papukaijat • suoranokat • kaijuli.fi

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Valkokakadunpoikanen
« : 20.10.06 - klo:12:43:55 »

Lainaus

Eipä tuosta käy se hinta selväksi, vai onko se toi 17E... ;D
Lainaus

Juuh, 17 satasta saattais olla lähellä oikeaa, eipä tuollaisia juurikaan ole saatavilla.
Nimimerkillä Vaahtari fani ja sellaisen omistaja
« Viimeksi muokattu: 20.10.06 - klo:12:46:16 kirjoittanut JussiM »

Re: Myydään kotimainen valkokakadunpoikanen
« Vastaus #1 : 21.10.06 - klo:22:14:15 »
 ;D Kun kyseessä on Elina Lattu ja hänen kasvattamansa valkokakadu, niin puhutaan jo "laadusta". Oma tyttövaahtikseni ei siis (jo moneen kertaan todettu) voisi olla luonteeltaan ihanampi kuin se on. Mutta se onkin saanut Elinan ja Jaken huostassa sellaisen alkuunlähdön elämälle jo vauvaiästä, että sellaisia kasvattajia, jotka tähän samaan pystyvät,  saisi etsiä taskulampun kanssa ja silloinkin olisi epävarmaa löytyisikö yhtään. Eli siis, jos Elina on myymässä valkokakadua, niin sanoisin, että silloin ei kannata tuijottaa hintaan, vaan kilpaa ottaa hänen yhteyttä! Eikä asia silloinkaan ole varmaa, sillä Elina ei anna kasvattiaan varmastikaan ihan kenelle tahansa. Mutta. Jos hänen kasvattamansa valkokakadun onnistuu saamaan, niin silloin voi puhua jo eräänlaisesta "lottovoitosta". Uskokaa minua.  :)

« Vastaus #2 : 21.10.06 - klo:23:19:11 »
Kysymys ei varmaankaan ollut linnun laadusta/harvinaisuudesta, vaan lähinnä siitä mikä olisi korrekti tapa laittaa myynti-ilmoitus. Ainakin muilla foorumeilla missä liikun (matelijat ja akvaariot) on vaatimuksena/vähintään toiveena että kävisi ilmi mahdollisimman tarkasti myytävä kohde, paikkakunta ja hintapyyntö. Ymmärrän kyllä että myyjä jättää osan informaatiosta kertomatta siinä toivossa ettei aivan kaikki "kiinostuneet" laittaisi perättömiä viestejä mutta varmasti moni "tosiostaja" jättää, itse mukaan lukien,  ostohalukkuutensa ilmoittamatta liian epämääräisen ilmoituksen vuoksi. Älkäämme toki hernehtikö jos esitämme oman mielipiteemme.... ::)
« Viimeksi muokattu: 21.10.06 - klo:23:23:29 kirjoittanut BasBar »

« Vastaus #3 : 22.10.06 - klo:15:37:21 »
 ;D Olen kanssasi samaa mieltä Basbar. On hyvä laittaa mahdollisimman paljon tietoa myytävästä linnusta tai muusta, koska, kuten sanoit, jos myynti-ilmoitus on vajavainen, se karsii väkeä. Mutta toisaalta. Jos kerran on todella kiinnostunut, niin silloin ottaa yhteyttä joka tapauksessa. Eikö vain? ;D

Valkokakadunpoikanen
« Vastaus #4 : 22.10.06 - klo:15:55:17 »
Olen tavannut tuon myynnissä olevan linnun eilen myyrmäessä, On vaan viimisen päälle hyvä tirppa iästään huolimatta. Taattua Elina laatua.
Toivottavasti vaan löytyy oikea omistaja. Tollasia helmiä ei kannatta sioille antaa.
« Viimeksi muokattu: 22.10.06 - klo:16:03:52 kirjoittanut Jelukka »

Re: Valkokakadunpoikanen
« Vastaus #5 : 22.10.06 - klo:16:13:22 »
 ;D Tätä toivon minäkin JussiM... tätä toivon minäkin...

« Vastaus #6 : 22.10.06 - klo:16:21:03 »
Kilpaa yhteyttä ottamisesta muistuttelisin kuitenkin ettei hyväkään kasvattaja voi taata ettei myöhemmin tulisi ongelmia  ;) On Ellukin varmaan kertonut et ei asiat välttämättä aina ole niin vaivattomia kuin poikasen kanssa? Ei toki se ihana luonne mihinkään häviä myöhemminkään, mutta kuvioihin tulee paljon muutakin.

