papukaijat • suoranokat • kaijuli.fi

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Re: Hyasinttiara
« Vastaus #120 : 06.10.07 - klo:08:28:09 »
Mun mielestä maahantuonti tilauksesta on ok, juuri siksi, ettei kaikilla riitä resursseja lähteä itse tuomaan. Toki tästä tulee Vissyn esittämä ongelma, jos lintu palautetaan kun se ei ollutkaan tilauksen mukainen, niin saadaan varastolintu. Maahantuojan pitäisi siis myös tuntea vastuuta siitä, että tuodaan sellainen mitä tilattiin (esim jos ostaja haluaa kesyn, ei tuoda villiä) ja myöskin haastatella tilaajat tarkkaan... Toivoa sopii että joskus päästäisiin tällaiseen tilanteeseen.

Milla

« Vastaus #121 : 15.10.07 - klo:22:00:57 »
Kyllä hyasinttejä löytää halvemmallakin :).Amerikkaa ei nyt suomeen voi verrata mitenkään,mutta tässä kumminkin hintavertailua:eli kun suomen hinnat on noin 15 000 hyasinttiara niin siellä oli 3hyasinttiaraa jotka oli 8kk vanhoja ne lahjotetaan(tää ei ollu mikään huijaus vaan ne haluaa löytää hyvän kodin lahjottamalla ne),sitten oli 700$ maksava.Näitä halpoja hyasintteja oli aika paljon ja myös sitten niitä suomen hinnoissa olevia.
-Simo
"This is my life"

TiiaK

« Vastaus #122 : 16.10.07 - klo:08:58:07 »
Mun mielestä maahantuonti tilauksesta on ok, juuri siksi, ettei kaikilla riitä resursseja lähteä itse tuomaan. Toki tästä tulee Vissyn esittämä ongelma, jos lintu palautetaan kun se ei ollutkaan tilauksen mukainen, niin saadaan varastolintu. Maahantuojan pitäisi siis myös tuntea vastuuta siitä, että tuodaan sellainen mitä tilattiin (esim jos ostaja haluaa kesyn, ei tuoda villiä) ja myöskin haastatella tilaajat tarkkaan... Toivoa sopii että joskus päästäisiin tällaiseen tilanteeseen.

Milla

Sen verran voin sanoa meidän liikkeen tilanteesta että lintuvalikoimaan kuuluvat ainoastaan undut (kotimaassa kasvatetut),neidot joilla on lentohäkki takatiloissa eli eivät ole edes ihmisten nähtävillä vaan niitä pääsee katsomaan kun pyytää ja raita-aratit 2kpl. 4 kertaa on meiltä tultu kysymään isoa papukaijaa tai papukaijaa joka osaa puhua...olen näiden ihmisten kanssa jutellut noin 45 minuttia ja sen jälkeen yksikään ei ole ollut enään halukas ottamaan sitä isoa tai puhuvaa papukaijaa. Paras kommentti yhdeltä isältä oli se että nehän elää korkeintaan 10vuotta  >:(  Tietämyksen taso oli 0 jokaisen kohdalla ja olen vain iloinen että ihmiset eivät enään halunneetkaan sitä isoa papukaijaa.

« Vastaus #123 : 16.10.07 - klo:09:58:23 »

Milla

Sen verran voin sanoa meidän liikkeen tilanteesta että lintuvalikoimaan kuuluvat ainoastaan undut (kotimaassa kasvatetut),neidot joilla on lentohäkki takatiloissa eli eivät ole edes ihmisten nähtävillä vaan niitä pääsee katsomaan kun pyytää ja raita-aratit 2kpl. 4 kertaa on meiltä tultu kysymään isoa papukaijaa tai papukaijaa joka osaa puhua...olen näiden ihmisten kanssa jutellut noin 45 minuttia ja sen jälkeen yksikään ei ole ollut enään halukas ottamaan sitä isoa tai puhuvaa papukaijaa. Paras kommentti yhdeltä isältä oli se että nehän elää korkeintaan 10vuotta  >:(  Tietämyksen taso oli 0 jokaisen kohdalla ja olen vain iloinen että ihmiset eivät enään halunneetkaan sitä isoa papukaijaa.

Hyvä Tiia! Kannattaa todellakin jututtaa kunnolla, eikä sanoa vaan "Eioo", sillä ehkä ne ihmiset löytäisivät muualta sen ison kaijan, tietämättä faktoja sen hoidosta, käytöksestä jne...

« Vastaus #124 : 16.10.07 - klo:11:26:36 »
tästähän vois tehdä oman topicin, kuinka toimia kun lintua tullaan ostamaan jne...? sellanen FAQ tyylinen...  :-\ ku nää taas ei taida liittyä itse topiciin? vai miltä kuulostais  :-\

sen verran selvennän et jos olis vaikka näin

Mitä pitää selvittää ennenkuin ostaa / myy lintua... ja sitte sinne jokainen kirjoittaisi omat kommenttinsa ja tyylinsä myyjänä ja ostajana  ;)

« Vastaus #125 : 17.10.07 - klo:13:35:36 »

Tiia on hyvällä asialla mutta entäs ne kauppiaat jolla kiiltää vain dollarit silmissä,business on business.

« Vastaus #126 : 02.11.07 - klo:15:02:12 »
Villi hyasinttiara ruokailemassa luonnossa: ruokailu

sanne
höyhenmäistä elämää...

« Vastaus #127 : 02.11.07 - klo:15:28:10 »
Voi ompa ihana ja todella taitava syömään :D.
-Simo
"This is my life"

« Vastaus #128 : 02.11.07 - klo:17:46:05 »
On noilla ainakin iso nokka :o

« Vastaus #129 : 15.03.11 - klo:14:23:03 »
huuhhuhuh.... 30% lihaksista päässä :o en tiä paljon ihmisellä on lihaksista päässä mutta tuntuu tosi paljolta melko pienellä eläimellä (ei se papukaijaksi ole mikään pieni ;D).