kaupunkikin kävi siis ilmi), niin mistäs sen tietää kuka sen linnun käy nyysimässä. Harvinaista varmasti, muttei todellakaan mahdotonta.

Eikä kukaan voi tietä paljonko hyasinttiaroja on oikeasti. On linnunomistajia jotka ei liiku forumeilla ja lintuja voi tuoda ulkomailta. Ja tällaisten arvokkaiden lintujen omistajat (joilla mahd. enemmänkin kalliita nokkavaisia) haluavat varmasti pysyä tuntemattomina.

fixi

« Vastaus #22 : 15.08.06 - klo:20:45:19 »
Toteampa vähän ohi topicin että ei todellakaan kannata kauheasti mainostaa niitä osoitteita,kun kuitenkin ns. julkisella foorumilla ollaan!Onhan näitä vähän erikoisempia/paremmin puhuvia lintuja kadonnu jopa suoraan eläinkaupasta....sulkemisajan JÄLKEEN!   ???

« Vastaus #23 : 15.08.06 - klo:21:04:23 »
On minun tiedossa yksi papupata joka on pöllitty ihan kaupan aukioloaikanakin... Tai näin ainakin omistaja väitti juuri nyysimisen jälkeen kun olin sen kanssa joskus juttusilla. Tämäkin ryöväys oli suunniteltu ilmeisen hyvin ja lintu luultavimmin huumattu jollain.

Toivottavasti pääsen reissullani paapomaan tuollaista isoa sinistä enemmänkin. Näillä näkymin niitäkin on luvassa. Eniten kuitenkin panamanaroja ja puna-aroja. Minun ukkoni tuossa yksi kaunis päivä ilmoitti että hän haluaa hyasinttiaran. Noooh... rahaahan se vaatii ja... ;) Ei vaines. Minun ajatteluuni ei oikein uppoaisi tuollaisen luontokappaleen kahlitseminen omien seinien sisään ilman suurempaa tarkoitusta. Toistaiseksi siis mielummin lentäkööt vapaana ja niitä sieltä seurattakoot. Ihania luonteeltaan niiden pitäisi olla ja aroista lempeimpiä.
Käytä vain sulavia sanoja, sillä jo huomenna voit joutua syömään niitä!

« Vastaus #24 : 16.08.06 - klo:14:49:47 »
Mistäköhän ihmiset yleensä (no yleensä ja yleensä) hankkivat hyasinttiaransa? Itse ole tyystin ihastunut näihin sulotuksiin ja kun rakkaan lemmikin osto (HUOM! Minulla sitten aikanaan!) ei ole rahasta kiinni, onhan kaijasta seuraa hyvällä säkällä loppuiäksi...  :) Birdtalkissa oli ainakin muutama hyasinttiarojen kasvattaja lueteltuna, haetaanko nämä suomessa asustavat hyasinttiarat sitten lätäkön takaa vai kuinka?

Kaija tuossa taisi mainita että antaa lentää vapaina, mutta samassa Birdtalkissa oli juuri maininta, että hyasinttiara on niin harvinainen että jokaiselle yksilölle tulisi antaa mahdollisuus pesiäntään. Tulisi varmaan minulle omistajana omantunnontuskia kun lintu ei saisi pesiä.. Tai sitten selviäisin tuskitta, kuka tietää.. Mutta onneksi näitä (muita) isoja aroja on suomessa kasvatteilla joten semmoinenkin on varmasti yhtä hurmaava lintu, kunhan oppii tuntemaan.  :)

« Vastaus #25 : 16.08.06 - klo:15:15:20 »
Kaija tuossa taisi mainita että antaa lentää vapaina, mutta samassa Birdtalkissa oli juuri maininta, että hyasinttiara on niin harvinainen että jokaiselle yksilölle tulisi antaa mahdollisuus pesiäntään.

Samaa lienee hän tarkoittanutkin ;) Itse olen täysin samaa mieltä, harvinaisia lintuja ei pitäisi ottaa koskaan pelkäksi lemmikiksi, vaan ainoastaan sitten tuohon kasvatustarkoitukseen(eikä sitäkään vain rahan takia) lajin säilymisen kannalta. Niitä papukaijalajeja kuitenkin löytyy niin paljon, että luulisi valinnanvaraa olevan :)

sanne
höyhenmäistä elämää...

« Vastaus #26 : 16.08.06 - klo:19:06:28 »
En todellakaan syytä ketään siitä, että epäilee. Varmasti täälläkin käy ns. "pimeitä" henkilöitä lukemassa. Oikeastaan minua itseäni voi syyttää ajattelemattomuudesta. Eihän oikeastaan ole edes mitään järkeä kysyä tuollaista...
-Sanna-

« Vastaus #27 : 16.08.06 - klo:22:03:20 »
Cerabia: vahinkoja sattuu ja ajattelemattomuutta on usein tälläkin foorumilla :) Tuskin nyt isompaa vahinkoa ehti sattua!

« Vastaus #28 : 16.08.06 - klo:22:20:57 »
KIITOS  xxx , mulle tuli tosi paha olo tästä kaikesta,yöuni jäi vähäiseksi ja siitä syytän vain itseäni...mutta nytt pelkään että olen leimattu :(

Pois tuollainen huoli mielestä..ei juttua tarvitse suurennella. Toki asianomaiset olivat oikeassa tiedon levittelemisestä, mutta tuskin tässä nyt mitään vahinkoa on tapahtunut, ei ne varkaat sinne pelkän paikan nimi kädessä ole oikosenaan rynnistämässä ;) Ei tehdä kärpäsestä härkästä, riittää kun yksi ihminen nätisti huomauttaa asiasta eikä kymmenen ole heti oksalla huutamassa.

Palaillaan alkuperäiseen aiheeseen sitten, ystävät hyvät 8)

sanne
höyhenmäistä elämää...

« Vastaus #29 : 18.08.06 - klo:20:31:32 »
Moi. Taalla Lontoossapain oli myynnissa parikuukautta sitten safari select kaupassa 3 hyasintti araa. Uroslintu maksoi £7000 ja pariskunta oli kuulemma £13000...