« Vastaus #7 : 22.10.06 - klo:16:24:22 »
 ;) odottakaahan se murkkuikä, ni silloin tiedätte mitä on kakadun luonne

« Vastaus #8 : 22.10.06 - klo:16:43:58 »
 :) Tuo oli minulle itsestäänselvyys Jelukka. Toki tulee eteen uusia asioita, joita sitten käsitellään ja opitaan ja huomataan, kun ne ovat akuutteja, mutta minun mielestäni kuitenkin eläimelle annettu hyvä alku on sen kehitykselle erittäin tärkeä asia.  Se, miten eläin kehittyy ja kasvaa ja muuttuu luonteeltaan, on hyvin paljon kiinni ympäristöstä, ravinnosta, linnun terveydestä, paikasta, hoidosta ja  omistajasta ja hänen käyttäytymisestään. Toki kukaan ei voi taata, mitä tulevaisuus tuo tullessaan, vähiten myyjä. Enpä ole kuullut Elinan valittavan näistä ihanista vaahtopalloista mitään negatiivista. Monesti niitä turhaan parjataan eikä arvosteta niitä niin korkealle, mutta minä sitten puhun niiden puolesta. Ihania, vihastuttavia välillä, mutta kaiken kaikkiaan vain niin...  ihania ;D

« Vastaus #9 : 22.10.06 - klo:16:49:02 »
;) odottakaahan se murkkuikä, ni silloin tiedätte mitä on kakadun luonne
::) Kerropa nyt sitten, mikä on kakadun luonne Mira. Ja mitkä ovat ne murkkuiän kauhistuttavat peikot, jotka ovat tulossa. Oikeasti haluaisin tietää, sillä eihän minulla ole niistä kokemusta. Olisi sitten mukava verrata niitä, kun oma söpöläiseni tulee tuohon ikään...  ;D

« Vastaus #10 : 22.10.06 - klo:17:06:46 »
:) Tuo oli minulle itsestäänselvyys Jelukka. Toki tulee eteen uusia asioita, joita sitten käsitellään ja opitaan ja huomataan, kun ne ovat akuutteja, mutta minun mielestäni kuitenkin eläimelle annettu hyvä alku on sen kehitykselle erittäin tärkeä asia.  Se, miten eläin kehittyy ja kasvaa ja muuttuu luonteeltaan, on hyvin paljon kiinni ympäristöstä, ravinnosta, linnun terveydestä, paikasta, hoidosta ja  omistajasta ja hänen käyttäytymisestään. Toki kukaan ei voi taata, mitä tulevaisuus tuo tullessaan, vähiten myyjä. Enpä ole kuullut Elinan valittavan näistä ihanista vaahtopalloista mitään negatiivista. Monesti niitä turhaan parjataan eikä arvosteta niitä niin korkealle, mutta minä sitten puhun niiden puolesta. Ihania, vihastuttavia välillä, mutta kaiken kaikkiaan vain niin...  ihania ;D

Hyvä alku on tärkeä, mutta siis... negatiivisista puolista kertominen on eri asia kuin parjaaminen tai valittaminen.. Olen jutellut mm. Ellun kanssa murrosiän ja hormoonien tuomista muutoksista ja kakadujen herkkyydestä ongelmiin esim. nyppimisestä, kyllä hän osaa niistä kertoa ja niitä on :-\(eikä se siis ole valittamista). Ei minulla kuten varmaan kellään muullakaan kakaduharrastajalla ole tarvetta lajia parjata, mutta ehdottomasti lajista kiinnostuneiden täytyy saada tietää muutakin kuin hyvät puolet.

Eihän murkkuiässä ole mysteerisiä peikkoja vaan biologisia muutoksia ;D Samainen murrosiän ja ongelmien vähättely, mistä oli jonkin aikaa sitten amatsonilootassa on iskenyt tänne (vaikka kyllä nuo hottien jutut kuullostavat rajummilta kuin kakadujen) Ja jos oma yksilö on se helppo poikkeus luttana koko ikänsä niin ei sillon kuitenkaan kannata kertoa sitä lajista yleiskuvana, että kaikki ovat, vaan ottaa huomioon myös muut linnut..
« Viimeksi muokattu: 22.10.06 - klo:18:59:54 kirjoittanut Jelukka »

« Vastaus #11 : 22.10.06 - klo:17:19:05 »
Saattaapi olla näin että joudun kokemaan ne kakadun murruosiän jutut just nyt... alkaen eilinen.

« Vastaus #12 : 22.10.06 - klo:17:26:46 »
Ei kai tää nyt ollut joku vitsi mun "saarnaan" ?  ;D

Kerro... ;)

« Vastaus #13 : 22.10.06 - klo:19:21:37 »
Ei ollut, vaan ihan sitä itteään... ollaan niin ukkoa että  ei too tosikaan. Tosin vähän hommaa häiritsee kyljessä kyhnytävä kaulis tyttö

« Vastaus #14 : 22.10.06 - klo:19:29:29 »
Näkikö / tapasiko Whitelady Tahvon ? minä / me tapasimme.... varsinkin eukkoni ihastui siihen suuresti