mutta ehdottomasti lajista kiinnostuneiden täytyy saada tietää muutakin kuin hyvät puolet.
Ja jos oma yksilö on se helppo poikkeus luttana koko ikänsä niin ei sillon kuitenkaan kannata kertoa sitä lajista yleiskuvana, että kaikki ovat, vaan ottaa huomioon myös muut linnut..

Miten minusta nyt tuntuu, että tuo "saarna" iski suoraan minuun... Sanoinko jotain pahasti? Kerroin mielestäni vain sen, että miten äärettömän ihana vaahtikseni on
minulle ollut. Olisiko minun pitänyt sanoa tuon kerronnan perään, että ottakaa toki huomioon, että muut ovat ehkä sitten kauheita ja meille on sattunut nyt vain yksinkertaisesti tämä (lainaus Jelukalta) luttana... Enkö olisi voinut ääneen (taas)
iloita siitä, että tämä, sekä ne yksilöt, joita olen tavannut, ovat olleet
minun mielestäni aivan ihania? Kyllä minä tietenkin voin nyt tässä kertoakin vielä tautofonisesti, että Jade on syönyt meillä seinätapettia, nappuloita kännykästäni, nakertanut muutamat sähköjohdot lampusta, paloja paneleista, se huutaa 1-2 kertaa päivässä lujaa, roikkuu villapaidassa joskus häiritsevästikin, ei aina kakkaa paperille...
Mitä muuta minun kuuluu nyt kertoa negatiivista? Sitä kun minun kohdallani ei ole. Voi vitsi... Unohdin toki, että se voi pahoin matkalla. Muuta en tiedä!
En kyllä tasan tarkkaan ole se persoona, joka ensimmäiseksi kertoo valkokakadun negatiivisista puolista, koska valehtelisin.
Hyvät puolet ovat niin painavia, että tuo kokemukseni negatiivista on niin laihanlainen, ettei vaakakuppi heilahda kyllä juurikaan merkittävästi. Mutta aika näyttää. Jos oman vaahtikseni käytös muuttuu merkittävästi, luulen, oman itseni tuntien, että olen varmaankin siitä täällä forumissa kertomassa ja hakemassa apua. Silloin voitte sanoa minulle, että "eikös me sitä sanottu" ja voin ihan varmasti, ja rauhassa ja hyvillä mielin sanoa, että oikeassa olitte, kiitos... siis jos niin on...
Terveisin nimimerkki

Vaahtikset ovat ihania!

(siis tällä hetkellä...)
*edit: korjattu Quote*