papukaijat • suoranokat • kaijuli.fi

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Re: Ruusukakadu
« Vastaus #15 : 13.11.12 - klo:13:01:35 »
Hieman tämä menee ohi aiheen, mutta pitää tähän väliin mainita, että kaveriksi jakolle ruusukakadusta tuskin on. Jakojen pölyherkkyys voi vaikeuttaa yhteiseloa ja luonteet eivät käy hyvin todennäköisesti näillä lajeilla yksiin. Jakoille yleensä iloa on vain toisista jakoista, muut lajit ovat yleensä huono kaverivalinta niille. Kannattaa siis lajeja pohtiessa ottaa sekin huomioon, jos hakusessa on nimenomaan seuraa myös linnulle (tietenkin omistajan lisäksi). :)
Neitokakadujen kasvatusta vuodesta 2005 ja undulaattien vuodesta 2014. :)

« Vastaus #16 : 13.11.12 - klo:13:08:19 »
yeap, enkä nyt kakadua ole hommaamassa juuri sen kauhean pölyn takia ja ton äänen ku kerrostalossa asuu mut yleisesti kyselen :)  ja ohan noita yksilöitäkin mitkä tykkää toisista lajeista mut mä en tiiä vielä ees et tykkääkö meidän papu omasta lajistakaa :DD
Harmaan askelin

« Vastaus #17 : 10.01.13 - klo:20:11:22 »
Mulla on nyt parivuotias ruusukakadu Doris. Kun näin sen Okalinnussa, rakastuin ensisilmäyksellä.
Pakko myöntää, etten ollut tarkemmin perehtynyt lajiin ennen Dorista. No, viikon ajan kävin sitä eläinkaupassa katsomassa päivittäin ja sitten se lopulta ostettiin.
Meillä oli ollut vuosikausia neitokakaduja ja on edelleen ja isosta papsusta oli haaveiltu pitkään.

Nyt yhteiselo on jatkunut kaksi vuotta.. arki ei ole aina ollut ruusuilla tanssimista, vaikka ruusukakadu onkin kyseessä, mutta mihinkään en tuota rääkyvää kakaraa vaihtaisi.

Ps, tässä kuva rakastavaisista eli meistä:

Kakaduparvessa yksi ruusu ja kolme neitoa.

« Vastaus #18 : 11.01.13 - klo:00:40:41 »
On se kyllä kaunis  :P
Se on kyllä kumma kuinka linnut vie sydämen mennessään  ::)  ;D
Lähdekakadu Donna , kultatöyhtökakadu Claudia

« Vastaus #19 : 11.01.13 - klo:09:39:51 »
Voi että miten kaunis  :o <3
Harmaan askelin

« Vastaus #20 : 11.01.13 - klo:18:23:51 »
todella nätti :)
TeraNymphicus's Neitokakadut - Untuvia Kurkussa

Vs: Ruusukakadu
« Vastaus #21 : 18.05.15 - klo:10:49:02 »
Vanha aihe ehkä, mutta mikäli joku tänne joskus eksyy etsimään tietoa ruusukakaduista, niin olen pian hankkimassa moista ja olen tutkinut ja opiskellut jo jokusen verran näitä. Kirjotin sivuilleni vähän perusteellisemman artikkelin niiden ruokinnasta. Blogista voit lukea myös maahantuonti prosessista. Ja seuraamalla pääsee lukemaan aina uusimmat asiat ja kuulumiset asian tiimoilta.
TeraNymphicus's Neitokakadut - Untuvia Kurkussa